Volvo FH, modernizovaný ťahač

Volvo nie sú len pekné sedany, kombíky a SUV. Sú to aj ťahače a nákladné autá. Kto ich ešte na cestách nevidel, nech navštívi najbližšiu očnú ambulanciu. Je to z dôvodu, že Volvá patria medzi najrozšírenejšie ťažké úžitkáče vôbec.

Nová verzia legendárneho modelu FH sa trocha zaoblila, čím kabína získala lepší koeficient odporu vzduchu. Prepojenie medzi kabínou a šasi je tesnejšie, čo tiež pomohlo zlepšiť hodnotu Cx. Predné kolesá získali nové zavesenie IFS (Individual Front Suspension), ktoré umožnilo použiť hrebeňové riadenie.

Nové pohonné jednotky spĺňajú normy Euro 6. Už základ D13 poskytuje 338 kW (460 koní). Dôležitejšia veličina pri nákladných autách, najmä ťahačoch je krútiaci moment, ktorý má v základe 2800 Nm. Zníženie spotreby by mal podnecovať aj nový systém I-See, ktorý sleduje kopec a v spolupráci s automatickou prevodovkou I-Shift 2 optimalizuje preraďovanie, čím dokáže ušetriť až 5 percent paliva.

Kapitola sama o sebe je interiér. Mercedes-Benz Actros predviedol prístrojovú dosku skoro ako v osobáku a Volvo ide rovnakým smerom. Interiér pôsobí nenásilne a ľahko, nič ťažkopádne. Kabína prešla aj úpravami z hľadiska bezpečnosti, čo v preklade znamená, že vodič má dobrú šancu prežiť náraz v 80 km/h do stacionárneho objektu.

Samostatnou kapitolou bude model FH16. Ten z 16 litrového motora poskytne 552 kW (750 k). A aj napriek obmedzeniu rýchlosti v rámci zákonov robí ťahane jednoduchším.