Test Peugeot 2008 1.2 PureTech GT Line: Všetky oči na mňa

Model 2008 je najmenším zástupcom crossoverov od Peugeotu. Alebo, povedzme to presnejšie, 2008 je crossover a jeho väčší súrodenci 3008 a 5008 sú SUV. Podvozkovú platformu zdieľa s malou 208, oproti nej má ale predsa len o niečo mohutnejšiu a priestornejšiu karosériu, ktorá si už trúfa byť plnohodnotným rodinným autom. My sme mali pred pár týždňami tú česť s benzínovou variantou 1.2 PureTech vybavenou naviac balíkom GT Line.

Svetločervený lak karosérie zaujme hneď na prvý pohľad, jeho výber je snáď ten úplne najlepší z celej ponuky. Výbava GT Line má byť športová a táto farba k nemu sedí úplne dokonale. Dávame desať bodov z desiatich. Čierna predná „levia tlama“ s veľkým znakom a červeným, ale decentným nápisom, Peugeot, svetlomety s malým predelom v strede dole a oplastovaný spodok nárazníka so striebornou lištou. A ako to všetko spolu ladí! Vzadu zasa zaujme koncovka výfuku s mimoriadne netradičným tvarom, ktorá vlastne nie je dvojitá ale chcela by byť. No veď posúďte v galérii. Profil karosérie sa nesie v zaoblenom duchu bez ostrých hrán a prechodov. Oplastovanie nie je prehnané ani nepôsobí rušivo a lacno ako na niektorých iných autách a účel splní. Teda, buďme úprimní, je to mestský crossover a tak sa nedá očakávať že bude niekedy zdolávať náročné terény. Ale vďaka zvýšenej karosérií sa nemusí báť lúky ani poľnej cesty a preto oplastovanie príde vhod. Vzhľad 17“ diskov kolies nepatrí medzi opozerané a ladí ku zvyšku auta. 2008 v tejto farbe a v tejto výbave je auto, ktoré je fakt pekné, dynamicky vyzerajúce a človek by mu aj tipol o pár desiatok koní viac než v sebe skrýva jeho trojvalec. Podľa nás je vzhľad jedným z najväčších plusov tohto auta.

Červená je prítomná aj v interiéri, čo chválime. Je kopec áut, ktoré pôsobia nesúrodo, akoby interiér a exteriér boli z iného auta. To ale nie je tento prípad. Červené lemovanie budíkov, obšívanie sedadiel, volantu, rohoží aj výplní dverí. Všetko to spolu dobre hrá a pritom to nie je žiaden kolotočiarsky rytmus. Dokonca aj grafika displeja má červené rámovania. Super! Priam geniálny je malý kožený volant, za ten by sa nemusel hanbiť ani hothatch s výkonom o pár stoviek koní vyšším. Možno aj jeden z najlepších, aké sme kedy v bežných autách zažili. Sedadlá sa tiež vydarili, majú na danú kategóriu auta skvelý tvar a bočné vedenie, ale aj pekné čalúnenie. Do oblúka pretiahnutá stredová lišta je z mäkkého plastu, ktorý je potiahnutý imitáciou karbónu. Nevyzerá to zle a je to aj celkom odolné voči odtlačkom od prstov. Kniplovitý tvar ručnej brzdy patrí k tým menej tradičným, čo by nevadilo. Horšie však je, že obmedzuje malý odkladací priestor pod ňou.  Naopak, až príliš tradičná je kulisa automatickej prevodovky. Klasická, zubatá, taká aká sa dnes už tak často nevidí. Kožená manžeta by jej prospela a páka by mohla byť o kúsok kratšia. Väčším problémom prevodovky je ale váhavý prejav a tiež opačná kulisa, kde sa vyššie stupne radia smerom dopredu a nižšie dozadu. To nie je zrovna chvályhodné a kvôli tejto nelogike sme manuálane radenie využívali iba veľmi zriedka. Za pákou sa nachádza okrúhly ovládač grip control, ktorý naznačuje, že nejaké ambície mimo spevnených ciest tu predsa len budú. Perfektné sú inak aj budíky, majú jednoduchú grafiku a podklad s čiernou šachovnicovou textúrou. Medzi nimi je malý displej. Pedále sú hliníkové, dobre vyzerajúce aj na pohľad ale zdá sa nám, že sa na nich trochu šmýkali nohy. S priestorom v kabíne to inak vôbec nie je zlé,  ani vzadu sa nikto necíti stiesnene. No a bonus v podobe ambientného osvetlenie je niečo, čo by ste asi len tak nečakali. V žiadnom inom aute sme podobné nevideli, strop vyzerá ako keby ho doškriabal lev ktorého má Peugeot v znaku a následne do týchto škriabancov niekto namotoval svetlo. Nuž, takto to znie ako divočina, naživo to napodiv celkom funguje. S batožnovým priestorom to tiež nie je márne, do auta sme naložili dva bicykle, kompletnú výbavu a kufor. Samozrejme, po sklopení zadných sedadiel. Výbava je inak celkom štedrá, nechýba nič zásadné. Navigácia, automatická klíma, vyhrievané sedadlá ale aj AppleCarPlay.

Malý trojvalec PureTech s objemom iba 1.2 litra má výkon 81kW/110 koní čo nie je úplne zahanbujúca hodnota a na slušné rozpohybovanie 2008 celkom postačuje. Ani obiehanie nie je problém, zvuk vo vyšších otáčkach sa dokonca dá označiť ako športový. Krútiaci moment 205 Nm tiež nie je úplne najhorší, spotreba sa pohybovala v priemere niečo nad 6 litrov. To je také priemerná hodnota, nič úžasné ale ani žiadna tragédia. Aj keď dostať sa k hodnote udávanej výrobcom sa nám ani zďaleka nepodarilo. Štvorkolka nie je v ponuke a úprimne, nemyslíme si ani, že v tomto type auta by to bolo potrebné. Bohato postačí prepínač jazdnyých režimov pre rôzne povrchy. O šesťstupňovom automate bohužiaľ nemôžeme napísať veľké chvály, mali sme pocit, že auto je často nezmyselne podtočené a v nízkych otáčkach vďaka tomu cítiť aj vibrácie od podtočeného motora. Inokedy, pri prudšom zrýchlení zasa otáčky vyleteli nahor a prevodovka váhala čo zaradiť. To by sa čiastočne dalo riešiť manuálnym radením, lenže to má opačnú schému, kde sa vyššie prevody radia dopredu a nižšie dozadu a tak sme sa o to ani veľmi nepokúšali. Jazdné vlastnosti patria k tým lepším v triede, auto nie je vyslovene mäkké a plavné ako niektorí konkurenti. Ale zasa, nie je to ani taký športovec, ako by sa mohlo zdať pri pohľade na vyzývavý červený lak, znaky GT či maličký volant. Ale tak je to asi dobre, nie je to žiaden hothatch ale je dobré vedieť , že sa neprevráti v prvej zákrute alebo neskončí v priekope pri odvážnejšom prejazde.

 

Čo nám vadilo najviac? Jednoznačne automat, akosi sa nevie s motorom dohodnúť, čo zaradiť. Vzhľad je jednoznačné plus, ten boduje na plnej čiare a v tomto červenom laku ešte viac. Interiér celkovo je príjmeným miestom pre život, páčil sa nám jeho dizajnový minimalizmus bez prehnaného množstva tlačítok, chuťovkou je už spomínaný volant aj dobré sedačky. Oproti konkurencii, napríklad od Citroenu, pôsobí Peugeot viac šporotovo a aj jeho podvozok je menej vláčný a nie až tak komfortne zameraný. Trojvalec PureTeh tiež nie je zlá voľba, za predpokladu že si vyberiete manuál. Výkonu má tak akurát, zvuk prekvapivo dobrý no a treba uznať, že s vnútorným priestorom sa dá tiež pri troche snahy celkom dobre kúzliť. Konečná cena 19 830 Euro za tento kus nie je síce najnižšia, dostanete za ňu však dobre vybavené auto ktoré je väčšie než na prvý pohľad vyzerá. A to že aj fakt vyzerá dobre a má rado pozornosť je nezanedbateľný bonus.

Peugeot 2008 1.2 PureTech GT Line

Motor R3 benzín
Objem 1199 cm3
Výkon 81 kW (110 k) 
Krútiaci moment 205 Nm pri 1500 ot/min
   
Prevodovka Automat 6 stupňov
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4159 mm
Šírka 1739 mm
Výška 1570 mm
Rázvor osí kolies 2537 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1250/1655 kg
Batožinový priestor 350/1172 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 187 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,5 s
Spotreba komb.) 4,8l/100km
Emisie g CO2/km 110