Trojkové plug-in hybrid BMW dostane výkonnejšie batérie

Mníchovská automobilka nám v uplynulých dňoch dovolila nahliadnuť do zoznamu noviniek pre model 330e iPerformance, ktorý by mal prísť na trh na jar 2019. Keďže ide o plug-in hybrid s možnosťou jazdy čisto na primárne bezemisnú elektrickú energiu, najpodstatnejšou zmenou sú práve akumulátory. V predošlej generácii montovali do eTrojky batérie s kapacitou 7,6 kWh. Do novej to bude kapacita o poznanie väčšia, až 12 kWh, čo zabezpečí dvojnásobný dojazd na elektrickú energiu, úctyhodných 60 kilometrov. Elektromotor, z dôvodu šetrenia miesta, je veľmi inteligentne integrovaný do 8 – stupňovej prevodovky.

Vylepšenie sa tiež prejaví v zvýšení efektivity, v e-móde si to môžete naložiť až do 140 km/h. Ďalší upgrade spočíva v systéme XtraBoost, ktorý poskytne o 30 kW viac výkonu. Po troche počítania dostaneme hodnoty celkového výkonu, 185 kW (252 konských síl), po aktivácií systéme XtraBoost sa dostane až na hodnotu 215 kW (292 konských síl) a 420 Nm točivého momentu. Keď nahliadneme do hĺbky systému, základom bude 2.0 litrový štvorvalec žijúci zo starého, dobrého benzínu (135 kW/ 184 koní). O jeho hladký chod sa postará osemstupňová automatická prevodovka Steptronic. Elektromotor dáva podporných 50 kW (68 koní) kontinuálne a vďaka spomínanému upgrade systému až 80 kW (109 koní) na vrchole svojich výkonnostných možností, čo vôbec nie je zanedbateľné. Vďaka týmto hodnotám sa dostane na výsledné parametre, ktoré priamo pociťujeme. Z nuly na sto sa prepracuje za presne 6 sekúnd a potiahne až do maximálky 230 km/h pri práci oboch strojovní. Keď uvážime dôsledky prítomnosti elektrického agregátu, najmä zvýšenú hmotnosť, uznanlivo kývame hlavami ako v raperskom videoklipe.

Pri hybridoch ide najmä o ekológiu, tak nazrime do zelenej duše 330e. Papierovo BMW uvádza spotrebu už od 1.7 litra na 100 km a produkciu 39 g CO2 na prejazdený kilometer. Zaujímavé hodnoty, najmä ak uvážime obmedzenia postupne pribúdajúce v centrách veľkých miest, súvisiace s emisiami. Elektromotor, fungujúci aj samostatne a napájaný vysokonapäťovými batériami, ponúka viaceré možnosti dobíjania. Pri brzdení preberá úlohu generátora a rekuperáciou brzdnej sily vyrába elektrickú energiu. Samozrejme je tu možnosť štandardného nabíjania z dobíjacej stanice alebo zásuvky.

Síce tento model sa môže 60 km tváriť ako ekologický živočích, stále je to plnokrvné BMW. Samozrejmosťou sú, okrem základu, 4 stupne výbavy, vrátane M sport. Taktiež tu máme kompletnú zostavu aktívnych pomocníkov bezpečnej jazdy, Driving Assistant Professional. Výhodou, oproti bezelektrickým modelom, je predhrev interiéru počas nízkych vonkajších teplôt a to aj pri nízkom stave akumulátora. Keďže energiu spotrebúva, potrebuje ju aj rýchlo doplniť. Preto bude k dispozícií navigačný systém s kompletným zoznamom nabíjacích staníc, ku ktorému bude zoznam okolitých reštaurácií a kaviarní, kde môžete počkať, až sa vaše BMW nakŕmi. Ako bonus bude aplikácia do smartfónov, ktorá poskytne informácie o obsadenosti nabíjačiek a tiež možnosť si ju na obmedzený čas zarezervovať.

Zostáva nám už len vyčkať do jari, po roztopení snehu sa budeme tešiť na reálne zážitky s týmto jemne zeleným strojom. Jednu jeho nevýhodu oproti ostatným verziám však vieme už teraz. Má menší kufor. Sťahovačky na chalupu budú v znamení nutnosti zbaliť sa iba do 375 litrového objemu.