Tri najbrutálnejšie Fordy sa ukázali naraz (GT, GT350R, Raptor)

Domáca pôda, kde žije veľa priaznivcov značky je vždy vhodná na predstavenie nových modelov. Nemecké automobilky na to využívajú autosalón vo Frankfurte, francúzske zase Paríž. A v US and A je tým správnym miestom Detroit.

Ford GT

Nová inkarnácia modelu, ktorý v šesťdesiatych rokoch porazil v Le Mans Ferrari akoby ani neodkazovala na nič, čo bolo predtým. Ani na predchodcu zo začiatku milénia. Tvary sú tak futuristické, ako to len ide. Veď sa dostane aj na obálku novej hry Forza. Podľa nás sa zozadu mierne podobá na Ferrari LaFerrari. Možno toto bude taký ekvivalent prezývaný Ford LaFord.

Celá karoséria je aerodynamicky optimalizovaná, aby vytvárala dostatočný prítlak. Dvojsedadlové kupé používa dvere, ktoré sa otvárajú nahor. Aktívny spojler na kufri sa nastavuje podľa pomienok. A pod zadnou kapotou buráca mohutný motor V8. Aj vy ste to čakali, že? Ale nie, Ford tam napchal 3,5-litrový motor EcoBoost s dvoma turbami. Výkon 442 kW (600 k) príliš Eco nevyzerá. Motor poháňa zadné kolesá s dvackami diskami a gumami Michelin Pilot Super Sport Cup 2. Prevodovka so siedmimi stupňami má samozrejme dve spojky.

Vnútro GT sa nechalo inšpirovať kolotočom F1. Najmä volant. Ale ani displej pred vodičom nemá zrovna tradičné tvary. A aby sa nezabudlo, Ford implementoval systém SYNC 3. Realita sa ukáže bližšie ku koncu roka.

Shelby GT350R Mustang

Ford túto beštiu opisuje ako Mustang, ktorý je najlepšie pripravený na okruhy v celej produkcii automobilky. Balík aerodynamických doplnkov pozostáva z novej kapoty, nárazníkov, difúzora a samozrejme krídla na kufri.

Na rozdiel od GT sa pod prednú kapotu Shelby GT350R dopracoval priamo motor V8 s objemom 5,2 litra. Pumpuje viac ako 368 kW (500 k) a 542 Nm. To všetko s atmosférickým plnením. Aj prevodovka je chlapskejšia, tvrdá spojka odpája šesťstupňový manuál. Výkon sa dostáva na zadné kolesá cez samosvorný diferenciál.

Ľahké devätnástky z karbónu sú prvé karbónové disky v sériovej výbave. Výrobca odstránil klímu, rádio, zadné sedadlá, koberce a ďalšie zbytočnosti. Porúčali sa aj rezonátory výfuku. Vraj kvôli hmotnosti, ale my si myslíme, že kvôli zvuku. Tak, či onak, GT350R schudlo oproti GT350 Track Pack až 59 kilogramov. A bude to brutál!

Ford F-150 Raptor

Po predstavení novej generácie pick-upu F-150 sa akosi nedočkavo očakával model Raptor. Presne ten, ktorý zvláda potenciálne aj preteky Baja. Konečne sa objavil. Aby predchádzajúce dva modely neboli smutné, aj Raptor sa ukázal v modrej.

Obrovská maska so vstavaným nápisom Ford je tým prvým, čo padne do oka, ale potom sa objaví aj širšia karoséria. LED predné svetlá a ochrana podvozku sa tiež pozornému oku neskryjú. Raptor stojí na 17-palcových diskoch s gumami BFGoodrich All-Terrain KO2.

Ford zatiaľ prezradil, že aj tu sa 6,2-litrový motor V8 odobral do zabudnutia. Aj tu našiel uplatnenie 3,5-litrový EcoBoost. Aj keď ešte nie sú známe údaje, bude mať výkon vyšší ako 306 kW (411 k) a 587 Nm predchodcu. V6 bude sekundovať desaťstupňový automat poháňajúci všetky kolesá. Aj tu sa dostalo na ušetrenie hmotnosti. V porovnaní s predchodcom zhodil 227 kilogramov.

Tak ktorý Ford by ste si vybrali?