Volkswagen Golf nemusí nadchnúť každého

25. októbra 2019 od AktualityNové modely

Volkswagen Golf nikdy nebol tým autom, ktoré spôsobovalo nával emócií pri prvom pohľade. Možno ani pri druhom, ale vždy to bolo auto, ktorého dizajn až tak rýchlo nezostarol a auto, ktoré, okrem toho, že bolo na každom rohu, vyzeralo nenápadne a celkom vizuálne prispôsobivo. To má zmeniť ôsma generácia. Tá vyzerá trochu kontroverzne.

Reálne potrebujete balík R-Line, aby bola osmička Golfu prijateľná. Ak ho nemá, tak nevyzerá zle, ale vyzerá ako keby niekto chcel stvárniť slovné spojenie „stlač akékoľvek tlačidlo“. Je to akékoľvek, ktorékoľvek auto. Videli ste Simpsonovcov? Je to ekvivalent Homerových slipov. Funguje, ale k príťažlivosti to má sakra ďaleko. Práve to rieši spomenutý balík R-Line. To už sú spoďáre s logom Calvina Kleina. Asi, aj keď aj tých je už veľa.

Flotily požičovňových špeciálov budú plné slipov Homera Simpsona. Základné verzie so základnými litrovými trojovalcami, prípadne slabšími naftovými dvojlitrami budú naozaj ťažiskom predaja. Vybavenejšie verzie budú na cestách menej častým zjavom. Vieme, že Golf bude znova bestsellerom, ale už to začína zaváňať úplnou konformitou a bezemočným životom. Ako sa volal ten film? Equilibrium? Asi. Tam boli emócie zakázané.

vnútro všetkých verzií však bude podobné. Pred vodičom bude vždy displej s uhlopriečkou 10,25 palca. Ale v strede bude podľa pravidla spodného prádla znova alternovať osempalcový displej s veľkými lemami, alebo desaťpalcový s menšími. A všimnite si volič automatickej prevodovky DSG-by-wire. Koncern pre takúto parádu siahol do koša s dielmi pre Porsche. Okrem tých dvoch displejov môže mať nový Golf aj head-up displej. A môže mať aj Travel Assist. Tomu stačí držať ruku na volante a ide sám až do rýchlosti 210 kilometrov za hodinu. Už by to zvládal aj bez ruky, ale ešte na to nie je prispôsobená legislatíva.

Bez ohľadu na to, či bude konkrétny kus Homerovými slipami, alebo trenkami Calvin Klein, budú spolu komunikovať prostredníctvom štandardizovaného protokolu Car2X. Sme radi, že sa jednotlivé verzie nad tie ostatné nevyvyšujú a nie sú ako štramáci na dedinskej diskotéke.

Golf prvýkrát ponúkne veľa hybridov. Mild-hybridy budú mať 48V sústavu a výkony 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k). Plug-iny zase prídu s 150 kW (204 k) a 180 kW (245 k). Okrem toho bude v ponuke litrový trojvalec s viacerými naladeniami, 1,5 TSI a 2,0 TDI. Verzie R a GTI majú však dostať dvojlitrové TSI.

Tags: