Test Renault Clio Blue dCi 115: Malé auto s veľkým imageom

Trieda malých mestských áut je stále veľmi populárna. Výrobcovia sa preto nevenujú iba vývoju mestských SUV, ktoré na popularite naberajú ešte viac, ale veľkú pozornosť naďalej venujú aj týmto tradičným malým autám. Pozorovať to možno nie len na ich modernej výbave, ale aj celkovej kvalite spracovania. Hneď na prvý kontakt to je vidieť a cítiť aj z nového Renaultu Clio. V neopozeranej a elegantnej, nebesky modrej metalíze, pôsobí pekne a reprezentatívne už z diaľky. A rovnako príjemne na pohľad pôsobí aj interiér Clia. Biela linka čalúnenia palubovky dodáva modernému interiéru punc prémiovosti drahších značiek. Rovnako je cítiť vysokú kvalitu spracovania aj na sedadlách. Aj keď nie su kožené, ich materiál aj remselené prevedenie sú na vyššej úrovni, než by ste v aute tejto kategórie čakali. Okrem vizuálnej kvality disponujú aj pohodlím a bez problémov v nich zvládnete aj dlhšiu trasu. Rovnako ako to bolo pri mojej prvej jazde s Talismanom, mám aj z Clia pocit, že Renault sa naučil robiť nielen dizajnovo zaujímavé, ale aj veľmi pohodlné auta na cestovanie.

 
Na exteriéri na prvý pohľad žiadne veľké rozdiely oproti minulej generácii veľmi vidieť nie je. Asi najvýraznejší je ale rozdiel pri pohľade  spredu. Moderné LED svetlá nie len dobre vyzerajú, ale v noci aj výborne svietia. Hlavnými zmenami prešiel najmä interiér. Stredový dotykový tablet mne osobne vyhovuje viac ako veľký zapracovaný displej v Megane. Nie je zbytočne veľký, ale svojou veľkosťou primerane zapadne do útulného interiéru menšieho auta. Bez pripomienok splní všetky požiadavky, ktoré by ste od neho mohli vyžadovať. Originálne sú hlavne „retro“ tlačidlá, ktoré sú v štýle ovládania kazeťákov z deväťdesiatych rokov. Elegantne zapadnú do interiéru Clia a zároveň sú dobre prístupné a ovládateľné. Rovnako si pochvalu zaslúži aj príjemný trojramenný volant s množstvom ovládacích funkcií, na ktoré sa dá veľmi rýchlo zvyknúť. Pri iných značkách je to síce prekvapivé, ale pri Renaulte už štandardné. Hovoríme o ovládaní rádia, ktoré sa nenachádza na volante, ale na samostatnej páčke na pravej strane pod ním. Trendu veľkých displejov namiesto tachometra sa neubránilo ani nové Clio. Ten zobrazuje všetky potrebné údaje okrem teploty motora a stavu paliva v nádrži. Pochvalu si zaslúži jeho jednoduché a rýchle ovládanie na volante. Otázne je, ako často niekto využije pri aute tejto kategórie možnosť zobrazenia kompasu. Praktických možností zobrazovania je na displeji ale našťastie dosť takže každý má možnosť voľby vlastného nastavenia. 
 
 
Po naštartovaní tlačítkom a usadení sa do pohodlného sedadla vodiča padne volant výborne do ruky. Aj keď trendy hrajú skôr v prospech automatických prevodoviek, testované Clio bolo vybavené štandardnou  šesťstupňovou manuálnou. Testovanie počas vianočných sviatkov nám nedalo možnosť zažiť ranné alebo poobedné zápchy, pri ktorých by sme mohli využiť benefity automatickej prevodovky. Manuálna prevodovka tak bola milým a príjemným spestrením a radenie som si užíval nie len na okreskách, ale aj pri jazde prázdnym mestom. Nastavenie podvozku je zamerané skôr na komfortnú jazdu, takže športový prejav verzií RS od neho nemôžete očakávať. Jazdný prejav na okreskách je skôr plavný a motivuje tak ku kľudnému a pohodlnému štýlu jazdenia. Naftový motor 1,5 dCi s výkonom 85 kW/115 k s krútiacim momentom 220 Nm má ale dostatočnú silu aj na svižnú jazdu a bezpečné predbiehanie. Napriek tomu sa bez potreby veľkého sebaovládania viete udržať na priemernej spotrebe od 5,0 do 5,4 l/100km. Pri ľahšej nohe nie je problém dostať sa aj pod 5 litrov na sto kilometrov. Zvuk motora je pritom veľmi príjemný  a bez výrazného naftového klepania, ktorým sa tieto motory prejavujú práve v chladnom zimnom počasí.   
 
 
Nové Clio začína cenovkou tesne pod päťcifernou hranicou na sume 9 850 eur s DPH. Za túto cenu získate základnú výbavu Life s benzínovým motorom, ktorého výkon je skromných 65 koní. Nami testovaný naftový motor ale začína až od vyššej výbavy ZEN a je k dispozícií od 15 400 eur s DPH. Aktuálne naviac prebieha výhodná akcia, pri ktorej získate zimné pneumatiky zdarma. Tiež určite odporúčame zvážiť príplatok za predĺženú zmluvnú záruku s bezplatným servisom na 5 rokov. Ten je možné zvoliť na 60 000 km alebo rozšíriť až na 150 000 km. Vďaka tomu dáva nové Clio možnosť bezstarostnej a komfortnej jazdy bez obáv o servisné náklady. V rámci internetových diskusií sa stále často skloňuje kvalita a spoľahlivosť francúzskych áut. Predĺžená záruka je ale jasným dôkazom o tom, ako si dnes výrobca verí a dôveruje spoľahlivosti vlastných áut. Nové Clio sa tak stáva veľmi zaujímavou alternatívou pri kúpe metského auta. Má veľmi zaujímavý a neopozeraný dizajn, poskytuje príjemnú a pohodlnú jazdu, modernú výbavu s množstvom technologických noviniek a pomerne nízke prevádzkové náklady. Z jazdy  v ňom sme vďaka výbave a spracovaniu nadobudli dojem, ako by sme sedeli v aute o kategóriu väčšom a dospelejšom. To potvrdzuje aj veľmi príjemná zvuková aparatúra Bose.
 

Renault Clio Blue dCi 115

Motor R4 nafta
Objem 1461 cm3
Výkon 85 kW (115 k) pri 3750 ot/min
Krútiaci moment 260 Nm pri 2000 ot/min
   
Prevodovka Manuálna 6-stupňová
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4050 mm
Šírka 1798 mm
Výška 1440 mm
Rázvor osí kolies 2583 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1264/1702 kg
Batožinový priestor 366 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 197 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,9 s
Spotreba (komb.) 3,8 l/100km
Emisie g CO2/km 95-101