Test Renault Captur TCe 155: O toľko je lepší

Renault predstavil druhú generáciu modelu Captur na autosalóne vo Frankfurte minulý rok. Možno to bolo posledný autosalón vo Frankfurte ako ho poznáme, ale to je smutný príbeh. Veselý je ten o Renaulte Captur. Už na prvý pohľad vtedy bolo jasné, že Captur nenechal nič na náhodu. A prvé jazdy po Slovensku nás v tom ešte utvrdili.

Siahli sme rovno po tom, čo je v ponuke na vrchole. Nie je to hot, ale výkonu má dostatok. Renault aktuálne najviac výkonu pre Captur ponúka z 1,3-litrového štvorvalca, ktorý pracuje s výkonom 114 kW (155 k). A ten je spojený so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom.

Je nový, nie je nový?

Renault nachystal dizajn, ktorý je evolúciou toho Capturu, čo bol doteraz. Veľký rozdiel je vzadu a predné svetlá s presahom do nárazníka sú menej nápadné. A čo nevidieť vôbec je zmena veľkosti. Captur narástol, lebo musí splniť aj poslanie kombi, keďže do novej generácie Clia sa nedostalo praktické Clio Grandtour.

Veľkým plusom Capturu je fakt, že ponúka veľa rôznych farebných kombinácií, veď len striech sú tri odtiene. Avšak oranžovo-zlatá farba kombinovaná s čiernou strechou je elegantná a pôsobí ako keby sa Captur chce dostať do prémiovej sekcie segmentu. To isté však spraví aj červená s čiernou. V ponuke je aj oranžová farba strechy, ktorá zase môže dobre fungovať s čiernou karosériou.

Predná časť nenechá nikoho na pochybách, že pred ním stojí auto s podpisom Laurensa van den Ackera. Maska chladiča jasne zapadá medzi ostatné nové Renaulty, avšak Captur si zachováva svoju vlastnú identitu a jednotlivé modely sa dajú od seba ľahko odlíšiť.

Veľkou témou budú disky. Aj osemnástky vyzerajú na aute akurát. Nie sú príliš veľké. Sedemnástky budú mať ešte väčšiu masu pneumatiky, takže pôsobia terénnejšie. Myslíme si, že práve sedemnástky budú lepším spoločníkom ako osemnástky, vzhľadom na komfort jazdy. Stále hovoríme o veľkosti diskov.

Vnútorné kvality

Captur narástol o viac ako 10 centimetrov na dĺžku a o takmer 4 z toho narástol rázvor. Vnútri to je však poznať ešte viac ako by sa mohlo zdať. Vzadu je to stále malý crossover, ale zároveň v ňom dokáže cestu prežiť aj priemerne vysoký dospelý človek. Nad hlavou bude mať dosť miesta, aj na nohy. Ale ak potrebujete väčší kufor, tak celá zadná lavica môže ísť o niečo dopredu a zmeniť tak jeho veľkosť, pričom sa obmedzí možnosť prepravy dospelých jedincov.

Práve batožinový priestor narástol aj medzigeneračne. Z 377 litrov v úplne základnom nastavení je 404 a pri posunutí sedadiel sa udial posun medzgeneračný zo 455 litrov na 536 litrov. Praktickosť zlepšuje dvojité dno, ktoré vyrovnáva podlahu po sklopení zadných sedadiel. Sedadlá sú delené 1:2, ale to už je takmer štandardom.

Povedzme si to na rovinu, najlepšie miesta v aute sú aj tak v prvom rade. Vodič má pred sebou veľmi peknú prístrojovú dosku z kvalitných materiálov. Balík oranžových prvkov ju dostatočne oživuje a wau efekt má prevodovka s pákou shift-by-wire na výbežku, pod ktorým je ešte odkladací priestor. Práve plávajúca konzola s e-Shifterom je vizuálne veľmi príjemná a pôsobí modernejšie ako klasické ovládanie automatickej prevodovky. My by sme ešte priplatili za bezdrôtovú nabíjačku, avšak tá je ako príslušenstvo a dá sa doplniť aj dodatočne.

Kvalitný interiér má jedinú časť, ktorá by mohla byť kvalitnejšia. Lakťová opierka pôsobí lacnejšie, čo však opretému lakťu nevadí. A pozerať budete skôr na displej s výbornými reakciami a intuitívnym ovládaním informačno-zábavného systému. EasyLink patrí, spolu so SYNC3, medzi najlepšie systémy, ktoré sú v mainstreamových autách. Captur mainstreamový je. Je totiž medzi najúspešnejšími modelmi automobilky, preto musel byť tak dobrý ako to len ide.

Hot vizáž, motor tiež

Kapota môže ukrývať niekoľko pohonných jednotiek, ktoré onedlho doplní aj plug-in hybrid. Ale 1,3-litrový štvorvalec s výkonom 114 kW (155 k) bude stále najvýkonnejšou pohonnou jednotkou výlučne na benzín. Oproti PHEV bude mať deficit 4 kW (5 k). Z auta robí TCe 155 naozaj dravú mestskú mašinu. Je až prekvapivé ako dobre dokáže potiahnuť.

Ak si pozriete ponuku Peugeotu, tak v nej nájdete 2008 GT s rovnakým výkonom, ale iba trojvalcom. Renault pripravil motor, ktorý je slušne tichý, ale v prípade športovejšej jazdy sa prezentuje pekným zvukom. Naviac je kultivovaný a problémom nie je ani spotreba. Do 7 sa dá jazdiť bez problémov. Ak budete chcieť, tak sa dostanete aj na 6-litrovú hranicu.

Jazdné vlastnosti auta sú na dobrej vozovke vynikajúce. Naozaj by práve tento Captur mohol niesť tiež logo GT, keby ho automobilka ešte používala. Na RS to nemá, ale aj tak ťahá naozaj výborne. Vlastne sme boli pri podvozku. Trochu problém nastane pri horšej ceste, kedy sa prejaví tuhšie naladenie kombinované s veľkými diskami.

Možno by mu stačil aj slabší motor, ale rozdiel medzi nimi je tisícka. Odporúčame ho nechať najvýkonnejší. Rozhodne však stačia 17-palcové disky, ktoré ponúknu aj komfort na cestovanie. Dobrým spoločníkom je aj prevodovka s automatickým radením siedmich stupňov s dvomi spojkami. Jedine s e-Shifterom je preradenie D-R trochu zdĺhavejšie. Z hľadiska dynamických presunov do parkovacieho miesta je teda e-Shifter trochu horšou voľbou, avšak vizáž to ľahko vynahradí. Výborné na kombinácii automatu a tohto motora je, že aj adpatívny tempomat je použiteľný až do zastavenia. Je to malá novinka, ale o to dôležitejšia.

Malým crossoverom rastú rozmery aj cena

Koľko je cena, ktorú môže obhájiť malý crossover? Lexusu sa s UX podarilo obhájiť 60-tisíc, ale ten je trochu väčší. Takto vybavený Captur, teda s takmer všetkým, stojí 25-tisíc eur. Nie je to málo a za podobné peniaze sa dá kúpiť aj slabšie vybavený Kadjar s podobným motorom, ale Captur stelesňuje imidž. Až nám je ľúto, že na Slovensko sa nedostane verzia Initiale Paris. Tá by bola s týmto motorom dokonalá. Lenže tá by cenou už prekročila aj sumu 30-tisíc eur.

Za dané peniaze tento Captur ponúka nízku spotrebu, kultivovaný motor, prekvapivý výkon, rýchlu prevodovku a naozaj krásne tvary. Jediné, čo nám vadilo boli osemnásťpalcové disky, ktoré sa však dajú vymeniť za sedemnástky a auto bude naozaj výborné.

Renault Captur Intens TCe 155 GPF EDC

Motor R4 benzín 
Objem 1332 cm3
Výkon 114 kW (155 k) pri 5500 ot/min
Krútiaci moment 270 Nm pri 1800 ot/min
   
Prevodovka Automatická 7-stupňová, dve spojky
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4227 mm
Šírka 1797 mm
Výška 1576 mm
Rázvor osí kolies 2606 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1341/1811 kg
Batožinový priestor 455 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 202 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,6 s
Spotreba (WLTP) 5,4-5,6
Emisie g CO2/km 122-127