Test Mercedes-Benz E220d All-Terrain: Millenium Falcon

23. mája 2017 od AktualityMercedes-BenzTesty

Mercedesu sa oplastované kombi doteraz vyhýbali. Doteraz ste mohli zvoliť buď Audi A6 Allroad, alebo Volvo V90 Cross Country. Obe automobilky majú v tomto špecifickom segmente dlhoročné skúsenosti. Veď Volvo začínalo už v roku 1997 a Audi v roku 1999. Rok 2016 priniesol All-Terrain aj Mercedesu triedy E.

Najnovší prírastok do časti segmentu dáva zmysel z marketingového a produktového hľadiska. Ale ako obstojí v naozaj silnej konkurencii? Asi je dopredu jasné, že veľmi dobre. Biely kus má pod kapotou to isté, čo verzia s balíkom AMG, ktorú sme mali v januári.

Plastom neunikne

Ako každé kombi s terénnymi ambíciami, aj Éčko musí mať plastové lemovanie okolo celého auta. To ho robí dostatočne neprehliadnuteľným. Avšak tento trend všetkého terénneho prináša námet na zamyslenie. V minulosti ste si museli doplatiť za lakované nárazníky, teraz si doplatíte za nárazníky plastové. A Audi to dotiahlo k dokonalosti, priplatíte za nelakované prvky a môžete znova priplatiť ešte viac za nalakovanie.

Mercedes bežne v ponuke lakovanie čiernych plastových častí nemá. A ku karosérii sa terénne vylepšenia celkom hodia. Aj keď skôr k nej sedia športovejšie kontúry balíka doplnkov AMG. All-Terrain vyzerá výborne, ale AMG vynikajúco.

Najnovšia verzia kombi je však, najmä oproti A6 Allroad úplne neopozeraná. Keď si však odmyslíte plastové obkolesenie auta, tak zostanete pri tradičnom kombi triedy E so všetkým, čo k nemu patrí. Aj s tým, že sa podobá na menšiu triedu C, aj s menej praktickou bočnou líniou ako má predchodca.

Páčiť sa vám bude, možno dáte časom iné zliatinové disky, ale ani inak fádna biela farba nie je na škodu. Práve môžeme povedať, že tmavú neodporúčame, lebo All-Terrain bude vyzerať nevýrazne. Možno ešte lepšia môže byť červená, ako Mercedes prezentoval na fabických fotkách v prezentačných materiáloch.

Vnútri len jemné zmeny

Keď si špecifikujete Mercedes, máte aj pre interiér veľa možností. A aj keď nie sme vždy naklonení čiernym kombináciám, v All-Terraine je nejako zvláštne príťažlivá. Kombinácia syntetickej kože a látky vyzerá naozaj výborne a kombináciu okoreňujú matné lišty s dreveným motívom. Pri ich prehliadaní však narazíte na niečo nečakané, čo by ste v E220d nečakali.

Natrafíte na zaujímavé kryty reproduktorov s nemenej zaujímavým nápisom Burmester. Aparatúru si vážne vychutnáte, ak nie ste zástancami komprimácie MP3 s bitrate 128 kbps. Ovládanie je jednoduché, máte koliesko a dotykovú plochu. Samotný displej dotykový nie je. A to je len pozitívne. Všimli ste si ako BMW, Mercedes a Audi neriešia dotykové plochy? Na displeji tak nie sú žiadne odtlačky prstov. A nakoniec je ovládanie kolieskom aj intuitívnejšie a, v konečnom dôsledku, aj bezpečnejšie ako snaženie o dotyk na tom správnom mieste na nie vždy dobrej ceste.

Navigácia je tradične takmer dokonalá a aj keď Command Online nepatrí medzi najlacnejšie systémy, tak stojí za príplatok. Mimochodom, ako displej pred vodičom, tak stredový dokážete ovládať aj dotykovými plochami na volante. To, čo najskôr vyzerá ako volovina je nakoniec úplne vychytaná pomôcka. Displej pred vodičom môže mať dokonca tri usporiadania, ale je možné, že by sme zostali pri klasickom ručičkovom usporiadaní.

Priestorovo sa trieda E nedá nazvať inak ako obrovskou. Nič nemení ani All-Terrain s pohonom všetkých kolies a vzduchovým podvozkom. Zadné sedadlá majú dokonca delenie 40:20:40. Takže variabilitu má dokonalú a po sklopení sedadiel vznikne reálne rovná plocha. Pod podlahou je dokonca ešte pár litrov pašeráckych zákutí. Han Solo by mal radosť. Toto auto je univerzálne, tak ako Millenium Falcon!

Universal

Kombi je naozaj univerzálne zvnútra. Ale ani jazdnými vlastnosťami univerzálnosť neporáža, skôr ju stavia na novú úroveň v rámci triedy E. Nebudeme sa hrať na to, že E trieda All-Terrain je terénnym autom. To ani nechce, na to má Mercedes v ponuke GLC, GLE a v neposlednom rade aj samotné Géčko.

Na ceste je E220d All-Terrain s nastaviteľným podvozkom v prvom rade komforným krížnikom. Možno občas zbadáte, že na naozaj výrazných nerovnostiach pôsobí auto nervózne, ale na bežných cestách nie je s ničím problém. Ak sa vyberiete mimo ciest, teda skôr na poľné cesty, tak do 35 kilometrov za hodinu dokážete auto pridvihnúť a eliminovať tak možnosť stredu podvozkových častí s terénom. Nie je to nič nové, to malo už pôvodné Audi A6 Allroad. Zvýšenie je približne o 3 centimetre.

Motor sme už skúšali so zadokolkou, tiež v kombi a s balíkom vizuálnych doplnkov AMG. Lenže tu je štvorkolka a auto je inak zamerané. Lenže motor funguje úplne rovnako a výkonu má akurát. Len prejav je trochu neohrabanejší. Vám to môže byť jedno, máte vnútri aparatúru Burmester, ktorá zatieni menšiu kultúru chodu v studenom stave agregátu. Stále však bude stačiť, aj s pohonom všetkých kolies do 6 litrov nafty na sto kilometrov. To je cool! A ak sa budete snažiť, viete sa dostať aj pod 5. Ak teda máte radosť zo sebatrýznenia.

Najväčším party trikom E220d s niektorými asistentmi je však jazda po diaľnici. Nielen, že nič nežerie, ale ide takmer samostatne. Zapnete tempomat, udržuje za vás vzdialenosť. Systém udržiavania v pruhu je asi jeden z najpokročilejších na svete a pozor, teraz to príde! Ak vyhodíte smerovku úplne, nie iba na trojblik, tak Éčko zmení jazdný pruh! Bežne nepoužívame výkričníky, ale keď už ich použijeme… A to ešte nehovoríme o parkovaní cez aplikáciu. Toto je fakt jedno z najpokročilejších áut, ktoré si môžete kúpiť za prijateľnú cenu.

81

Odpoveď na základnú otázku nie je v tomto prípade 42, ale 81. Toto E220d stojí 81 litrov. Nerobíme si srandu, dvojliter, štvorkolka… Vedeli by sme niečo z balíka vypustiť a možno by sme klesli aj pod 70 tisíc. Ale tú takmer autonómnu jazdu chceme, rovnako ako dokonalé, bez akéhokoľvek nadsadenia, Multibeam LED svetlá. Tie zapnete a neriešite. Lúč sa prispôsobuje aktuálnym podmienkam a situácii na ceste. Za ne jednoducho musíte priplatiť, aj ak vynecháte Command Online, tieto svetlá fakt potrebujete.

Mercedes-Benz E220d All-Terrain

Motor R4 nafta
Objem 1950 cm3
Výkon 143 kW (195 k) pri 3800 ot/min
Krútiaci moment 400 Nm pri 1600-2800 ot/min
   
Prevodovka Automat 9-stupňový
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4933 mm
Šírka 1852 mm
Výška 1475 mm
Rázvor osí kolies 2939 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1780/2450 kg
Batožinový priestor 640/1820 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 235 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,7 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 4,9/4,4/4,6
Emisie g CO2/km 120
Tags: