Test Toyota C-HR: Nový motor na výbornú

Extravagantný crossover od Toyoty s názvom C-HR sme prvýkrát testovali približne pred rokom. Medzitým sa ale na trh dostala faceliftovaná verzia a tak sme vyskúšali aj tú. Napriek odvážnym tvarom sa aj na našich cestách teší veľkej obľube a to už od roku 2016. Vrásky jej veľmi nepribúdajú a tak nejde o úplne typický facelift ale skôr o technickú modernizáciu. Jej súčasťou je napríklad aj obohatenie ponuky o dvojlitrový hybridný motor so slušným výkonom 184 koní, ktorým bola vybavená aj Corolla GR Sport, ktorú sme testovali nedávno.

Ako sme spomenuli, dizajn karosérie sa prakticky nezmenil. Pri veľmi podrobnom skúmaní si ale všimnete vylepšené a modernizované svetlá vpredu aj vzadu. Oranžový lak karosérie a čierne disky sú ale veľmi atraktívna kombinácia. Rovnako tak čierna je aj strecha a bočné oplastovanie. Vytiahnuté blatníky a veľké otvory v nárazníku či pomerne rozmerné zadné krídlo dodávajú C-HR svalnatý look. Môžete si byť istí, že toto auto nebude patriť medzi šedé myši premávky. Táto Toyota je typická aj svojím C stĺpikom, ktorý ukrýva kľučku zadných dverí. Vďaka tomuto riešeniu a malému oknu je ale pocit na zadných sedadlách trochu klaustrofobický. C-HR nie je auto navrhnuté pre masový vkus, napriek tomu ich ale na našich cestách jazdí vážne veľa. Avšak, nami testovaná kombinácii v oranžovej s čiernou je veľmi odvážna a je možné auto našpecifikovať aj o kus konzervatívnejšie a menej nápadne. Nám sa však páči práve tento kus a jeho schopnosť oživiť svojou farbou a krivkami premávku. Presne takto má vyzerať moderný crossover v roku 2020.

 

Po otvorení dverí ako prvé vrazia do očí biele kožené sedadlá v kombinácii s čiernou. Nuž, kombinácia je to pekná a nie úplne tuctová, to sa musí nechať. Praktickosť je ale už trochu horšia, tak to ale so svetlými interiérmi býva. Strecha aj palubovka sú ale čierne, doplnené šedohnedým vrchom palubnej dosky. Interiér nie je taký odvážny ako karoséria, razí skôr minimalistický prístup s dôrazom na kvalitu materiálov a dobrú ergonómiu. Veľmi pekná a nápaditá je ale napríklad štruktúra výplní dverí. Vyhrievaný volant je trojramenný a nemáme voči nemu výčitky, keďže je veľkostne v poriadku a na jeho multifunkciu sa dá zvyknúť rýchlo. Prekvapivé je, že napriek tomu, že C-HR vyzerá hypermoderne, používa klasické analógové ukazovatele. To nám nevadí, avšak možno by nebola na škodu trochu výraznejšia a kontrastnejšia grafika rýchlomera. Ukazovateľ eko parametrov jazdy je ale prehľadný a dobre farebne odlíšený, takže za ten dávame plusový bod. Volič CVT prevodovky je klasický, pákový, s peknou hliníkovou hlavicou. Facelift priniesol aj vylepšený infotainment, ktorému pribudli fyzické tlačidlá na bokoch. Sú ale pomerne malé. Treba uznať, že nový infotainment je krokom vpred, stále sú ale na trhu rýchlejšie a graficky krajšie systémy. Pochváliť ale musíme perfektné audio od JBL a tiež konektivitu s Apple aj Androidom. Takže, v globále sa to vyvažuje a celkový dojem z audia a infotainmentu je vo výsledku kladný. Priestorové pomery vpredu sú fajn, sedadlá sú pohodlné a nebudete cítiť stiesnenosť v žiadnom smere. Horšie je to ale vzadu, kde sa aj vďaka malému zadnému oknu nebudú dospelí pasažieri na dlhých cestách cítiť najlepšie. Kvôli zvažujúcej sa streche môžu extrémne vysokí jedinci tiež mať menší problém s priestorom na hlavu. Ruku na srdce, C-HR ale nie je rodinný krížnik na dlhé trasy ale štýlový mestský a prímestský crossover. Batožinový priestor 358 litrov je takým bežným priemerom.

Veľkým pozitívom C-HR je dvojlitrový hybridný motor s veľmi slušným výkonom 135kW/184 koní. Krútiaci moment je síce iba 190 Nm ale aj tak je dynamika nadpriemerná a odozva na plynový pedál vážne blesková. Z hľadiska jazdného pôžitku je to fakt dobrá voľba s výkonovou rezervou aj na športovú jazdu. A hospodárnosť je rovnako vynikajúca, keďže aj pri využívaní plného potenciálu motora svietila na displeji po týždňovom jazdení hodnota 6,2 l/100km a to sme prevažne jazdili v meste a na diaľnici. Tu si človek skutočne kladie otázku, či má nafta zmysel. Na krátke trasy a prevažné mestské a mimomestské jazdenie skutočne nie, keďže tento hybrid je na tom so spotrebu veľmi podobne a jeho pohonná jednotka v meste netrpí. O kultivovanosti a tichosti motora ani nemá zmysel polemizovať, v tomto ohľade naftu poráža s prehľadom. Jazdné vlastnosti tiež prekvapia a to v tom najlepšom. Auto je príjemne obratné, s istotou mení smer a ochotne drží stopu a aj pri brutálnejšom zaobchádzaní zostáva čitateľné. Dokonca aj riadenie patrí medzi tie komunikatívnejšie. Podvozok má ale stále dosť pohodlia aj na mestské jazdenie a na cestách ementálového typu či pri prejazdoch električkových koľají nebudete cítiť výrazne nárazy. Z hľadiska jazdného pôžitku je kombinácia motora a podvozka tejto C-HR jasný zásah do čierneho.

Toyota CH-R je fakt zaujímavé auto zo všetkých uhlov pohľadu. Je to typický extrovert, ktorý má rád pozornosť. Tvary karosérie proste patria medzi tie extravagantejšie a pútajú pozornosť. Karoséria je veľmi vydarená, aj keď nie úplne najpraktickejšia ale tu sa v prvom rade hrá na štýl a inovatívnosť. Je to skôr mestský crossover, nechcite od neho, aby bol plnohodnotným autom pre štvorčlennú rodinu. So silným dvojlitrovým hybridom ale predstavuje veľmi zaujímavú alternatívu k naftovým autám, keďže sa im takmer vyrovná, čo sa hospodárnosti týka. A o tom, že do mesta je lepší benzín s baterkou než nafta ani netreba diskutovať. Stojí síce 31 990 eur s DPH čo nie je málo, keďže za podobné peniaze si viete kúpiť aj väčšie a praktickejšie autá. C-HR hybrid však ponúka neopozeraný a originálny štýl, modernú a hospodárnu pohonnú jednotku s veľmi slušným výkonom, nepriestrelnú japonskú kvalitu a nemalú porciu výbavy. Za takýto balík je teda cena celkom primeraná.

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Motor R4 benzín
Objem 1987 cm3
Výkon 135 kW (184 k) pri 6000 ot/min
Krútiaci moment 190 Nm pri 
   
Prevodovka Automatická bezstupňová CVT
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4360 mm
Šírka 1795 mm
Výška 1555 mm
Rázvor osí kolies 2808 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1525/1930 kg
Batožinový priestor 358 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť N/A km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,2 s
Spotreba (WLTP komb) 5,3-5,7
Emisie g CO2/km 92