Test Seat Tarraco TDI 4Drive: Potiahne, veď má ťažné

28. októbra 2019 od AktualitySeatTesty

Seat Tarraco nemáme v redakcii prvýkrát. To ste asi postrehli. Veď označenie na začiatku testu je presne totožné. Lenže ten prvý bol úplne na vrchole naftovej motorovej pyramídy. Tento je trochu nižšie a dosť značne sa líši aj výbavou. Je takto lepší? To ľahko zistíme.

Nie každý potrebuje priamo najvýkonnejší motor. Možno trochu predbehneme, ale najskôr pod kapotou portrebujeme niečo, čo ani v ponuke nie je. No, v každom prípade, toto je jedna z posledných možností otestovať verziu pred jemným faceliftom, ktorý prináša spojené zadné svetlá, myslíme svetelne a nový font názvu.

Veľkosť neskryje ani farba

Sivá farba je určite cool, teda nie je cool. Ale je stávkou na istotu. Stávkou na to, že po troch rokoch auto pôjde do sveta bez akýchkoľvek problémov. Určite sa tam vydá rýchlejšie ako červená. Tento svet praje nenápadným autám. Pri opätovnom predaji, samozrejme. Aj niečo, čo kričí stratí svoj hlas, keď má niektorý z odtieňov monochromatického spektra.

Ale aj napriek farbe je Tarraco pekným autom. Dokonca mu nevadia ani menšie disky s priemerom 19 palcov. Majú taký tvar, ako keď dáte do kurzívy tú hviezdicu Patrika z hranatonohavicového špongiáka Boba. Len nemajú oči a nemajú ružovú farbu. Dobre, vráťme sa do reality, na aute vyzerajú fakt dobre a vyšší profil pneumatík pôsobí poddajnejšie a robí Tarraco ešte pohodlnejším.

Reálne je Tarraco naozaj veľkým autom. Veď môže mať až sedem miest. Len dúfame, že toto nie je krok na nahradenie Alhambry. Je jasné, že nová generácia MPV nebude, ale čo facelift? Fantazírovanie asi nie je to správne pri teste niečoho úplne iného, ale stále by mal dosť zákazníkov. Nové technológie, nový interiér, upravené motory a Alhambra by bola stále aktuálna.

Späť k zovňajšku Tarraca. Okrem výraznej masky chladiča sú vpredu aj LED svetlá. Na všetky potrebné druhy osvetlenia používajú LEDky reálne. Ale tých svetelných druhov nie je príliš veľa. Musia stačiť denné LEDky, stretávacie LEDky a diaľkové. Multibeam sa k tomuto modelu ešte nedostal, ani po modernizácii. Takže na tomto poli banovať nebudete. Avšak pozitívom je, že svietia fakt dobre, vlastne svietia nadpriemerne. A aj systém prepínania diaľkových je spoľahlivý.

Nie sedem, ale päť

Rozdielnym oproti prvému testu Tarraca je počet sedadiel. Kým pred pár mesiacmi sme mali sedemmiestnu alternatívu, teraz sme dostali sedadiel iba päť. Kufor je pri päťmiestnom usporiadaní naozaj veľký. Nie je príliš vysoký, ale pôdorys je veľkorysý. Plus ako bonus nemáte schod hneď na začiatku batožinového priestoru. Ak neviete o čom hovoríme, tak si pozrite fotogalériu oboch modelov. Najmä odporúčame fotky kufra.

Vodičovo miesto netrpí nedostatkom priestoru. Seat hrá na istotu a všetko je intuitívne na svojom mieste. Práve Tarraco prichádza s novou architektúrou prístrojovej dosky, kde je displej vyššie a viac oddelený od ostatných častí. V tomto prípade absentuje navigácia, ktorú ale nahradzuje konektivita a možnosť zobraziť informácie cez Apple CarPlay, či Android Auto. To znamená Google Maps, či ešte zaujímavejší Waze priamo na displeji. Lenže pripojiteľnosť je len cez kábel, ak ste sa chceli spýtať.

Pred vodičom je ďalší displej. Nie je to head-up, ale priamo miesto kruhových prístrojov je displej. Lenže ten nedokáže zobraziť mapu zo zrkadlenia mobilného zariadenia. To je trochu smutné, takže vlastne samotný displej núti priplatiť si za vstavanú navigáciu, aby ste mohli mať mapu priamo pod nosom a machrovať pred ostatnými.

Zadné miesta tiež ponúknu veľa priestoru, aj keď tri Isofixové sedačky vedľa seba nedáte. Prečo? Lebo má len dve sady úchytov na krajoch. To stačí. A sedadlá majú fakt pekné čalúnenie v kombinácii asi všetkého, čo existuje. Je na nich látka, alcantara a aj koža, aj keď pri nej si nie sme istí pravosťou. Vlastne na interiéri Tarraca sa toho nedá veľa kritizovať. Až na audiosystém. Základná aparatúra hrá trochu nijako. Nie je to na štýl Fiatu Brava z roku 1996, ale nie je to ani super. Priplatiť za nič lepšie si nemôžete, takže pre výraznejšie basy bude treba zásah dodatočne.

Aj slabší motor stačí

Hneď po pár dňoch sme si všimli v špecifikácii, že súčasťou výbavy je aj ťažné zariadenie. Super! Ale ako ho vyskúšať? Požičali sme si dvojnápravový brzdený príves. Tarraco zvládne potiahnuť až 2,3 tony, tak sme dali naložiť presne na limit. A prekvapivo všetko fungovalo ako má. Teda, ani veľmi prekvapenie to nebolo. Dokonca bez problému išiel aj systém udržiavania v pruhoch a adaptívny tempomat. Hmotnosť bolo cítiť, ale nebolo to nič vážne.

S prívesom sme mali spotrebu okolo 10 litrov. Ale bez neho sa dá jazdiť do siedmich so všetkým. Pri svižnejšom využívaní výkonu to bude 7,5 litra. Stále fajn na veľké SUV s pohonom všetkých kolies a automatickou prevodovkou. DSG ide presne tak, ako od neho čakáte. Pri rozjazde jemne trhne a potom radí rýchlo smerom hore. Dole je to trochu pomalšie, ale pri tomto motore to je jedno. Stále mu viete pomôcť pádlami pod volantom, prípadne posúvaním radiacej páky.

Naladenie Tarraca je komfortné, ale pritom celkom pekne podrží v zákrutách. Nič záludné, nič zákerné, všetko očakávate. Komfort podčiarkujú aj menšie pneumatiky s priemerom iba 19 palcov. Reálne vzaté, tie naozaj stačia a väčší rozmer je hlavne záležitosťou vizáže a imidžu.

No a teraz motor. Nie je rýchly, ale pocitovo nie je ani o mnoho pomalší ako ten, čo má o 30 kW (40 k) viac. Povedzme si to na rovinu, Tarraco by zvládlo aj podvozkovo niečo výkonnejšie. Máme v mysli trojliter V6 s 8-stupňovým hydromeničom, ale skôr by mohla byť realita vo forme dvojlitrového biturba s výkonom 176 kW (240 k), ktorý má aj Kodiaq RS. Snívame ďalej, tento výkon bude mať plug-in hybrid. Teda ten bude mať ešte o 4 kW (5 k) viac.

38 nie je len hokejové číslo

Ak si dáte na takto vybavené Tarraco číslo 38 na kufor, tak ste buď fanúšikom hokeja a nefanúšikom neplánovaných leteckých pristátí, alebo tak vyjadríte cenu auta. Tá vôbec nie je prehnaná a vo výbave je všetko, čo vlastne kedy budete potrebovať, keďže funguje zrkadlenie. Ale nemá v ponuke červenú charakteristickú pre Seat. V tomto prípade si teda kľudne zvolte čo chcete, ak to je modrá Atlantic.

Seat Tarraco TDI 150 DSG 4Drive Xcellence

Motor R4 nafta
Objem 1968 cm3
Výkon 110 kW (150 k) pri 3500-4000 ot/min
Krútiaci moment 340 Nm pri 1750-3000 ot/min
   
Prevodovka Automatická 7-stupňová DSG
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4735 mm
Šírka 1839 mm
Výška 1674 mm
Rázvor osí kolies 2790 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1803/2410 kg
Batožinový priestor 760/naozaj veľa l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 198 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,8 s
Spotreba (WLTP)

6,8-7,4 l/100 km

Emisie g CO2/km 178-194
Tags: