Test Mercedes-Benz E220 BlueTec: 9 trpaslíkov

Éčko sa drží. Zubami, nechtami, ale stále žiari v ponuke vozidiel s trojcípou hviezdou na kapote. Súčasná generácia je v ponuke už s faceliftom. Oblé svetlá vpredu s rovnako upravenou maskou vyzerajú ako súčasť ponuky. Lenže nám sa akosi viac pozdávali avantgardné ostré svetlomety pôvodnej modifikácie. Každý však vidí modernizáciu svojimi očami, tak nebudeme vynášať súdy.

Zhrnutie na začiatok hovorí celkom jednoznačnou rečou. Pekná karoséria, úsporný a dostatočne výkonný motor, nová prevodovka… Máme pocit, že tomuto autu bude ťažké niečo vytknúť, či nájsť mu výrazne negatívnu vlastnosť.

Alfa sedan

Súčasné Éčko ponúka na výber viacero karosérií. Ak pominieme kupé a kabriolet, tak tými najzásadnejšími sú samozrejme sedan a kombi. Kým do dvojpriestorového monštra kľudne vleziete a vyspíte sa v ňom, sedan je tou elegantnejšou alternatívou.

Biely kus s menšími diskami sľubuje komfortné cestovanie už na prvý pohľad. Previsy karosérie, veľká hviezda na kapote, oblé svetlá, to všetko prispieva k dojmu nadradenosti. Vlastne mu uberajú len tie menšie disky kolies.

Čo je viac ako biely Mercedes? Čierne sú občas označované za mafiánske. Ale biely Benz vyžaruje čistotu a nepoškvrnenosť. Kufor plný drog, psie oči a všetko je ok, colníci neriešia. Toto nie je pofidérna farba, nie je tmavá, ani kolotočiarska krikľavá.

Svojim zjavom sa ideálne hodí na svadby. Týmto by sme chceli znova pogratulovať dvojici, s ktorou sme túto alternatívu vyskúšali. Mohutná karoséria vyžarovala dostatok noblesy, možno eSko by pôsobilo ako trochu prehnané. Éčko je naozaj výborný kompromis veľkostí. Ani nie je obrovské, ani nikto nebude ohŕňať nosom a hovoriť o polovičatých Benzoch.

Inverzia interiéru

Vnútro Éčka, ktoré prešlo testom (mimochodom od Motor-Car Žilina), nenechalo nič na náhodu a bolo odeté kompletne do čiernej farby. Jediný kontrastný prvok tak boli lišty s hliníkovým vzhľadom. To, na čo je takéto auto určené je zrejmé hneď po nasadnutí.

Trieda E nie je na machrovanie pred diskotékami. Teda aspoň nie ako sedan so sedemnástkami a naftou. Je v prvom rade určená na dlhé presuny a tým sú podriadené všetky atribúty interiéru. Na komfort sa myslelo až v prvom rade. Vodič a spolujazdec cestujú ako na obláčiku aj bez vzduchového podvozku. Vzadu je situácia podobná, iba niektorým vadí klesajúca strecha. Ak plánujete voziť basketbalistov na zadných sedadlách, tak vrelo odporúčame kombi. Alebo zavrieť ich v kufri.

Filip Vido Photography

Batožinový priestor Medveďa vonkoncom nie je malý. Jedine by sme čakali od takto prémiového auta nejaké iné veko. Automobilka totiž použila to klasické, ktoré má závesy zasahujúce do priestoru pri zatváraní. Naučíte sa s tým žiť, ale dávajte si pozor a neumiestňujte na fóliu minerálky notebook, môže sa to kruto vypomstiť. Otvoríte ho kľúčom, ale vystrelí ho len pružina, zavrieť už musíte normálne ručne.

Ako vodič máte všetko po ruke. No, teda nemáte kam dať literapolku fľašu. Ale dobré ráno, toto auto funguje inak. Tu si jednoducho zastavíte v kaviarni, napijete sa a rozdiel potom dobehnete na diaľnici. Plechovka piva svoje miesto napriek tomu nájde. Veď toto jazdí skoro samo. Odbočku sme zvládli, vráťme sa k interiéru samotnému. Volant by mohol prezrádzať športové ambície, ktoré sú však úplne zbytočné. Po ruke je všetko, vpravo páčka na radenie rýchlostných stupňov, vľavo ovládanie svetiel a smeroviek a vlastne všetkého vrátane stieračov. Na stredovej konzole je nutné zlo, všetky pokročilejšie funkcie sa dajú ovládať kolieskom pred lakťovou opierkou. A keďže prevodovka sa ovláda pod volantom, zostali aj priestory na odloženie mobilu, kľúčov a peňaženky. Keď sme si teda vyriešili to, že veľké fľaše netreba umiestňovať, tak jediným negatívom interiéru zostane tvar zásuvky pod sedadlom vodiča. V určitých polohách môže tlačiť na lýtka.

Vlny, príliv, slapové javy

Už to raz zaznelo, Éčko na sedemnástkach nie je športovým náčiním. Ani sa naň nechce hrať. Na to sú v ponuke bratia s doplnkom AMG. Síce zákruty nerobia problém a náznak dobrého pocitu pri prejazde prichádza prekvapivo promptne, pravda poukazuje prítomnosť pomalšieho pumpovania srdca.

Naozaj, v Éčku sa svet spomaľuje. Idete rýchlo a cítite sa ako v bavlnke. Nič nenaznačuje prekračovanie rýchlostných limitov. Dokonca by sa dalo tvrdiť, že jazda v E220 BlueTec vráti skrátený život po adrenalínovom meetingu v práci. Call nevyšiel? Kašľať na to, Na krásnom modrom Dunaji vylieči všetky nasrdenia. A v Éčku dvojnásobne.

Aparatúru budete potrebovať. V aute je až príšerné ticho. Dva-dvojku pod prednou kapotou skoro vôbec nepočuť. Štvorvalec síce produkuje iba 125 kW (170 k), čo sa zdá pri majestátnosti a hmotnosti auta málo, ale v reálnom svete to je akurát.

Zamatový beh nedáva postrehnúť ako pribúda rýchlosť. Veľkú zásluhu na tom má aj deväťstupňová prevodovka. Nie, nie je to preklep, naozaj má 9 stupňov. Na manuál rovno zabudnite, lebo keď si predstavíte, že podradzujete z deviatky na štvorku, tak sa pádlom pod volantom naklikáte až príliš. Nechajte to na elektronický rozum. Radenie rýchlostí dvoma spojkami prebieha nepostrehnuteľne rýchlo a bez akéhokoľvek trhnutia.

Počas celej cesty ste viac pasažierom ako vodičom a zdá sa, že auto rieši naozaj všetko. Chýba len odblokované držanie v pruhoch a radarový tempomat a mali by ste poloautonómne auto. Zaradiť D, tempomat a spánok. Teda to je ešte hudba budúcnosti, ale práve toto auto od nej nie je vôbec vzdialené. Naviac veľkému sedanu aj pri diaľničných presunoch stačí 5,5 litra nafty na sto kilometrov. Motor dokonca pri 130 km/h točí na deviatom stupni iba 1500 otáčok a pri 90tke na osmičke má iba 1250 otáčok.

Samostatnú kapitolu si zaslúžia Full LED svetlá. Tie sú bezkonkurenčné. Automaticky regulujú výšku kužeľa, aby neoslepovali protiidúce autá. Deje sa tak v brutálne rýchlom tempe. Ide auto oproti? Systém nechá svetlo namierené do šírky vpravo a ľavú stranu automaticky stlmí na mieru prijateľnú pre obe strany. Akonáhle prejde, tak vypáli plnú nálož a všetko sa zdá jasnejšie ako pri iných svetlách. Klobúk dole, tieto svetlá sú v top 5 testovaných, ak nie úplne na vrchole.

Obligátne finančné riadky

Testovaná verzia Éčka stála 55 tisíc eur. Aj keď sa to zdá veľa, na pomery triedy E je to stále málo. Pridajte kožu, pridajte väčšie disky, AMG balík, pár drobností ako adaptívny tempomat, či vzduchový podvozok, alebo Command Online a ste na osemdesiatich. Ale nič z toho reálne nebudete potrebovať. V teste nebol úplný základ, ale rozumne navolená výbava, takže E220 BlueTec bolo dobrým kompromisom štýlu a ceny. Možno len tie disky kolies by si zaslúžili palec-dva naviac. Auto by už nebolo príliš mäkké a poskytlo by ešte lepší pocit v zákrutách. Ako je pri Mercedese štandardom, aj pre Éčko poskytuje servis zadarmo na 6 rokov, či 160 tisíc kilometrov. Takže len dolievate naftu, meníte gumy a o nič sa nestaráte. Ani o gumičky stieračov, tie sú v servisnom pláne zahrnuté tiež.

Na záver ešte raz gratulujeme páru, ktorý testoval zadné sedadlá z pozície ženícha a nevesty a ďakujeme Motor-Car Žilina za sprostredkovanie vozidla na test. Odporúčame lajknúť aj Filip Vido Photography – facebook fotografa, fotil aj Egov chrómový Benz GL!

1305521_10200558123459092_102305714_n

Mercedes-Benz E220 BlueTec Avantgarde 9G-Tronic

Motor R4
Objem 2143 cm3
Výkon 125 kW (170 k) pri 3000-4200 ot/min
Krútiaci moment 400 Nm pri 1400-2800 ot/min
Prevodovka Automat 9 stupňov (2 spojky)
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4879 mm
Šírka 1854 mm
Výška 1474 mm
Rázvor osí kolies 2874 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1875/2440 kg
Batožinový priestor 540
Povinné údaje
Maximálna rýchlosť 222 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,5 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 6,3/4,4/5,1
Emisie g CO2/km 134