Trieda G: Legenda vyzerá stále ako legenda

Niektoré veci neradno meniť. Proste sú dobré také aké sú odjakživa. Medzi autami je iba pár takých jedincov. Okrem Land Roveru Defender, ktorý asi automobilka onedlho predstaví, to je Lada Niva (tá nová nebude ešte 40 rokov) a Mercedes triedy G. Najťažšiu pozíciu má práve posledne menovaný.

Géčko musí okrem terénov zvládať bezproblémovo aj mestské parkovacie domy, kaviarňové parkoviská a dlhé presuny cez kontinent. Generácia W463 to síce všetko zvládala, ale niečo jej chýbalo. Napriek veľkosti auta samotného mu chýbal vnútorný priestor. Preto sa už dlhšie špekulovalo, že nástupca bude širší. To sa aj stalo, celková šírka narástla o 121 milimetrov a dĺžka o 53 milimetrov. Výsledkom je nárast vnútorného priestoru na šírku v oblasti lakťov o 6 centimetrov a vzadu na nohy o 15 centimetrov. Konečne.

Prekopaný interiér je jedna vec, ktorá už bola známa dávnejšie, ale zaujímavé je zlepšenie terénnych vlastností. Nové Géčko dokáže prebrodiť až 70 centimetrovú vodu, čo predstavuje plus 10 centi. Svetlá výška je 241 mm, čože pribudlo 6 mm a zlepšili sa nájazodové a prejazdové uhly. How cool is that!

Na začiatok bude v ponuke jediná verzia G500. Napriek označeniu bude mať štvorliter V8 s dvomi turbami. Výkon má až 310 kW (422 k) a krútiaci moment 610 Nm je dostupný od 2000 do 4750 otáčok. Motor je štandardne spojený s automatickou deväťstupňovou prevodovkou 9G-Tronic. Už je síce známa z ostatných implementácií, ale pre triedu G má odlišné naladenie.

Mercedes triedy G stále zostáva terénnym autom. Zostala mu redukcia a tiež stopercentné uzávierky všetkých troch diferenciálov. Áno, to sú tie tri tlačidlá medzi stredovými výduchmi na prístrojovke.