Touareg si požičal motor z SQ7, má mamutí krútiaci moment

Volkswagen Touareg novej generácie vyzerá… Vyzerá dobre. To sa hádať nemôžeme, má masku chladiča väčšiu ako je rozloha Rožňavy a vnútri má zase televízory ako v osemdesiatych rokoch nemala ani priemerne zarábajúca domácnosť. O ostatných veciach hovoriť netreba. Vraj aj dobre jazdí, ale to zatiaľ nikto v redakcii nemal šancu odskúšať.

Ale viac je viac, takže pod kapotu sa nasťahuje nový motor. V Touaregu nový. Bude tam tróniť osemvalec. Nie je to prvým osemvalec, ktorý sa na toto miesto nasťahoval, už predchodca mal, dokonca prvá generácia mala aj benzínový W12 s 331 kW (450 k).

Avšak novinkou bude, že bude mať elektrické turbo. Motor 4,0 V8 si Touareg požičal priamo od SQ7, ale má o 11 kW (15 k) menej. Veď ako by to vyzeralo, keby to dorovná. Treba aspoň papierový skok. Takto má agregát 309 kW (420 k) a krútiaci moment nezmenených 900 Nm. Stovku má za 4,9 sekundy a maximum obmedzí elektronika na 250 kilometrov za hodinu.

Tak ako ostatné, slabšie verzie, bude Touareg V8 TDI vznikať v Bratislave. No a v ponuke sa objaví v máji. Ak by ste ho zvonka chceli spoznať, tak to bude ťažšie, má iba malé odznaky V8 v maske chladiča a na kufrovom veku.

Atmosphere equipment line