Test Mercedes-Benz C220d: Hrdina na dennej báze

6. novembra 2018 od AktualityMercedes-BenzTesty

Aktuálna generácia Mercedesu triedy C sa mi dostala do rúk v prevedení kupé chvíľu po uvedení na trh. Už v tedy ma veľmi zaujala a milo prekvapila. Nádherné auto s rozsiahlou príplatkovou výbavou. Sklamaním sa mohol zdať len obyčajný naftový motor s označením 220d. Nakoniec sa pri najazdených kilometroch počas  testu prejavil ako najlepšia voľba akú sme z ponuky mohli dostať. Áno, zvukom ani výkonom sa zďaleka nepribližuje k ďalšiemu testovanému C43, ale aspoň som nemusel počas týždňa tráviť veľa času na pumách. S očakávaniami som šiel preto prevziať za kolegu ďalšie testovacie Céčko, ktoré mal pôvodne na test pripravené on. Okrem toho, že ma čaká Mercedes triedy C po facelifte som o ňom nemal žiadne ďalšie informácie, preto som bol zvedavý aká verzia by to mohla byť.

Už na prvý pohľad som ostal z pristaveného auta zaskočený. Mohavská strieborná metalíza vyzerá elegantne a sedanu triedy C vážne sekne. V kombinácii s výbavou AMG line máte pocit, že pred vami stojí minimálne C43 a nie naftový sedan 220d 4Matic. Po facelifte je pri AMG line už v sérii diamantová maska chladiča. Nanovo sú navrhnuté predné aj zadné svetlá a aj nárazníky aby vynikol ešte viac športový charakter C triedy. Nové tvary spojlerov, ako aj chrómové doplnky pomáhajú docieliť efekt len zmenšenej kópie vrcholovej triedy S. Podobný pocit máte hneď aj po nasadnutí do interiéru. Každý detail je precízne spracovaný a o kvalite vás ani na chvíľu nenapadne pochybovať. Svetlohnedý interiér z imitácie kože ARTICO pôsobí príjemne a krásne ladí s exteriérom. Príjemným prekvapením je zistenie, že toto farebné prevedenie čalúnenia je v rámci možnosti voľby základnej výbavy bez príplatku. Zmysel už ale dáva zvážiť rovno príplatok za rovnaký obklad aj na prístrojovú dosku a línie bokov.

Zoznam výbavy tohto konkrétneho vozidla je na skoro celé dve A4ky, ale reálne si to aj uvedomíte hneď ako sa do neho usadíte. Doplnková výbava má okrem dizajnových vychytávok aj praktický význam. Základné halogénové svietidlá s integrovaným LED denným svietením si môžte prvýkrát v tejto triede zameniť za vysokovýkonné MULTIBEAM s diaľkovým svetlom a ultra dosvitom. Pri jazde v noci som s nimi bol nadmieru spokojný.

Po usadnutí za volant ma prekvapilo miesto na predných aj zadných sedadlách. Pri mojej výške som čakal, že si už za mňa v tejto triede nebude vedieť nikto sadnúť. Opak bol ale pravdou, pohodlne sa aj na dlhšiu cestu odvezú štyria dospelí. Pre vysokého spolujazdca na zadných sedadlách bude ale vhodnejšia verzia kombi bez znižujúcej sa zadnej časti strechy. Elektrické ovládanie sedadiel je umiestnené na hornej časti dverí rovnako, ako pri vyšších modeloch tejto prémiovej značky.

Multifunkčný superšportový volant sa výborne drží a sú na ňom umiestnené všetky dôležité ovládacie prvky. Na spôsob ovládania sa dá veľmi rýchlo zvyknúť, aj keď množstvo ovládacích prvkov môže čas jemne predĺžiť. Ovládať jemnými dotykmi cez plochy na každej strane volantu sa dajú oba informačné displeje pred vodičom. Jeden je umiestnený v strede prístrojového panela, druhý ako tablet na centrálnej konzole.

Tento trend si síce ešte u všetkých užívateľov obľubu nenašiel, v praxi sa mu asi bude ťažko niečo vyčítať. Veľký displej s vysokým rozlíšením výborne zobrazuje nielen základné údaje o aute, ale aj navigáciu a 3D cúvaciu kameru. Jej výhody mi trošku stále nedovoľuje využívať zvyk parkovať a cúvať cez štandardné spätné zrkadlá. Obraz na displeji je krásny s vysokým rozlíšením a pekne ukazuje všetko, čo sa deje okolo auta. V kombinácii s kvalitným audiom a pripojením Apple CarPlay a Android Auto tak máte výborného spoločníka na každý deň.  

Ak by som pokračoval v opise ďalšej výbavy tohto slušne obdareného Céčka, asi by som sa tak skoro nezastavil. Stačí, že sa vám zamotá hlava pri konfigurátore, keď si tieto prvky budete pred objednávkou kombinovať. Za zmienku stojí ešte určite dynamické ovládanie pohybu karosérie s nastaviteľným tlmením. V kombinácii s výbornou 9-stupňovou prevodovkou 9G-TRONIC a pohonom na obe nápravy 4Matic získate výborne, ale hlavne zábavné auto na každý deň. Vďaka kompaktnej veľkosti má výbornú ovládateľnosť nielen v meste, ale aj pri jazde po okreskách mimo mesta. Aj napriek naftovému motoru pod kapotou si s ním viete užiť dostatok zábavy aj pri jazde napríklad cez Pezinskú Babu. Prevodovka radí rýchlo a motor má, vzhľadom k veľkosti a hmotnosti auta, dostatočný výkon. Na rýchlostné rekordy sú v ponuke Mercedesu určené iné modely, alebo minimálne motorizácie, C220d 4Matic to ale dokáže vykompenzovať veľmi príjemnou spotrebou.  V meste sme sa počas testu pohybovali okolo 7, mimo mesta nám spotreba klesla na 5,6 litra na sto kilometrov. To je vzhľadom na dynamické tempo počas jázd s pohonom 4Matic veľmi príjemný výsledok.

Počas týždňa za volantom C220d 4Matic som rozmýšľal, či je niečo, čo by som mu mohol asi objektívne vytknúť. Snažím sa byť objektívny, ale nič, čo by mi na ňom po týžňovom jazdení vadilo som nenašiel. V ostatnom čase jazdím veľmi často na, teraz už minulej generácii, modelu CLS 350 4Matic, preto mi v rôznych situáciách prichádzali myšlienky práve na porovnanie s týmto väčším, silnejším, aj keď o generáciu starším, modelom tejto prémiovej značky. A aj keď mi staršie CLS výborne sadlo, menšie Céčko ma presvedčilo, že sa môže hrdo prezentovať ako zmešená kópia vrcholného modelu S, ktorý som mal pred časom tiež možnosť vyskúšať. Oproti CLS mi pri ňom chýbali iba masážne sedadlá s bočným dofukovaním v zákrutách.

Po stránke kvality spracovania detailov v interiéri je už značný generačný rozdiel v prospech menšieho súrodenca. V oblasti moderných technológií sa starší súrodenec už nedokáže vôbec porovnávať. S tým som ale počítal už od začiatku. Prekvapivo však vyhráva aj po stránke jazdných vlastností. Menšie Céčko má výborné ovládanie, kvalitnejšiu prevodovku a, vzhľadom na menšiu hmotnosť, dokáže, aj keď možno subjektívne, naftový štvorvalec poskytnúť lepší pôžitok z jazdy ako väčší 6-valcový motor v staršom a väčšom modeli. Zároveň je interiér výborne odhlučnený, vďaka čomu sa hluk a vibrácie naftového motora nedostávajú do vnútra k posádke, čo ďalej zvyšuje komfort počas jazdy. V danej motorizácii, ale aj vďaka kvalitnej príplatkovej výbave sa C 220d 4Matic stáva ideálny spoločník na každý deň. Aj keď sa s cenou 65 616 s DPH približuje k väčším modelom, stojí za zváženie, či nie je lepšie siahnuť po relatívne menšom aute s lepšou a hlavne praktickou výbavou.

Mercedes-Benz C220d 4Matic

Motor R4 nafta
Objem 1950 cm3
Výkon 143 kW (194 k) pri 3800 ot/min
Krútiaci moment 400 Nm pri 1600-2800 ot/min
   
Prevodovka Automatická 9 stupňov
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4686 mm
Šírka 1810 mm
Výška 1442 mm
Rázvor osí kolies 2840 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1665/2245 kg
Batožinový priestor – l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 233 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,9 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 6,3/4,9/5,5
Emisie g CO2/km 144

 

Tags: