Test Mercedes-Benz E220d kombi: Nelietajte

22. januára 2017 od AktualityMercedes-BenzTesty

Mercedes-Benz triedy E má celkom široký záber. Okrem tradičného sedanu sa objavuje aj ako kombi, kupé a kabriolet. Ak sa na auto pozeráte z pohľadu praktickosti, tak kombi asi vyhrá na celej čiare. A už to nie je pohrebný voz, ako niektoré kombi vyzerajú. Keby má bezrámové okná, možno by Éčko potiahlo zákazníkov aj od modelu CLS.

Nová trieda E sa podarila, po predchodcovi prichádza s vizuálnou ľahkosťou, ale zároveň prichádza aj s tvarmi, ktoré nápadne pripomínajú ostatné triedy, dostupné ako kombi. Takže ak nerátame Shooting Brake, tak vlastne len triedu C.

Snehulienka na vysokých opätkoch

Trieda E je krajšia s AMG balíkom. To sme sa v redakcii celkom jednohlasne zhodli. A naviac jej netreba ani nejaké extrémne disky. Tie, čo sú k nej dodávané normálne úplne stačia. Veď zdvojené lúče akoby evokovali dynamiku aj keď auto stojí.

Kombi sa až po stredný stĺipk ponáša na sedan naozaj verne. Kto by to bol čakal? Od stredného stĺpika, teda béčkového, aby sme boli konkrétni aj pre kombi, sa karoséria mení. Strecha zostáva dlhšie rovná a klesá strmšie do kombíkového zadku. Nemá také strhujúce tvary ako Shooting Brake, ale stále pôsobí dynamicky a vôbec necítiť žiadnu ťažkopádnosť.

Nadľahčuje aj základná biela farba. Farba, ktorá je bežnou fleetovou sa kombíku naozaj hodí. Možno ho robí viac honosným aj keď je fakt len obyčajná bez perlete a bez metalízy. Ak však budete bádať, že by ste chceli nejakú inú farbu, tak môžeme len odporučiť červenú, ktorú sme mali na E350d, ale sedane.

Subjektívne okienko: Zo začiatku sa mi zozadu Éčko nepáčilo. Teda, rozumejte kombi. Tie široké svetlá boli príliš unifikované s Céčkom. Lenže po dvoch dňoch som zabudol, že vôbec Céčko existuje a zrazu mi už zadná časť nevadila, ba priam naopak, s odstupom času a s pohľadom na fotky konštatujem, že sa dizajn naozaj vydaril.

Špeciálnu sekciu si určite zaslúžia svetlá. Adaptívna časť funguje úplne perfektne a popri tom, čo vidíte viac ako s bežnými svetlami (vzor bežný prací prášok), nikoho neoslňujete. Pre niekoho môže problém predstavovať nočné priblíženie sa k autu. Odomknete a predné LEDky sa najskôr rozžiaria na modro a následne sa farba zmení na bielu.

Blízkovýchodná kombinácia

Pozerali ste už niekedy na čom jazdia v Dubaji a iných metropolách Blízkeho východu? Na všeličom je síce výborná odpoveď, ale detailnejšie to môžeme povedať, že často sú to biele autá s bledým interiérom. Pri tých teplotách sa nie je veľmi čomu čudovať.

Mať blízkovýchodnú kombináciu v aute uprostred tej najsilnejšej zimy znie skoro ako mať auto polepené zimnou kamuflážou. Najmä ak vonku zúri „nepripravenosť cestárov“ a množstvo snehu aké tu nebolo vraj posledné tri roky.

Praktickosť farebnej kombinácie interiéru si každý musí zhodnotiť sám. Na béžových poťahoch zostáva farba z riflí. Už po pár nasadnutiach a vysadnutiach majú modrastý nádych. A kufrový béžový koberec tiež nebude úplne vždy čistý. Ale praktickosť teraz bokom, interiér aj s látkovými stredmi poťahov vyzerá takto úplne fantasticky. Ak však nechcete príliš často čistiť jednotlivé prvky, tak sa skúste pozrieť aj po celohnedom, znova ako bol v E350d.

Úplne dokonalé je aj ergonomické rozloženie vpredu. Nebudete mať odtlačky prsta na displeji, lebo nie je dotykový, ovládate ho perfektným kolieskom, dotykovou plochou kolieskom, alebo dotykovou plochou na pravom ramene volantu. Ale displej je len jeden. Pred vodičom mal testovaný kus tradičné ručičkové prístroje, disponujúce displejom len medzi nimi. Nakoniec je toto možno krajšie riešenie ako pretechnizované dvojdisplejové usporiadanie.

R4, je fajn, ale…

Pod kapotou kombi fungoval nový štvorvalcový motor. Doteraz malo E220 s naftovým spaľovaním objem 2,2 litra, ale nová generácia znamená zmenšenie objemu na 2,0 litra. Menší motor však znamená vyšší výkon, z 125 kW (170 k) je 143 kW (195 k).

Hlavnou nevýhodou agregátu oproti väčšiemu šesťvalcu je chod. Je menej kultivovaný. Najmä ak ešte nie je zohriaty na prevádzkovú teplotu. Vtedy aj do interiéru viac prenikajú hluky. Viac prenikajú znamená v reči Mercedesu asi toľko, že za takú celkovú hlučnosť by sa neprémiové automobilky nemuseli hanbiť ani pri zahratych agregátoch.

Výkon na auto stačí, aj keď väčšiu výbušnosť predvádza väčší trojliter. E220d je tým pádom bezpečnejším autom ako E350d. Nie je tak ľahké ho utrhnúť a pri zapnutom ESP a režime, dajme tomu, Comfort, nemáte problém ani na snehu. Na vybočenie zadku potrebujete minimálne vypnúť ESP. Na šesťvalci stačí na Sport pridať plyn a zadok vybehne. Dokonca stačí vlhká cesta a netreba na to ani sneh.

Riadenie má perfektné nastavenie. Cítite v ňom dostatočný odpor a v rámci možností nie je ani správanie volantu úplne tragické. Podvozok je síce stále, aj napriek balíku AMG, celkom komfortný, ale dokážete s ním naozaj rýchle prejazdy zákrut. Nenakláňa sa príliš a zákruty vás budú baviť. Síce celkom zvráteným spôsobom na päťmetrovom kombi, ale naozaj to bude tak.

Odmenou za šantenie bude spotreba niekde pri ôsmich litroch. Pri bežnej jazde dokážete dostať cifru s prehľadom niekde ku 6,5 litrov a ak sa budete snažiť a budete dávať pozor na pravú nohu, plus zaradíte Ekorežim, tak sa aj pod 6 litrovú métu dostanete. Robili by ste blbosť, keby v rámci okolitých štátov lietate. Ak spočítate cestu na letisko, poplatok za parkovanie, skontrolovanie konečníka, či tam neschovávate zbraň, tak máte jasno, Éčkom ste tam skôr a komfortnejšie, aj v porovnaní s lepšími leteckými triedami.

Ideálna kombinácia je tesne vedľa

Mercedes E220d ako kombi je naozaj super auto. My by sme oželeli panoramatickú strechu, ale svetlá by sme nechali také aké sú. Multibeam LED sú asi tým najlepším, čo sme v noci skúsili (zatiaľ). Dokonca sa nám dvojliter javil ako ideálna voľba. Na auto stačí, je nenáročný na palivo, ale stále vám niečo na ňom bude chýbať. Jasné, sú to dva valce. Problémom pri odporúčaní je príplatok 8000 za väčší agregát. Avšak ten zahŕňa ja výbavu naviac. A ak si stále chcete odôvodniť prečo Mercedes, tak pomôže aj trojročné poistky (havarijná a PZP) v cene, plus zahrnutý servis na 6 rokov/160 tisíc km. A to môže predstavovať v konečnom dôsledku aj 6-8 tisíc eur. O zostatkovej hodnote pri predaji ani hovoriť nejdeme.

Malá úvaha na záver, čo všetko ste mali k autu, keď ste si ho kupovali nové? Pri Mercedesoch ma najviac šokuje plná nádrž a všetka povinná výbava. S plnou nádržou sa inak stretnete len v prípade nejakej špeciálnej akcie.

P.S.: Tento kúsok je tesne nad 70 tisícmi eur.

Špeciálne poďakovanie má Visioracer za prvý podnadpis.

Aby nebolo fotiek náhodou málo, tak pridávame aj galériu od Martin Ofúkaný / Automotive Photography

Mercedes-Benz E220d kombi

Motor R4 nafta
Objem 1950 cm3
Výkon 143 kW (195 k) pri 3800 ot/min
Krútiaci moment 400 Nm pri 1600-2800 ot/min
   
Prevodovka Automat 9 stupňov
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4933 mm
Šírka 1852 mm
Výška 1475 mm
Rázvor osí kolies 2939 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1780/2450 kg
Batožinový priestor 640/1820 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 235 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,7 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 4,9/4,4/4,6
Emisie g CO2/km 120
Tags:  ,