Toyota Yaris je naživo krajšia ako na fotkách

Toyota Yaris je na cestách veľmi častým zjavom. Je to z dôvodu, že už je v produkcii jej tretia generácia a prichádza štvrtá. V roku 2019 sa predalo 224-tisíc kusov a pre Toyotu predstavuje 22 percent produkcie. Zároveň má 7,6 percenta segmentu malých áut.

Nová generácia stojí na platforme TNGA, konkrétne verzii GA-B, čo znamená, že je globálna a pre segment B. Nová platforma znížila ťažisko o 12 milimetrov, čo je následok nižšie umiestnených ťažkých komponentov. Spolu s rázvorom väčším o 50 milimetrov a rozchodom o 60 milimetrov to znamená omnoho lepšie jazdné vlastnosti. Celkovo je však Yaris menší. Z dĺžky ubudlo 5 milimetrov a skrátili sa previsy. V každom rohu je teda koleso.

To ako vyzerá auto zvonka je jasné aj vnútri. Veľký rázvor ukázal väčší priestor pre pasažierov vzadu. A ešte stále ostáva v kufri 286 litrov s výškou 700 milimetrov. To nie je málo. Bonusom ku väčšej šírke karosérie je 20 milimetrov naviac v strede. Dotyk lakťov na lakťovej opierke bude menej častý.

Interiér, teda predná časť má tradičné rozloženie, displej v strede hore, nižšie klimatizácia so samostatným ovládaním a normálnymi tlačidlami. Displej na vrchu prístrojovky má Yaris už v základnej výbave Active a využíva pripojenie Apple CarPlay a Android Auto. Síce káblové, ale je v štandardnej výbave.

Jeden z najdôležitejších pilierov Toyoty bude mať, rovnako ako predchodca, hybridné ústrojenstvo. Motor 1,5 s tromi valcami a hybridným elektrickým doplnkom má výkon 85 kW (115 k). Hybrid dokáže zmenežovať veci tak, že do 130 dokáže zapnúť výlučne elektrický pohon. Kombinovaný údaj o spotrebe, podľa WLTP, je 3,8 litra. A naviac fleetovým emisiám pomáha aj 85 gramov CO2 na kilometer. Inak, na stovke je za 9,7 sekundy, čo je o 20 percent lepšie ako predchodca zvládal. A o 2 sekundy je lepšie aj pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h. Toyota do Yarisu dala štvrtú generáciu hybridu, kým predchodca mal druhú.

Základným motorom za „cenu od“ je litrový trojvalec s atmosférickým plnením a výkonom 53 kW (72 k). Ten s výbavou Active, ktorá má adaptívny tempomat s inteligentným nastavením podľa prečítanej značky, klimatizáciu a mnoho ďalších bezpečnostných prvkov, stojí 12 490 eur. Za 500 eur naviac je výbava Comfort, ktorá pridáva kožou potiahnutý volant a cúvaciu kameru, plus hmlovky vpredu. Nad litrovým trojvalcom je 1,5-litrový trojvalec Dynamic Force. Má 92 kW (125 k) a oproti litru stojí o tisícku viac. Základný hybrid vyjde na 16 490 eur s výbavou Active.