VW Golf GT Clubsport má viac výkonu a LSD (elektronické)

Volkswagen asi zistil, že konkurenčné modely sa pomaly ale isto blížia ku tristo koňom. Teda konkurenti medzi hothatchmi. Jasné, ešte tam má eRko, ale to nie je stále GTI. Takže na zraze pri rakúskom jazere Wörthersee sa objaví model GTI Clubsport.

Síce by to mal byť iba koncept, ale nie je to úplne tak. Agresívny bodykit sa dostane aj do sériovej produkcie v roku 2016. Pravedepodobne však nebude mať štandardne 19-tky, ale o palec menšie disky. Dôležité však je, že dvojliter ponúkne štandardne 195 kW (265 k). Ale v prípade Overboostu sa dostaví ešte 10 percent naviac. Spojenie bude len so šesťstupňovým DSG a elektronickým samosvorom XDS.

Na zraze sa ukáže aj koncept Golf GTE Sport. Auto s karbónovou karosériou však skôr ako Golf pripomína Scirocco, prípadne tvar môže sedieť aj pre nástupcu Corrada. Drsné tvary zvonka sa pretavili do adekvátneho interiéru. Najšialenejší je volant podobný tomu, čo mal Kitt v Knight Riderovi.

GTE značí, že auto je hybrid s možnosťou nabíjania. Kombinuje elektromotor s agregátom s objemom 1,6 litra z Pola WRC. Má 220 kW (299 k) a 400 Nm. Celkovo GTE Sport odovzdá 295 kW (400 k) a 670 Nm. Kilo má mať za 4,3 sekundy a maximum 280 km/h. Kombinovaná hybridná spotreba je 2 litre na sto kilometrov, pričom na nabitie zvládne až 50 kilometrov.

Ešte väčšou peckou, teda aspoň pre nás je Golf Variant BiTurbo Edition. Postavilo ho 14 stážistov a použilo karosériu s modrou farbou Alor Blue s čiernymi Deep Black pásmi. Kombi má štyri koncovky výfuku a päťlúčové disky.

Rovnaká dvojfarebná kombinácia je aj vnútri na športových sedadlách. V kufri je vysúvateľná podlaha a strop s airbrushom namaľovanou mapou Saska. Dvojliter na naftu s výkonom 176 kW (240 k) a krútiacim momentom 500 Nm je z Passatu a tu spolupracuje s DSG a pohonom 4Motion.

Svoje želiezko do ohňa predstaví aj úpravca ABT. To nezačalo s GTI, ale rovno s Rkom. Limetkovo zelený fóliový exteriér dopĺňajú nejaké detaily v čiernej. Aj keď pôsobí naozaj extrovertne, najviac sa udialo pod kapotou. Dvojliter sa podarilo posunúť nahor o 74 kW (100 k). Celkovo tak má 294 kW (400 k).

No a najväčšou lahôdkou bude T1 Transporter so zmeneným motorom. O ňom vypovedajú už široké kolesá. Tam, kde je bežne relatívne malý motor, tam sa podarilo natlačiť vzduchom chladený motor z Porsche 911 (993). Odovzdáva výkon až 390 kW (530 k) a krútiaci moment enormných 757 Nm. Zvláda to šesťstupňový manuál s pôvodom v 996 GT3. Systém riadenia a brzdy tiež darovalo rovnaké auto ako motor. Postavil ho Fred Bernhard.