Test Renault Kadjar TCe 160 MT: Samostatne s hlavou hore

Renault Kadjar sme už párkrát na testovanie v redakcii mali. Ale teraz sme skúsili niečo nové. Inovovaná verzia prichádza s rôznymi novinkami, ale určite najviac zvedavosti bude opantávať to, čo je pod kapotou. Veď WLTP, Euro 6d a podobné parádne vylepšenia kompletne zmenili to ako sa vyrábajú agregáty.

Tentoraz sme popreháňali motor s označením TCe 160. A s manuálom. Rovnaký 1,3-litrový agregát montuje aj Mercedes do A200. Teda je takmer rovnaký, líši sa niekoľkými detailami, ale nie sú to zásadné prvky. Stačí aj na väčšie SUV?

Ťahá? Neťahá?

Tak poďme na to. Motor s objemom 1,3 litra vychádza z toho, čo bol predtým 1,2-litrový agregát. To stále, našťastie, znamená štyri valce a turbo. Zatiaľ stačí jedno. Ale rozdiely sú vážnejšie ako iba v deci objemu. Deci je predsa len na rozohriatie a na počiatočné zbavenie sa ostychu.

Iné odladenie prinieslo autu jedno výrazné zlepšenie. Kým starší motor bol do určitých otáčok úplne mdlý a potom sa rozbehol, tak nový eliminoval turbodieru naozaj výrazne. Máte pocit, že aj krútiaci moment vrcholí výrazne plochšiou krivkou a máte ho dostupný v naozaj širokom spektre otáčok. Motor je odladený podstatne lepšie, je to cítiť a máte z neho pocit, že má väčší objem. Absencia 1,6-tky s turbom nie je taká tragická, keď je miesto nej takáto náhrada. Áno, okrem 1,2-ky nahradila 1,3-ka aj väčší motor.

Výkon 118 kW (160 k) je naozaj adekvátny autu. V tomto kuse spolupracuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Odstupňovanie je naozaj vhodné, ale chod páky je horší. Aj napriek veľkým vôľam však prevody trafíte vždy stopercentne. Po zaradení nie je páka pevne zakotvená, ale tiež má trochu vôľu. Prispieva to k drsnému terénnemu imidžu auta. Aspoň niečo.

Jazdné vlastnosti na 18-palcových diskoch sú až prekvapivo dobré. Aj v zákrutách auto podrží, ale zároveň nie je prehnane tvrdé. Aj tu vidno, že sa konštruktéri hrali s nastavením. Nie je to trhač asfaltu a kopcové náradie, ale dobrý univerzál. A poteší aj spotreba. My sme mali počas testu, kedy sme najazdili presnú tisícku kilometrov, priemer 6,5 litra. A to boli veľkou mierou zastúpené diaľnice a mesto. Veríme, že pri medzimestských nediaľničných presunoch by sme sa vošli do 6 litrov.

Naoko nevýrazné zmeny

Keď sa pozriete na inovovaný Kadjar, tak veľa zmien nevidíte. Avšak sú tam. A sú výrazné. Spomeniete si na okrúhle hmlovky pôvodnej verzie? Sú fuč. Teraz sú hranaté a úzke v nových otvoroch lemovaných chrómovými pásmi. Celkovo nárazník vyzerá úplne inak. Ale to si hneď neuvedomíte, lebo dominantou prednej časti je maska chladiča a, v tomto prípade, LED predné svetlá.

LEDkové svetlá svietia veľmi dobre. Nemajú však žiadne adaptívne prvky. Akurát disponujú automatickým prepínaním diaľkových, čo je síce plus, ale našťastie to aj funguje tak, ako má. Zadné LED svetlá sú rovnaké ako pred faceliftom. Keď sa zameriate na detaily zadnej časti, tak zbadáte aj iné vylepšenia ako iba iná anténa, prút totiž nahradila plutva.

Samotný zadný nárazník predvádza nové otvory, ktorými by mali ústiť výfuky. Práve vzhľad spodnej časti nárazníka auto opticky rozšíril. Ako celok auto pôsobí hodnotnejšie a dospelejšie ako pôvodná verzia. Oblé tvary vytvárajú zaujímavé efekty odrazov v meste. Vážne, Kadjar je pekný.

Ku efektu auta prispieva, samozrejme, aj modrá farba Iron. Tá je po facelifte novinkou vo vzorkovníku. Ale máme ešte jedného favorita v ponuke. Pozrite si reálne aj tmavú zelenú farbu. S ňou by Kadjar vyzeral asi ešte lepšie.

Viac Renaultu, menej Nissanu

Interiér inovovaného modelu prešiel ešte väčšími zmenami ako exteriér. V prvom rade sa väčšina prepínačov z Nissanu odporúčala. Hovoríme najmä o ovládačoch okien, ktoré boli často terčom kritiky. Neboli zlé, ale teraz sú použité omnoho hodnotnejšie vyzerajúce tlačidlá. Nová je aj klimatizácia. Automatická má také ovládanie ako má aj nový Duster, akurát má dve zóny. Vyzerá naozaj omnoho lepšie ako tlačidlá predtým.

Aj informačno-zábavný systém sa zmenil. Dosť značne. Ale iba fyzicky. Psychicky, teda softvérovo je to stále ten istý R-Link ako doteraz. Kryje ho však sklo a stratil všetky fyzické ovládače. Teraz je všetko ovládanie dotykové. Na dotyk vás poslúchne hlasitosť, či dokonca zapínanie automatického parkovania.

O veľkosti Kadjaru sme už písali a po facelifte sa nič nemení. Vpredu štandardne kráľovsky, opticky dokonca ešte lepšie, lebo otváracia strecha nad hlavou dokáže presvetlením priestor ešte zväčšiť. Na zadných sedadlách sa na nedostatok bude sťažovať málokto a aj to len za naozaj veľkým šoférom. Batožinový priestor je adekvátny na triedy, má dokonca zdvojenú podlahu, ktorú môžete odstrániť a zväčší sa.

Výbava Intens obsahuje všetko, čo potrebujete. Dokonca ani nepotrebujete mať celé kožené sedadlá. Polokožené sú príjemné. Môžete si našpecifikovať aj vyhrievanie sedadiel s veľmi zvláštnym ovládaním. Je pod lakťovou opierkou a ak si chcete očami skontrolovať stav, musíte krk vytočiť ako pštros. Najväčším pozitívom interiéru Kadjaru je však niečo, čo sme nečakali. Sedadlá sú naozaj pohodlné a ani keď prejdete 500 kilometrov za deň nebudete mať problém s chrbtom.

Bez 4×4

Jedinou možnosťou ako mať štvorkolku je voľba naftového motora. Benzínový agregát a štvorkolka v ponuke nie je. Ale to neznamená, že by bol Kadjar bez pohonu všetkých kolies nepoužiteľný. Práve naopak, je výborným spoločníkom na dlhé trasy, z ktorých nebudete rozbití. Vážne, takto pohodlné auto za 26-tisíc je fakt vhodnou voľbou. Možno by sme mu dopriali väčšiu palivovú nádrž, ale vzhľadom na spotrebu je stále dosť veľká.

Veľkým pozitívom auta je, že Kadjar sa už zbavil zvyškov odkazujúcich na Nissan a použil vlastné diely, ktoré ho robia jedinečnejším.

Renault Kadjar TCe 160 Intens

Motor R4 benzín
Objem 1332 cm3
Výkon 118 kW (160 k) pri 5500 ot/min
Krútiaci moment 260 Nm pri 1750 ot/min
   
Prevodovka Manuálna 6 stupňov
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4489 mm
Šírka 1836 mm
Výška 1613 mm
Rázvor osí kolies 2646 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1442/1889 kg
Batožinový priestor 472/1478 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 210 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,9 s
Spotreba (WLTP) 6,4 – 6,6
Emisie g CO2/km 144-150