Veľkokapacitný Hyundai Palisade budí rozpačité dojmy

Na výstave Auto Show v Californskom LA, odhalila kórejská automobilka Hyundai stredne veľké SUV zamerané na rodiny, ktorým by bol aj model Grand Santa Fe nedostatočný. Je tu osemmiestny Palisade, s kontroverzným vzhľadom a veľkorysým priestorom. Pri pohľade zboku pochopíte skutočnú impozantnosť tohto vozidla.

Spolu s koncernovým bratom, KIA Telluride, aj pri modeli od Hyundai vsadili na masívny look prednej masky plnej chrómových kaskád. Svetlomety sú zoskupené v dvoch oddelených skupinách, pozdĺž kapoty lemujúce úzke denné svietenie a pod ním, oddelené karosériu, priečne stĺpcovité diaľkové a hmlové. Zadné osvetlenie v podobe LED obdĺžnikového zoskupenia jednoznačne odlišuje tento model od menšieho brata, Santa Fe. Taktiež výrazné modelové označenie cez celé dvere kufra je neprehliadnuteľné. Zadné dvere veľkosti menšej garážovej brány ponúkajú komfort pri nastupovaní posádky alebo usádzaní detí do sedačiek. Okno, pokračujúce až ku kufrovým dverám, pripomína tak trochu skleník. Celkovú majestátnosť Palisade podtrhujú 20-palcové kolesá a nad nimi nafúknuté blatníky. Aj keď toto vozidlo trochu pripomína minibus, vďaka aerodynamickým vylepšeniam je odpor vzduchu minimálny a preto jazda veľmi pohodlná.

Najväčšou devízou tohto vozidla je priestor pre rodinu. K ôsmim sedadlám rozmiestneným do troch radov v pomere 2:3:3, prislúcha množstvo užitočného príslušenstva. Posádka má k dispozícií až 16 držiakov na nápoje a 7 USB zásuviek. Takže, keď sa celá početná rodinka vrhne na nabíjanie smartfónov, vodičovi žiadna neostane. Ale aj to v Hyundai vyriešili, vpredu je plocha na bezdrôtové nabíjanie, podporuje ako systém Android, tak aj Apple. Informácie o jazde sprostredkúva 12,3-palcový TFT, plne digitálny displej. Ďalší, 10,5-palcový je v strede palubovky, dotykový s ovládaním infotainmentu a navigácie. Cez rozhranie bluetooth môžete zároveň pripojiť dve zariadenia, handsfree pre telefonovanie a druhý na sprostredkovanie hudby cez vysoko kvalitný Quantum logic sound systém. V kokpite sú k dispozícií všetky vychytávky, ktoré kedy v Kórejskom koncerne použili. Samozrejmosťou je head-up displej, intercom a tiež difúzia vzduch klimatizácie z výduchov pod strechou. Tento systém zabezpečuje plynulejšiu a presnejšiu distribúciu vzduchu aj posádke na zadnom rade sedadiel.

Kolesá tohto kompaktného „minibusu“ roztáča 3,8-litrová benzínová V6 strojovňa. Produkuje výkon 217 kW (291 konských síl) s krútiacim momentom 355 Nm. Jazdu uľahčuje adaptívny tempomat, motor udržiava v optimálnych otáčkach automatická, osemstupňová prevodovka riadená systémom Shift by wire. Ten automaticky aktivuje Parking mode, keď vozidlo zastaví a vodič otvorí dvere. K dispozícií bude možnosť pohonu len prednej nápravy alebo oboch. K bežným jazdným režimom Normal, Sport a Smart, pribudne v tomto modeli režim Snow pre uľahčenie jazdy na klzkých povrchoch.

Aj napriek výrobe v Kórei, zatiaľ je ohlásený len predaj v Spojených štátoch amerických, ten bude spustený v lete nasledujúceho roku 2019. Vzhľad Palisade je výrazne kontroverzný oproti konkurentom, len nevieme, či je to výhoda alebo nie.