Test Škoda Superb TDI DSG: A bude ešte lepší

23. júna 2019 od AktualityŠkodaTesty

Škoda Superb je v tretej generácii tým, čo aj v predchádzajúcich dvoch, pevnou stálicou firemných vozových parkov. Je častým zjavom na cestách, často aj riaditeľským autom. Po týždni a naozaj veľkej porcii kilometrov sme skonštatovali, že facelift naozaj stačí decentný, presne taký ako je. A tiež by sme sa nehnevali, keby toho mení aj menej. Superb je fakt výborné auto, ale poďme na to po poriadku.

Superb bol v prvej generácii len inou a väčšou verziou Passatu, preberal toho naozaj veľa, ale teraz autá pôsobia ako rozdielne a aj rozdielne sú. Tretia generácia sa teší obľube naozaj právom. Veď vyslovene negatívne sme nemohli ohodnotiť ani jednu z testovaných špecifikácií.

Ktorá je manažérska farba?

Operatívne leasingy milujú základné farby. Teda, je po nich najväčší dopyt, veď rozrátané na mesiac používania predstavujú hocikedy aj dve eurá úsporu. A po troch, či dokonca dvoch rokoch ide auto predsa ďalej, tak je jedno akej je farby. Hovorí sa, že štandardný, najviac objednávaný Superb je čierny. My si však myslíme, že biely a aj že ich nie je málo. Biela sa mu hodí, aj keď by mala byť práve základná bez metalízy.

Práve takáto špecifikácia vyzerá naozaj príjemne, čo určite podporujú aj disky kolies. Majú tvar vrtule? Alebo turbíny? Rozhodnite sa sami, my tvrdíme, že toto sú jedny z najkrajších diskov, ktoré práve na Superb môžete reálne dať. Hodia sa k ostrým črtám karosérie a nie sú ani malé, ani veľké.

Fakt je pozitívne, že sa Superb nezmenil tak ako napríklad stále súčasná Octavia, tá šla z mierne nenápadného do fakt polarizujúceho vzhľadu. Niektorí jedinci boli pobúrení. V prípade Superbu to tak nebude, lebo zmeny prednej časti zasahujú predné svetlá iba výmenou top osvetlenia, xenónov, za LEDky a iné sú hmlovky, čomu je prispôsobený aj nárazník.

V podstate rovnaký princíp prebehol zmien prebehol aj vzadu. Túto inováciu si dizajnéri dobre rozmysleli. Jednoducho sa snažili nič nepos*ať. A podarilo sa. Zadok má nové svetlá, ale nie výrazne. A tiež má novú spodnú lištu v nárazníku, ktorá imituje aj koncovky výfuku. Prepoj svetiel chrómovou lištou je tiež novinka, ktorá bude odlišujúcim prvkom pri bádaní, ktorá verzia je pred vami.

To hlavné je stále vnútri

Na dĺžke bezmála 5 metrov sa českej automobilke podarilo vytvoriť naozaj obrovský vnútorný priestor. Dobre, má 4,86 metra, čo výrazne vylepšuje parkovanie v meste a vlastne všade. Rázvor osí kolies je 2,84 metra. Zadní pasažieri majú naozaj veľa miesta. Pre troch ho bude tiež dosť, akurát tvar sedáku trochu znevýhodňuje toho v strede. Ale za vysokým vodičom si sadne ďalší vysoký nevodič.

Zadné sedadlá sú teda dosť priestranné. Rovnakú charakteristiku má aj kufor. Je obrovský. A je megalomansky dlhý. To, čo skĺzne za sedadlá nedočiahnete bez kontaktu nôh s nárazníkom. Musíte si kúpiť tie suchozipsové plastové rozraďovače, ktoré spravia bariéru niekde v strede, aby ste mali lepšie rozloženie hmotnosti v zákrutách. Nie, robíme si srandu, aby ste nemali nohavice ako handru na nárazník predsa. Inak, otváranie mávaním nohou celkom dobre funguje.

Nová verzia po facelifte toho ani veľmi nemusela veľa riešiť. Jasné, pred vodičom môže byť displej miesto prístrojov, ale nepotrebujete ho. Ten displej, ktorý má testovací kus zobrazuje dostatok informácií, všetko, čo potrebujete máte pred očami. Skôr by sme v inovovanom Superbe radi videli head-up displej, ale ten sa v ňom neobjaví.

Ostatné časti zase netreba meniť. Veď nový infotainment prišiel s miernou modernizáciou a funguje výborne, plus má sklený povrch. Navigácia funguje dobre, rádio hrá aj bez aparatúry Canton obstojne, nebudete mať problém v tejto spoločnosti tráviť aj dlhšie časy.

700 kilometrov za 7 hodín

Možno si poviete, že to nie je veľa, ale logicky sme dodržiavali limity. A tankovali sme, plus mali jednu pauzu. Celková priemerná rýchlosť bola cez 100 kilometrov za hodinu. Diaľničné presuny sú, zväčša, zabijakom dobrej spotreby. Lenže tá jazda bola iná, celkový priemer vyšiel na 5,3 litra na sto kilometrov. V reálnom svete so Superbom, s takýmto motorom, TDI s výkonom 110 kW (150 k) a sedemstupňovým DSG dáte na nádrž kľudne viac ako 1000 kilometrov.

Na jazdu po diaľnici odporúčame komfortné nastavenie, ak máte systém Dynamic Chassis Control. Vtedy je auto plavné a cítite sa naozaj pohodlne. V športovom režime podvozok adekvátne stvrdne a lepšie tak zvláda prejazd zákrut, Superb sa v nich príliš nenakláňa. Takže čo sa vlastne zmenilo s faceliftom?

Facelift tu nepotreboval riešiť nič. Inovácie agregátov prichádzali postupne. Akurát z ponuky vypadol náš obľúbený 2,0 TSI s 162 kW (220 k), miesto ktorého je 140 kW (190 k) z rovnakého objemu. Aj najvýkonnejší motor prišiel o 6 kW (8 k) a vďaka GPF má iba 200 kW (272 k). To ani nespoznáte. Naftové motory sa nezmenili a práve tento slabší má veľkú šancu stať sa aj po facelifte bestsellerom. Veď ním doteraz bol.

Prevodovka DSG je novšia verzia, niekedy na začiatku mali dvojlitrové TDI iba šesť prevodových stupňov. Ale tiež má svoje dni. Teda skôr svoje chvíle. Niekedy, najmä pri mestskej premávke nevie, čo zaradiť a trochu s autom sekne. Dvojlitrové TDI je super na diaľničné použitie, ale na jazdu po okreskách nemá úplne výrazný výkonový vrchol, ťahať ťahá, ale nie je to ohurujúce.

Nový bude predsa ešte lepší

Superb je výborným autom. Dokonca sme našli aj prvok, ktorý sme doteraz nevideli. Nie, nie je to elektrické ovládanie spolujazdcovho sedadla aj zozadu. Ale je ním zadná lakťová opierka. Tá má okrem veľkého odkladacieho priestoru aj držiak na poháre a… A má aj držiak na pero. Nehovoríme, že je to na pero, ktoré hlava štátu ukorystí na zahraničnej ceste, ale aj to je možnosť.

Za takto vybavený Superb dáte niečo cez 37-tisíc eur, podľa cenníka. Nie je to málo, ale za to, čo ponúka je to naozaj príjemne nízka cena. Myslíme si, že konkurenti by preskočili 40-tku úplne hravo a bez problému. So Superbom síce splyniete s davom, ale bude to príjemné splynutie a aj tak sa otočíte, keď niekde zaparkujete. Naviac na diaľniciach budete mať spoločníka, ktorý adaptívne reaguje na rýchlosť auta pred vami a zároveň pomôže pri udržiavaní pruhu. Prepáčite mu aj mierny hluk od zadnej nápravy na niektorých povrchoch.

Akurát si rozmyslite, či naozaj potrebujete štvorkolku. S ňou je v rukách iným autom, pretože pôsobí omnoho ťažšie a menej obratne.

Škoda Superb 2,0 TDI DSG Style

Motor R4 nafta
Objem 1968 cm3
Výkon 110 kW (150 k) pri 3500-4000 ot/min
Krútiaci moment 340 Nm pri 1700-3000 ot/min
   
Prevodovka 7-stupňová automatická DSG
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4861 mm
Šírka 1864 mm
Výška 1468 mm
Rázvor osí kolies 2841 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1560/2133 kg
Batožinový priestor 625/1760 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 217 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,2 s
Spotreba  5,1 – 6,1
Emisie g CO2/km 134-158
Tags: