Test Škoda Fabia Scoutline: Mesto-nemesto

Pár týždňov po sebe sa nám do redakcie dostávajú rôzne plastové, odolnejšie verzie bežných áut a všetky po ranných poradách končia celý čas v mojich rukách. V tomto upršanom a zimnom počasí naozaj potešia. Hlavne ak sú farebne citlivo zladené ako táto Fabia Scoutline. Každé jazdí odlišne a má pod kapotou ukrytú rôznu silu. Prídu si na svoje aj ľudia mysliaci na rodinu, alebo aktívny jedinec, ktorý chce vybočiť z radu. Týmto testom ďalšej Škody nekončíme a budete si môcť prečítať ešte aj o jednom aute konkurenčnej značky. 

Minule sme písali o Rapide, tentokrát si povieme niečo o menšom aute od Škody, ktoré stretáva každý jeden z nás denno-denne na cestách. U nás patrí medzi najpredávanejšie a okrem firiem má fanúšikov aj dokonca medzi mladými ľuďmi, ktorí postupne začínajú objavovať štýlové, farebné kombinácie a výbavy Monte Carlo. Tým však chýbajú iné odlíšenia karosérie a na to je tu výbava Scoutline. Na prvý pohľad zaujme testovaný model fantastickou modrou farbou, ktorú dopĺňa modrý poťah sedačiek v interiéri.

skoda-fabia-scoutline-tsi-17

Pekne navrhnuté nárazníky vpredu a vzadu so strieborne lakovanými časťami dopĺňajú plastové lemy po stranách auta, ktoré Fabii dávajú onen požadovaný terénny vzhľad. V základe nájdete Fabiu aj s 14-palcovými kolesami, no táto je vybavená šestnástkami, ktoré sú ideálne aj na použitie do jemnejšieho terénu, kde vás aspoň nevytrasie ako na väčších sedemnástkach. Spredu si všimnete svetlá s halogénovými stretávacími žiarovkami a LED denným svietením, ktoré nám počas testu svietilo trochu rôzne a pri špinavom aute ho poriadne nebolo vidieť. 

Vnútri má vodič dostatok priestoru, aj keď je auto z tých užších a medzi neho a spolujazdca sa vošla aj lakťová opierka. Niekomu však niekomu môže zavadzať pri radení a jednoducho si ju bude musieť vyklopiť dohora. Radiaca páka má stále plastovejší charakter aj keď sa to každým autom zlepšuje a jej chod je celkom presný. Volant má super tvar a prehľadne umiestnené tlačidlá, na ktoré sme si už zvykli a rovnako sa nám páči aj jednoduché ovládanie tempomatu. Ak si ho nacvičíte, nebudete mať žiaden problém, aj napriek tomu, že spočiatku nie je úplne intuitívne.

skoda-fabia-scoutline-tsi-16

Sedačky radíme medzi obyčajné aj keď sú vyhrievané a majú naozaj krásny poťah, ktorý auto oživil a vylepší vám náladu hneď pri nastupovaní. Zvyšok posádky si užije panoramatickú strechu potiahnutú až dozadu, ktorá myslí hlavne na nich a vodič si pri zaťahovaní rolety rozdelenej na dve časti sám veru neporadí. Dočiahne len do polovice a na tú druhú, začínajúcu od konca si musí zavolať pomoc vzadu alebo si zastaviť a zastrieť sám. Simply clever má predsa len niekde ešte rezervy a stretnete sa stým aj pri Rapide. Simply clever palicu na zaťahovanie zadnej rolety zatiaľ príslušenstvo neponúka. Miesta na nohy vzadu je tak akurát, pri takomto type auta sa viac očakávať nedá. Musíme ale pochváliť multifunkčnosť a kvalitu displejov, či už pred vodičom, alebo v strede. Kto používa na volanie rád Bluetooth bude potešený jednoduchým prístupom k číslam a celkovým prostredím s čistejším hlasom v telefóne. K tomu dopomohla pravdepodobne výbava, pretože testovaná Fabia mala hudobný systém Škoda Surround a viac reproduktorov. Štyri v prednej časti a dva vzadu. Kvalita bola nadpriemerná, ale na Clio Grandtour s aparatúrou Bose sa nechytá.

Fabia jazdí oveľa lepšie ako si ľudia myslia a za šestnásť rokov sa naozaj zmenila. Jazda je síce trochu uhúpaná, ale za to prekvapivo pohodlná a tichá. Motor výrazne nekričí aj keď ho musíte občas serióznejšie vytočiť. V kombinácií so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou viete jazdiť na hranici plus-mínus šiestich litrov. Nám sa podarilo spraviť čisto po diaľnici z Bratislavy po prevzatí vozidla 150 kilometrov so spotrebou 5,5 litra, čo je na malý benzínový motor výborný výkon s ktorým sa môže Škoda chváliť. Rapid má spotrebu približne rovnakú. V meste vás bude baviť obratnosť auta a výhľad z neho, ktorý poskytuje výborný prehľad o situácii okolo vás. S výkonom 81 kW (110 k) auto vážiace tesne cez tonu pôsobí primerane pružne. Nebudete patriť medzi pomalých v meste, samozrejme nezapriete benzín a spotreba vzrastie na 6 až 6,5 litra. Ak sa vyberiete niekam do mierneho terénu, tak vás v kopci podrží aj asistent rozjazdu do kopca. Na dlhšie cesty s rodinou sa zbalíte do kufra s objemom 530 litrov a prepravíte aj niečo väčšie po sklopení sedačiek, kedy dosiahne objem až 1608 litrov.

skoda-fabia-scoutline-tsi-24

Chcem byť iný, kúpim si Scoutline

Osobne by ma potešilo keby na cestách stretnem týchto áut viac. Terénne schopnosti výbavou síce nezískajú, ale v niektorých prípadoch robia autám taký menší, krajší facelift. Pridá sa k tomu dobrá farba a prekvapíte asi každého komu ukážete „aha, mám Fabiu.“ Dostupné sú rovnako dve výbavy, ako pri Rapide, my sme mali vyššiu Style s krásnym modrým interiérom. Aj k základnej si môžete navoliť množstvo doplnkov. Nami testovaná Fabia stála 15 527€ s panoramatickou strechou, či zadnými parkovacími senzormi. Doplnený bol aj balík Plus, bez ktorého by vás niektoré doplnky mohli vyjsť viac, niektoré z neho zase nemusíte využiť. Každý si však zloží svoju celkom štýlovú Fabiu Scoutline. Počas týždňa sme dokonca na našej objavili aj prípravu na ťažné zariadenie. Na auto si naozaj rýchlo zvyknete a pokiaľ hľadáte niečo menšie s benzínovým motorom, predajné čísla a obľúbenosť auta v našej krajine hovoria sami, že zlá voľba to nebude.

Aby nebolo fotiek náhodou málo, tak pridávame aj galériu od Jozefa

Škoda Fabia Combi ScoutLine 1,2 TSI 110

Motor R4 benzín
Objem 1197 cm3
Výkon 81 kW (110 k) pri 4600-5600 ot/min
Krútiaci moment 175 Nm pri 1400-4000 ot/min
   
Prevodovka Manuál 6 stupňov
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4257 mm
Šírka 1732 mm
Výška 1488 mm
Rázvor osí kolies 2470 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1153/1608 kg
Batožinový priestor 530/1395  l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 199 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,6 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 6,1/4,1/4,8
Emisie g CO2/km 110