Test Renault Talisman Grandtour TCe 200: Výrazná voľba

24. júla 2016 od AktualityRenaultTesty

Kedysi sme mali napísané, že Renault Talisman je krajší ako sedan a kombi nie je až také pekné. Lenže mienka sa veľmi rýchlo zmenila. Initiale Paris s modrou farbou karosérie a devätnástkami je fakt pekné auto. Dizajn sa podaril a na veľkom kombi sú vynikajúce tvary a detaily.

Svojou veľkosťou a zjavom sa Talisman Grandtour stavia proti Mondeu kombi, Superbu Combi, Passatu Variant a podobným zástupcom od PSA (Citroën C5 kombi a Peugeot 508 SW). Testovaný kus má však pod kapotou motor TCe 200, ktorý sa z priemeru triedy podstatne vymyká. Nie je naftový.

Zvládne aj viac

Motor TCe 200 sme už skúsili vo väčšom Espace. A tam bol akurát na veľkosť auta. V Cliu RS, aj keď s jemne iným naladením, exceloval. Štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 147 kW (200 k) je spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Iba. Iná možnosť nie je, podobne ako v ostatných implementáciách.

V Talismane pocitovo ťahá lepšie ako v Espace. Veď musí rozbehnúť menej hmotnosti a menšia karoséria sa lepšie prediera vzduchom. Problém je, že to vôbec necítite, Talisman Grandtour maskuje rýchlosť úplne dokonale, lepšie ako Američania F117A nad Sarajevom. Idete 100 a máte pocit, že len jemne prekračujete limity v meste. Jasné, zvyknete si na to, že rýchlosť je fakt nutné pozerať na Head-Up displeji, alebo priamo na dispeji  pred vodičom, ale aj tak budete stále prekvapení, ako tiché a príjemné je cestovanie vo veľkom kombi.

Úplný šok je pri dvestokoňovom agregáte spotreba. Po 1000 diaľničných kilometroch na hranici povolených rýchlostí na displeji svietila hodnota 6,7 litra. A to z odpočívadiel išiel Talisman úplne s plynom na podlahe a žiadne reálne pozeranie na spotrebu sa nekonalo.  Mimo diaľnic sa kľudne dalo dostať na dohľad 6-litrovej hranici aj bez výrazného kontorlovania ekologickosti práce ľavej nohy. Povedzme si to nahlas, to sú v podstate naftové hodnoty spotreby. Veď ani dCi 160 v sedane nebol výrazne úspornejší.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lenže motor je len jedným dielom do skladačky. Prevodovka so siedmimi stupňami je adekvátna zameraniu vozidla. Takže ani pri plnej paľbe neprichádza k trhaniu krkom a radí skôr plynule. Možno pri rozbehu badať zaváhanie, ale nie vždy.

Dôležitejšou charatkeristikou Talismanu s výbavou Initiale Paris ako motor a prevodovka je podvozok. Využíva systém 4Control. Natáčanie zadnej nápravy robí z auta niečo, čo na prvý pohľad nie je zrejmé. Robí z neho menšie auto. Ovládaním je na tom Talisman Grandtour lepšie ako niektorí zástupcovia nižšej strednej triedy. Najskôr budú zásahy trochu zvláštne, ale ako si na ne zvyknete (cca 15 minút), tak si nebudete vedieť predstaviť fungovanie bez neho. Na prvom kruháči oceníte, že sa zadné kolesá jemne natočia proti tým predným, čo zlepší manévrovanie. Za 4Control budete ďakovať aj pri parkovaní. Ale pravý zážitok príde na kľukatej ceste mimo mesta. V úzkych vlásočniciach bude veľké kombi lietať ako lasička, v otvorených dlhých zákrutách sa kolesá natočia v smere predných a poskytnú pocit lepšej priľnavosti a lepšej ovládateľnosti. Postupne zistíte, že so systémom ste stále rýchlejší a je až návykový. Dokonca by zvládol aj výkonnejší motor. V Talismane by sa ani 260 koní (192 kW) nestratilo.

Kombi je elegantné

Sedan je fajn, ale kombi je praktickejšou voľbou. A už neplatí, že praktickosť je vždy na úkor výzoru. Aj keď pôvodná hypotéza hovorila, že kombi nebude tou krajšou alternatívou, tak test potvrdil, že sú minimálne rovnako pekné obe dostupné karosárske verzie.

K pôvabu Talismanu v testovanej špecifikácii prispeli disky kolies z ľahkých zliatin s priemerom 19 palcov. Práve vo výbave Initiale Paris majú tvary, ktoré majú pripomínať siluetu Eiffelovej veže, symbolu Paríža. Kombi je na nich aj tak dostatočne komfortný a pri adekvátnom nastavení Multisense ponúka aj športové ambície.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Predná časť ukazuje veľký znak, ktorý nie je 3D, ale je skôr plochý. To je následkom integrácie radaru. Našťastie v tomto prípade Talisman nemá adaptívny tempomat, ktorý funguje len do 140 km/h a viac jednoducho nenastavíte. Reálne tak síce technológiu máte, ale softvérovo adaptívna funkcia nastavená nie je. Veď auto meria čas odstupu od auta pred vami.

Naspäť ku karosérii. Detaily sú výborné, ale jeden nad ne jednoducho vytŕčal. Zadný bok s oblými blatníkmi sa podaril. Vyzerá dynamicky a dodáva autu svalnatejší výzor. Toto kombi má potenciál už na prvý pohľad a nie je to pohľad na špecifikácie v tabuľkách. Jedinou vecou, ktorá by sa dala Talismanu Grantour vytknúť je menšie zadné okno. Ale to dostatočne nahradzuje cúvacia kamera.

Initiale Paris je vrchol ako Laurin&Klement

V priestrannom interiéri zvládnete neuveriteľné množstvo kilometrov. Na prednom sedadle, tom vodičovom môžete ísť aj tisíc kilometrov a nebudete mať problém s chrbtom, teda ak nesedíte zhrbený nad radiacou pákou ako koncernový jazdec. Komfortu pomáha aj ventilácia sedadiel. Nečakajte však, že v 35-stupňových horúčavách budete mať zadok okamžite ako na kocke ľadu. Masáž môžete tiež využiť, ale budete tak robiť veľmi málo. V Escalade bola lepšia. A vlastne sedadlá sú tak pohodlné, že masírovať nebudete potrebovať. Spolujazdec má rovnaké možnosti vrátane elektrického nastavenia väčšiny aspektov sedadla.

Na zadných sedadlách tiež nedostatkom miesta trpieť nebudete. Oproti sedanu pribudlo aj miesto na hlavu. Trojica vzadu tiež relatívne zvládne, ale viac ako 250 kilometrov nepodporúčame, je to proti komfortnej myšlienke interiéru. A z hľadiska rozmerov je nutné spomenúť kufor. Má menší objem ako sedan, ale len trochu, stále je však dostatočný na rodinnú dovolenku, na prevoz vzoriek k zákazníkom a aj na koncoročný rozvoz fliaš obchodným partnerom. Pár ich vojde aj pod podlahu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Predná časť vytvára dojem kvality, čo podporuje veľmi dobrá zvuková aparatúra Bose. Plasty na prístrojovej doske sú fakt príjemné. Jediný tvrdý, ktorý niekomu môže vadiť je na úpätí stredovej konzoly, kde prechádza do stredového tunelu. Tam si zvyčajne opierate koleno. Teda niektorí v našej redakcii tak robia pravidelne, tak to jasne odhalili.

Tento Talisman čiastočne vyvrátil aj hypotézu zo sedanu s výbavou Intens, že stačí aj malý displej navigácie. Na všetko je super, len ten vyšší vertikálne umiestnený je práve na navigáciu omnoho lepší. Zobrazuje trasu omnoho ďalej. Keď sme už načali tú navigáciu, tak tá je presná a má naozaj nové mapy so všetkými prvkami, ktoré sa aktuálne v dobe testu používali. Dobrá práca, Renault!

Listy z Nemecka

Auto stojí bezmála 40 tisíc. Ale výbava je na úrovni toho, čo Passat ponúkne minimálne o 10 tisíc drahšie. Má predsa aj Pure LED predné svetlá. Svietia výborne aj napriek tomu, že sú statické. Základná otázka teda znie, či by si ho autor článku vedel predstaviť v garáži. Áno, a ani by nešiel do naftového agregátu, ale zostal by pri presne tomto benzínovom motore. Prevodovka so siedmimi stupňami je lepšia ako šesťstupňová v nafte. A vlastne aj s modrou farbou, ktorá aj Initiale Paris sedí lepšie ako čierna Amethyste. Tá keď je špinavá zostane iba čiernou bez fialovej parády.

Najväčšou slabinou Talismanu je veľkosť nádrže. Iba 51 litrov je naozaj málo. Síce to vyvažuje spotreba, ale stále stojíte na pumpe častejšie ako keby ste mali 65ku, nebodaj 75ku nádrž.

Renault Talisman Grandtour TCe200 Initiale Paris

Motor R4 benzín
Objem 1618 cm3
Výkon 147 kW (200 k) pri 6000 ot/min
Krútiaci moment 260 Nm pri 2500 ot/min
Prevodovka Automatická 7 stupňová dvojspojková
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4865 mm
Šírka 1868 mm
Výška 1465 mm
Rázvor osí kolies 2809 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1565/2140 kg
Batožinový priestor 572/1681  l
Povinné údaje
Maximálna rýchlosť 231 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,9 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 7,6/4,8/5,8
Emisie g CO2/km 132

Tags: