Ultimátna 458 Italia nebude Stradale, ale Speciale

Vo Frankfurte Ferrari ukáže to najlepšie z modelu 458. Italia, ani Spider sa veľmi na Speciale chytať nebudú. Pôvodne sa síce špekulovalo, že by názov bol Scuderia, ako na predchodcovi, Monte Carlo, ako na Fabii alebo Challenge Stradale ako na 360, ale nič z toho neprešlo.

Speciale bude mať základ motora rovnaký ako Italia. Takže sa môžeme tešiť na 4,5-litrový osemvalec do V. Ale magické hodnoty sú ukryté v iných parametroch. Agregát totiž dáva s atmosférickým plnením 445 kW (605 k) pri 9000 otáčkach a 540 Nm pri 6000 otáčkach. To znamená, že z litra objemu sa podarilo vydolovať 99 kW (135 k), čo je najviac nielen pre Ferrari, ale pre akékoľvek auto spôsobilé na cesty (vypadávajú teda súťažné špeciály).

Tiež dôležitou charakteristikou pri výkonných autách je hmotnosť. Darmo by bolo šesťsto koní, ak by auto vážilo desať ton. Speciale bude mať hmotnosť iba 1290 kilogramov, čo príde vhod pri zrýchlení a manévrovaní. Zrýchlenie z 0 na sto kilometrov za hodinu zvládne za tri sekundy a dvojstovka z pokoja preblikne na tachometri v priebehu 9,1 sekundy.

<iframe width=“650″ height=“488″ src=“//www.youtube.com/embed/eUEcWmIw4SE“ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

Znížená hmotnosť spoločne so zvýšeným výkonom spravila to, že na domácej trati vo Fiorane zvládlo Speciale pokoriť 1 minútu a 23,5 sekundy. To je o 1,5 sekundy lepšie ako Italia.

Pri dizajne 458 Speciale sa Ferrari oprelo aj o pomoc Pininfariny, ale väčšina zmien je aj tak následkom aerodynamickej optimalizácie. A ešte, aby sme nezabudli, obutie bolo špeciálne vyvinuté a nesie názov Michelin Pilot Sport Cup 2.