Test Seat Tarraco TDI 4Drive: Zjavil sa na vrchole

17. marca 2019 od AktualitySeatTesty

Seat sa vezie na vlne toho, čo je in. Už Ateca s Aronou sú výborné, ale rozširovať portfólio je možné aj opačným smerom. Nie k menším vozidlám, ale k väčším. To sa podarilo s modelom Tarraco. Inak, to je presne ten model, ktorému meno vybral niekto, kto ho zaslal do ankety. Nebudeme klamať, aj my sme návrh poslali, ale už si nikto nepamätá, čo to vlastne bolo. Tarraco nie. Aj tak to dobre dopadlo.

Model Tarraco je na vrchole ponuky Seatu, aktuálne. Hádať sa netreba, trochu lezie do rybníka aj Alhambre, tá má však úplne inú klientelu. To, že majú sedem sedadiel neznamená, že sú priami konkurenti. Štýl a priestor sú dve odlišné veci. Preto dúfame, že automobilka Alhambru nechá v ponuke tak dlho ako to bude možné. Veď onedlho bude tento druh vozidiel unikátny.

Veľké a ostré

Tarraco dostalo línie, ktoré sú adekvátne triede a veľkosti. Len majú šmrnc. Strašné slovo, vieme. Lenže nič iné sa v tomto prípade nedá povedať. Aj v sivej farbe sú tvary príjemné a spredu SUV pripomína koncept Cupra Formentor.

Predné LED svetlá sú rezané inak ako na ostaných modeloch automobilky, ale maska chladiča jasne dáva najavo, s kým máme tú česť. Toto je budúcnosť. Predpokladáme, že takýto štýl dostanú všetky Seaty blízkej budúcnosti. Budú mať agresívnejšiu vizáž. Akurát pri takto veľkom aute je to skôr stávka na eleganciu aj s trochu drsnejším tvarom predku.

Zozadu nájdete paralelu s Audi Q8, či s Porsche Cayenne. Svetlá spojené tenkou červenou líniou sú zaujímavé a pekné. Vlastne, zozadu vám budú vadiť len koncovky výfuku, ktoré nie sú koncovkami výfuku. Sú len inak sfarbeným prvkom dizajnu nárazníka. Vadí to? Nie, vlastne ani trochu. Hlavne, že je všetko funkčné. Aj otvorenie kufra podkopnutím funguje vynikajúco.

Sivá farba nie je na karosérii zlá, ale chcelo by to červenú. Červenú s nalakovanými plastovými časťami. Niečo ako bola Ateca FR. Ale dvadsiatky kolesá dizajnu prospievajú ešte viac ako tá sivá. V ľahkom teréne môžete ľahšie prísť ku kontaktu s kamienkami, ale na ceste sa dvadsiatky správajú obstojne a dostatočne komfortne.

Kožené čalúnenie netreba

Veľakrát sa stáva, že autá, ktoré sa do redakcie dostanú disponujú bohatou výbavou. Aj Tarraco ju malo, ale nemalo kožené čalúnenie. Avšak, tu vyzeralo vynikajúco to, ktoré je štandardne pre  výbavu Excellence. Kombinácia sivej látky a hnedej alcantary sa naozaj podarila.

Digitálna výbava Tarraca sa začína displejom v strede. Je osadený inak ako v ostatných modeloch, je to znova trend, ktorý tento model určil a preberú ho všetky ostatné nové vozidlá automobilky. Na dotyk reaguje rýchlo a interface je už známy. Na ňom nebolo treba nič meniť. Samostatná klimatizácia je vítaným bonusom.

Druhý displej je pred vodičom. Ten zobrazuje údaje, ktoré musí a môže mať cez väčšinu displeja mapu. Alebo môžete mať kruhové prístroje. Nám najviac sedelo zobrazenie so stupnicami po obvode displeja a ostatnými informáciami v strede. Prepínate to tlačidlom na volante. Možno samostatné tlačidlo na toto nemuselo byť, veď prepnete a máte. Miesto tejto funkcie mohlo uvoľniť miesto nejakému inému tlačidlu, ktoré potrebujete častejšie. Aj keď nemáme zdanie, čo by sme tam dali.

Priestor v Tarracu je kapitola samostatná. V tomto prípade odsek, ale chápeme všetci, čo tým myslíme. Vpredu super, vzadu tiež, tretí rad je tiež, prekvapivo v pohode. Teda v momente, keď sa odosobníte od faktu, že pasažieri majú hlavy takmer pri okne piatych dverí. Pri siedmich miestach ostáva celkom malý kufor, ale ak máte iba päticu sedadiel a dve sklopené do podlahy, tak je situácia o niečo inakšia. Vtedy sa pobalíte naozaj kamkoľvek.

Výkon dvojlitra je akurát

Najvýkonnejším naftovým motorom Tarraca je dvojlitrový agregát s výkonom 140 kW (190 k). Skôr je pri ňom zaujímavý krútiaci moment dosahujúci hodnotu 400 Nm medzi 1750 a 3250 otáčkami. Subjektívne napríklad pôsobí Tarraco s týmto motorom dynamickejšie ako Hyundai Santa Fe s 2,2-litrovým štvorvalcom a 7 kW (10 k) naviac.

Dynamicky sa motor správa najmä v režime Sport, v režime Eco má sedemstupňové DSG tendenciu trochu agregát podtáčať. Jasné, túto pesničku ste už počuli pri každom teste auta s takouto prevodovkou. Niekomu sadne, niekomu nie. Radí hladko, len pri rozbehu niekedy dlhšie váha a v inom ako športovom režime reaguje na kickdown dosť ležérne.

Ale aj prevodovka má zásluhu na tom, že s Tarracom sa dá jazdiť naozaj úsporne. Keby sa snažíte, dostanete sa pod 7 litrov. Nám za týždeň vyšiel celkový priemer 7,1 litra aj s výrazným využitím diaľnic a pohybovaní sa v stojato-kolónovej mestskej premávke. Keďže podľa WLTP má mať hodnotu 7,0-7,6, tak sme dokonca boli v intervale.

Seat väčšinou evokuje športové náčinie. Ale Tarraco je skôr rodinne zamerané. Pohodlie neničia ani veľké zliatinové disky. Dvadsiatky sú až prekvapivo príjemné. V zákrutách s Tarracom nebudete cítiť nutkanie prechádzať po ideálnej stope a šialenou rýchlosťou. Proste tento Seat má inú emoción ako tie ostatné.

Hodnota za peniaze

Keď si pozriete konfigurátor Tarraca, tak zistíte, že začína už niekde na 27 560 eurách. Ale to je benzín a predokolka. Tento kus stojí od 37 670 eur. Jasné, príplatkami sa cena dostala nad hranicu 40-tisíc eur. Možno aj nad 45, ale stále ponúka dostatok muziky za peniaze. Muziky aj od Beats, ktorí spolupracovali na hudobnej aparatúre. Čo však hodnotíme ako najzásadnejší prvok výbavy, ktorý je ojedinelý je nezávislé kúrenie s diaľkovým ovládaním. Nevyužijete ho v lete, ale v zime budete z neho nadšení.

Celkovo je Tarraco naozaj príjemné auto, komfortné, veľké, so spotrebou okolo 7 litrov. Len nie je jedinečné, stále existuje ten veľký Tiguan a Santa Fe. Avšak Seat stále ponúka trochu športovejší vzhľad ako všetci ostatní, aj keď naozaj len trochu. Je vrcholom ponuky automobilky. Právom.

Seat Tarraco 2,0 TDI 190 4Drive DSG Excellence

Motor R4 benzín
Objem 1968 cm3
Výkon 140 kW (190 k) pri 3500-4000 ot/min
Krútiaci moment 400 Nm pri 1750-3250 ot/min
   
Prevodovka Automat 7 stupňov
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4735 mm
Šírka 1839 mm
Výška 1674 mm
Rázvor osí kolies 2790 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1845/2550 kg
Batožinový priestor 230/700/naozaj veľa l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 210 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,0 s
Spotreba (WLTP komb) 7,0-7,6 l/100km
Emisie g CO2/km 183-200
Tags: