Toyota ukázala novú generáciu Camry

Toyota neponúkala veľký sedan v Európe už 14 rokov. To, čo tu je sú individuálne dovozy z USA, alebo majú ukrajinské a ruské značky. Nový model bude v ponuke výlučne ako hybrid. Teda u nás. Globálne bude mať aj iné agregáty.

Konštrukcia TNGA je stavaná s ohľadom na použitie práve hybridného ústrojenstva. Stojí na nej aj nová RAV4, či Lexus ES. Veľká Toyota bude na trhu musieť čeliť len teraz inovovanému PassatuMondeu, aj tie ponúkajú hybridné ústrojenstvo, Passat dokonca plug-in. Ale Toyota má 20 rokov skúseností, ktoré nie je tak ľahké dohnať.

Pohonná sústava bude pozostávať z benzínového 2,5-litrového motora a elektromotora. Celkovo vyvinie 160 kW (218 k). To je dosť na zrýchlenie na stovku v priebehu 8,3 sekundy. Ale ešte zaujímavejšie sú ekočísla. Spotreba je, podľa tabuliek, iba 4,2 litra na sto kilometrov a emisie iba 98 gramov CO2 na kilometer.

Batérie systému sú umiestnené pod sedadlom, čo neobmedzuje batožinový priestor. Ten je raidne veľký a kľudne do neho dáte batožinu na pracovnú cestu s trvaním mesiac. Elektrický pohon funguje až do rýchlosti 125 kilometrov za hodinu.

Tvary vozidla sú takmer ako mal koncept, sú len trochu reálnejšie. Avšak nie príliš. Aj preto bude práve Camry na cestách príjemným zjavom. O LEDkových svetlách ani netreba hovoriť, tie sú samozrejmosťou. Stretávacie sú LEDkové štandardne, Bi-LED ponúka až najvyššia úroveň výbavy Executive. Čo je však vynikajúce, tak naživo nepôsobí ako ťažké auto, pozriete sa  naň a máte pozit, že línie robia hybrid vizuálne ľahkým.

Interiér bude patriť medzi najpriestrannejšie v triede. Na zadných sedadlách bude mať na nohy pasažier až 990 milimetrov. To nie je málo, je to na vrchole triedy. Vodič bude, okrem cesty sledovať aj rôzne informácie na rôznych displejoch. HUD má 10 palcov, virtuálny kokpit 7 a infotainment 8.

Celkovo vyzerá, že Toyota dala riadny pozor na to ako je interiér spracovaný. Všetko pôsobí kvalitne a trvácne. Za základnú výbavu chce automobilka 34-tisíc, za vrcholnú Executive 39 500 eur.