Test Mercedes-Benz CLS 450 4Matic: Na toto netreba vysoký vek

11. októbra 2018 od AktualityMercedes-BenzTesty

To, čo je aktuálne na trhu je tretia generácia modelu CLS, jasné, od Mercedesu. Každý o ňom hovorí ako o štvordverovom kupé, ale reálne to je sedan. Štvordverové kupé je len novodobá klasifikácia a vytváranie nových tried vozidiel. Veď prečo predávať iba triedu E, keď podobne veľké auto môže byť ešte exkluzívnejšie. Táto stratégia Mercedesu vychádza.

Z tretej generácie sa k nám dostal model CLS 450 s benzínovým radovým šesťvalcom. Tentoraz to ale nebolo tradičnou cestou od importéra, ale od dílera, Mercedes-Benz v Petržalke. Možno aj dobre, že to takto dopadlo, lebo importér mal v ponuke CLS 400d, nie benzínový model.

Don Corleone

Na CLS môžete mať viacero farieb. Ale nič nepodporuje eleganciu tak, ako práve čierna.Karoséria elegantnou líniou dokáže upútať pozornosť naozaj na rôznych miestach. Idete po chodníku, spomalíte, otočíte hlavu, vychutnáte si pohľad aj na elegantnú zadnú časť.

Prečo takýto podnadpis? Toto je presne to auto, ktoré sa, okrem iných, hodí aj pre spomenutého pána. Čierne, s adekvátnymi diskami a práve touto karosériou je ideálna voľba, keď práve nejde na zadnom sedadle Maybachu S650. Toto pritom musí šoférovať sám. Niežeby bolo vzadu málo miesta, ale chápete.

Otázka je, komu je vlastne vhodné štvordverové kupé. Odpoveď je jednoduchá, tomu, kto chce kupé, ale dvojica dverí mu, z nejakého dôvodu, nevyhovuje. Občas potrebujete odviezť obchodného partnera? Alebo deti? Vtedy sa naozaj zadné dvere hodia. V prvom prípade kvôli tomu, že obchodný partner nebude cvičiť gymnastiku pri nasadaní cez odklopné sedadlo a v druhom prípade preto, že si otvoríte dvere a dieťa naložíte s väčším komfortom.

Reálne, nové CLS vyzerá famózne, ostatne tak ako aj predchádzajúce generácie. Len chce trochu oživiť. Čierna je dosť nenápadná. Červená? Modrá? Zopár ich na výber je. Avšak žiadnou nespravíte chybu. Veď CLS vynikne s každým odtieňom. Len s niektorými nie tak extrémne.

Vnútorná krása

Zabudnite na modré rifle, do CLS aj tak potrebujete niečo štýlovejšie. Veď samotné auto štýlové je. No a na bledých béžových je vidno každé otretie farby práve z týchto modrých látok. Čistenie musí byť nočná mora. Ale kvôli štýlu takýto druh ošatenia kľudne obetujete.

Interiér bledej farby pôsobí naozaj honosným dojmom, k tomu ešte bledé drevo, bledý veniec volantu a výsledok sa dá nazvať dychberúcim. Avšak práve volant bude najháklivejší na údržbu a hlavne na čisté ruky. Ak máte prácu, pri ktorej si ich zašpiníte, tak odporúčame príručný umývací balíček voziť vždy v batožinovom priestore.

V noci určite vynikne ambientné osvetlenie spolu s rozžiarenými displejmi. Menenie farieb je samozrejmosťou. Na displejoch môžete meniť témy a nastaviť si ich tak, aby vám čo najlepšie vyhovovali. Zaujímavá svetelná šou okrem pásikov pokračuje aj na výduchoch klimatizácie. Celok hrá naozaj všelijakými farbami a dosť pripomína triedu E. To však nie je na škodu, keďže aj ten má vnútro dobre prepracované.

Pre vodiča je CLS dokonalé, rovnako tak pre spolujazdca. Nakonfigurujte si vyhrievanie, ventiláciu a masáž sedadiel a nemusíte riešiť nejaké problémy s bolesťami chrbta ani pri tisíckilometrovej trase. Za šoférom je miesta na nohy dosť. Ale niektoré, najmä nadpriemerne vysoké postavy budú mať problém s umiestnením hlavy. Tvar karosérie nefavorizuje vozenie takýchto ľudí na zadných sedadlách. Ale Mercedes má aj na toto riešenie. Veď stále existuje tradičné Éčko a aj jeho kombiverzia.

Aj toto je hybrid, ale trochu iný

CLS450 má radový šesťvalec. Ale to nie je všetko, má prepĺňanie. A tiež EQ Boost. To posledné je zaujímavé. Motor má prídavný elektromotor. A ten funguje tak, že normálny motor pracuje a potom príde mágia a elektromotor zvýši výkon. Nebavíme sa o 2 kW (3 k), ale rovno o 16 kW (22 k). Aktuálne je práve táto verzia na vrchole pyramídy výkonov modelu. Nad ním už je CLS53 AMG.

Nástup elektromotora ani necítite a nefunguje ako hybrid, že v určitých rýchlostiach máte čisto elektrické vozidlo. Je to iba Boost, veď to je v názve. A reálne? Reálne to funguje. Stovku má CLS450 na tachometri za 4,8 sekundy. Ale to vám predsa môže byť jedno. Dôležité je, že máte stále dosť výkonu. Prevodovka funguje famózne a pohon všetkých kolies tiež.

Adaptívny podvozok v komfortnom režime nedáva takmer nič cítiť. Takmer nič je teda dosť prehnané, obrovské disky kolies nenechávajú príliš veľa miesta na dokonalý komfort. Ale aj tak sa tomu približuje. V športovom režime zase auto pekne stuhne a ponúkne športovejšiu jazdu.

Ale poďme na reálne šoférovanie. Keď sedíte za volantom tak máte pocit, že nemáte tak veľké auto. V predchádzajúcom CLS ste mali pocit, že štvordverové kupé je fakt obrovské, ale v tomto máte pocit relatívne kompaktného auta. A nečakane kompaktná je aj spotreba, dokážete sa pohybovať aj do 10 litrov na sto kilometrov. Na takú porciu výkonu a reálnu veľkosť auta to je naozaj veľmi príjemná hodnota.

Nezatracujte ani diesel, ale benzín je benzín

S CLSkom 400d dokážete určite jazdiť aj do 8, prípadne 7 litrov. Ale benzínová 450 má naviac lepší zvuk a naozaj zdrvujúci výkon. Že 0,2 sekundy pri zrýchlení už nehrá úlohu? Možno nie, ale stále to pocítite. Ak nie, tak nepotrebujete ani 400d, stačí vám úplný základ, možno stačí 300d, keďže štvorvalcové CLS250d už v ponuke nie je.

CLS je jednoducho vynikajúce auto, to mu nikto nevezme. Prekonáte na ňom stovky kilometrov a nebude vám to nepríjemné. Práve naopak. CLSko je vyvážené a dá sa povedať, že jazda na ňom ukľudňuje. Stále váhate? Do kufra určite napracete vaky s golfovými palicami, nad tým rozmýšľať ani nemusíte.

Mercedes-Benz CLS450 4Matic

Motor R6 Benzín + elektromotor
Objem 2999 cm3
Výkon 270 kW (367 k) pri 6600 ot/min + 16 kW (22 k) EQ Boost
Krútiaci moment 500 Nm pri 1600-4000 ot/min
   
Prevodovka Automat 9 stupňov
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4988 mm
Šírka 1890 mm
Výška 1435 mm
Rázvor osí kolies 2939 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1940/2585 kg
Batožinový priestor 520 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 4,8 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 10,2/6,4/7,8
Emisie g CO2/km 178