Test Renault Trafic L2H1P2: Z bodu A do bodu B, aj C, aj Z

27. marca 2016 od AktualityRenaultTesty

Veľké autá už dlho nie sú iba krabice s kolesami a aerodynamikou tehly. Renault Trafic to tiež dokazuje a má ambíciu zobrať zákazníkov Volkswagenu Transporter, Mercedesu Vito, či cenovo bližšiemu Fordu Transit Custom. Podobne ako všetci menovaní zástupcovia triedy ponúka aj Trafic možnosť plechovej dodávky, ale aj preskleného mikrobusu.

Kým dodávka nás teraz zaujímať nebude, mikrobus je v ponuke s dvoma dĺžkami. Označené sú veľmi jednoducho L1 a L2. Výška figuruje v ponuke iba jedna H1, ale ešte na konci označenia žiari P1 a P2. Posledné dva znaky hovoria o celkovej hmotnosti vozidla. V prípade L2H1P2 dostanete dlhšiu verziu s celkovou hmotnosťou 2800 kilogramov.

Dlhší

Nenechajte sa oklamať fotkami, nenechajte sa ošialiť ani bledohnedou farbou. Ani zobrazenia, ani farba nehovoria o reálnej veľkosti, teda najmä dĺžke dlhšieho Traficu. Na 5,4 metra vonkoncom nevyzerá. Určite za menším dojmom stoja tvary a aj presklená plocha. Plechová dodávka s rovnakou dĺžkou vyzerá omnoho mohutnejšie.

Béžovo-hnedý kus pôsobil lepšie ako úplný základ, lebo mal to, čomu sa hovorí Pack Look 3. Preložené do reálneho sveta a normálnych slov, mal lakované nárazníky, lakované zvislé časti vzadu okolo svetiel a napríklad aj hmlovky, ktoré tiež prispievajú k lepšiemu dojmu z exteriéru tohto štvorkolesového jazvečíka.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Možno sa väčší zdá z jednej strany ako z druhej. Naľavo mu niečo chýba a napravo to je. Reč je samozrejme o posuvných dverách, jedinou možnosťou ako sa dostať na šesticu zadných sedadiel. Možno stojí za úvahu pri konfigurácii pridať aj dvere naľavo. Šesť ľudí cez jeden otvor nie je príliš pohodlné.

Vzadu sú úplne najlepšie dvere na takéto auto a naviac tejto veľkosti. Veď si predstavte, že by ste na zaparkovanie potrebovali sedem metrov. Auto samotné má spomenutých 5,4 metra a výklopné dvere približne 1,6 metra. Dvojkrídle sú omnoho praktickejšie a v prípade núdze môžete nakladať dozadu aj palety vysokozdvižným vozíkom. O koberec sa vôbec báť nemusíte. Trafic má podlahu potiahnutú nejakou kombináciou gumy a plastu.

Viacmiestny

Deväť. To je počet miest v interiéri. Jasné, čím viac, tým lepšie. Ale reálne to tak nie je. Nech sa deje čokoľvek, berte osemmiestnu verziu. O jedného pasažiera menej, o neuveriteľne viac komfortu. Aj tak ten v strede vpredu bude nadávať celú cestu. Stredné sedadlo vpredu je bez preháňania tým najhorším miestom v celom aute.

Stredný pasažier vpredu má najužšiu stoličku, bez akéhokoľvek bočného vedenia a zavadzia mu okrem druhého pasažiera pri okne aj radiaca páka. Reálne si veľmi nemá kam dať nohy pohodlne, musí ich vytočiť doprava k oknu. Alebo aj doľava, ak chce ovládať vodičovi pedále. Osem miest má však ešte jednu výhodu. Spredu dozadu dokážete prejsť bez vystupovania z auta. Možno to na papieri a monitore vyzerá ako úplná zbytočnosť, ale ak auto používate aj ako rodinné, tak sa to hodí každú chvíľu. Otravné deti vzadu? Ľahký preplesk. Ale aj v úzkych priestoroch dokážete vystúpiť cez posuvné dvere, nemusíte otvárať relatívne mohutné predné s tradičným otváraním.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Druhý a tretí rad sa môžu sťažovať len na lacnejšie prevedenie priestoru. Za zosilnenú klimatizáciu si ľahko priplatíte, ale za koberce a krajšie výplne panelov nie. Vyzerajú trochu lacne. A prečo? Jednoducho preto, že Trafic naozaj lacný je. Ale to viete vy ako vodič, či majiteľ. Tiež platí jedna pravda, o ktorej nás informoval už Patrik v jednej svojej repovej veršovačke, kde tvrdil, že „Nigdy sa nezavďačííííš všetkýýýým…“ ďalej ten text už netreba rozoberať. Za svoje peniaze dostávate naozaj veľa aj tak.

Po prechode dozadu je verzia L2 naozaj obrovská. Priestor pre posádku je navlas rovnaký ako pri L1, ale v kufri pribudlo 40 centimetrov na dĺžku. Máte až 1136 milimetrov. Údaj je v úrovni podlahy, tak reálne musíte rátať so šikmými operadlami sedadiel. Tretí rad však ľahko sklopíte a ešte ľahšie zasuniete za ten druhý. Toto bolo najväčšie prekvapenie interiéru, ako ľahko sa dá manipulovať s ťažkou zadnou lavicou.

Vpredu je taká zmes prvkov z koncernu Renault. Páčky a navigácia sú z Dacie, prístrojový panel je z Renaultu Clio. Ak nepoznáte jednotlivé modely, tak to nezbadáte, všetko je zladené naozaj príjemne a ani si neuvedomíte, že sú všade tvrdé plasty. Má predsa základ v dodávke.

Úsporný

Auto s dĺžkou 5,4 metra nie je vždy obratné. Teda inak, skúste napísať do komentárov, ktoré takto dlhé auto obratné je. Už len samotný rázvor 3,5 metra bez dvoch milimetrov naznačuje, že pri prudkých manévroch to bez nadchádzania nedáte. Kratšia päťmetrová verzia je omnoho obratnejšia a lepšie manévrovateľná. Vyslovene ťažkopádny nie je, ale budete s láskou spomínať na menšie autá.

Nechcete predsa po deväťmiestnom mikrobuse agilitu Twinga RS, či Abarthu 500C že? Pri Traficu potrebujete pohodlie, čo trochu pri prázdnom aute vie pokaziť tuhšie naladená zadná náprava. Po nasadnutí všetkých kusov na každé miesto tvrdosť odíde. Cvaknete na diaľnici tempomat a idete zaviezť ópérky do Rakúska/Nemecka/kamkoľvek. Alebo bandu majstrov do Talianska.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pre presuny potrebujete nízku spotrebu, aby sa s autom oplatilo chodiť a nevytváralo zbytočné náklady. Práve agregát dCi 125 má v papieroch najnižšiu spotrebu, ktorá by mala byť na úrovni 5,7 litra v kombinovanom cykle. Verejne priznávame, toľko sme nemali ani so zapnutým ECO režimom, ktorý ľahko zabije minimálne tretinu zo 125 koní (92 kW). Silnejšie dCi bolo v konečnom rátaní naozaj úspornejšia. Vrelo odporúčame. S týmto sme jazdili na zimných pneumatikách a celkom dynamicky bez režimu ECO na diaľnici za 8 a reálne do 7. Stále to nie sú zlé hodnoty, ale myslíme si, že práve výkonnejší motor netreba toľko hnať, aby splnil rovnaké požiadavky. Bez ohľadu na agregát je výborná 80-litrová nádrž. Tankovať nebude treba príliš často.

Gondolier

Vodič má všetko po ruke, všetko je logicky usporiadané. Ale napríklad prekvapivo absentuje v ponuke automatická klimatizácia (stav k 27.03.2016). Má však výborný navigačný systém s jednoduchým ovládaním. Ani veľmi nevadí, že po každom spustení mapy musíte súhlasiť s nejakým dlhým textom, ktorý aj tak nikto nečíta. V ponuke nie je ani náhrada za luxusnejšiu verziu označenú ako Black Edition, ktorú mal predchodca. Lenže za tento Trafic veľa nezaplatíte. Ceny sú stanovené ambiciózne nízko aj v porovnaní s konkurenciou. Práve cena možno zaváži pri rozhodovaní. Pri Traficu za svoje peniaze dostávate naozaj schopné veľké auto s nízkou spotrebou. Ale berte osem miest a výkonnejší motor dCi 145. Poďakujete nám neskôr.

Aby nebolo fotiek náhodou málo, tak pridávame aj galériu od Martin Ofúkaný / Automotive Photography

Renault Trafic L2H1P2 dCi 125 Cool

Motor R4 nafta
Objem 1598 cm3
Výkon 92 kW (125 k) pri 3500 ot/min
Krútiaci moment 320 Nm pri 1500 ot/min
Prevodovka Manuálna 6 stupňová
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 5399 mm
Šírka 1956 mm
Výška 1971 mm
Rázvor osí kolies 3498 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 2000/2800 kg
Batožinový priestor Veľa/Naozaj veľa  l
Povinné údaje
Maximálna rýchlosť 169 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,8 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 6,4/5,3/5,7
Emisie g CO2/km 149
Tags:  ,