V8 do Volkswagenu Amarok vpratalo MTM

Volkswagen Amarok bol popri konkurentoch ako Nissan Navara, či Toyota Hilux trochu v tieni. Vlastne stále je. Môže za to určitá nedôvera k motoru 2,0 BiTDI. Ale úpravca MTM má kúru na takúto nedôveru.

Miesto konzultácií u psychológa, či medikamentov dá pod kapotu poriadny motor. Z Audi zobral agregát 4,2 TDI s rozložením V8. Ten nemá iba 120 kW (163 k) ako najvýkonnejší základ, ale až 306 kW (410 k) a 930 Nm. To je v dynamických parametroch 6 sekúnd na stovku a maximum 222 km/h.

S vysokým výkonom bolo treba spraviť aj niečo so zadnou nápravou a listovými pružinami bežných modelov. MTM použilo Panhardovu tyč, čo je lepšie pre stabilitu. Jediným problémom v teréne budú pneumatiky 295/50 obuté na diskoch s priemerom 22 palcov. MTM tak spravilo z európskeho picukpu americký.

Škoda, že MTM zatiaľ dodalo iba rendery. Pri pohľade zboku to vyzerá, že predné kolesá sú ulomené.