Toyota GT86 – Konečne Toyota, ktorá nie je béžová

Béžová vládne celým modelovým radom Toyoty. Nič zlé, ale ani nič vzrušujúce. Prius je síce zaujímavý, ale tiež nechytí toho, kto šoféruje naozaj rád. Okrem Landcruiseru sú to všetko vlastne len približovadlá. Ten stojí nad všetkými spolu s Hiluxom, ktorý je takmer nezničiteľný, podľa istých pánov z Anglicka.

Nie je všetko zlato, čo sa blyští a Toyota sa pustila do spolupráce s odborníkom na motory s protibežnými piestami, Subaru. To by mohlo znamenať koniec šedo-béžovej ponuky s blatom na konci. Po šteklení konceptom FT-86 z Októbra 2009 máme konečne finálnu verziu.

Spolupráca prezrádza, že auto by mohlo mať nižšie ťažisko ako konvenčné radové štvorvalce. Boxer s objemom dvoch litrov a technológiou D-4S na zvýšenie krútiaceho momentu podáva priemerných 147 kW (200 k) pri 7000 otáčkach a 205 Nm pri 6600 otáčkach. Ako priemer to však prestane vyzerať, keď nikde nefiguruje turbo. Z atmosféry mal podobný výkon asi len Civic Type-R. A ten nespĺňa emisné limity.

Nízke línie auta sú ozajstné. Meria totiž iba 1,285 metra. Jazdné vlastnosti podporí skoro perfektné rozloženie hmotnosti 53 ku 47. Samozrejme je viac vpredu, keďže tam má svoje miesto motor. Boxer ale spôsobuje, že ťažisko je iba 475 mm nad zemou.

Prvé odhalenie bude na Tokijskom autosalóne. Popri ňom sa predstaví aj Subaru BRZ a Scion FR-S, ktoré budú sesterské modely. Vyzerá to ale na veľmi zaujímavú alternatívu. Dokáže však zamútiť vodu v teritóriu Genesisu Coupé?