Test Mercedes-AMG C43 Kabrio: Riva Aquarama

9. júla 2017 od AktualityMercedes-BenzTesty

Kabriolet nie je tou najpraktickejšou karosériou medzi automobilovými kreáciami. Ale pre praktickosť si kabriolet málokto kúpi. Je najšpecifickejšou karosárskou verziou. A pri Mustangu by sme mohli povedať, že mu stačí aj slabší motor. Takže by to mohlo platiť aj pre Céčko od Mercedesu?

Nie, musíte si jednoducho kúpiť niečo s označením AMG. A možno to ani nemusí byť ani 63ka. V ponuke je slabšia alternatíva C43 AMG, s ktorou sme v kupé brali na letisku nejaký kužel. Práve táto kombinácia, ktorá sa do testu dostala pripomínala svojim stvárnením člny Riva Aquarama, veľa štýlu, veľa nadhľadu a veľa sebavedomia, presne ako legendárny čln.

Streľba na požiadanie

Skombinovať trojliter s dvomi turbami a príplatkovým výfukom AMG Performance je dokonalý nápad. Práve výfuk dáva autu ten kus charizmy, ktorý zabezpečuje, že aj keby bolo všetko ostatné úplne zlé, aj tak ho budete chcieť. Už samotný voľnobeh po prepnutí klapky vo výfuku do otvoreného stavu znamená prebudenie mrmlajúceho medveďa. Ale to nie je všetko. Dáte Sport+ režim, manuálne radenie a pri radení nahor auto pľuje, pri podraďovaní strieľa. Obiehanie cyklistických pelotónov nikdy nebola taká zábava. Niekedy sa vám podarí naľakať naraz aj šiestich galuskárov.

Lenže C43 AMG nie je vôbec zlé ani z ostatných pohľadov. Práve naopak. Možno by sa mu viac hodila iba zadokolka, ale štvorkolka má veľa priľnavosti a zadok tak ľahko neutrhnete. Skôr sa trošku začne sunúť po predku, veď to je bezpečnejšie. Ale v tom momente sa pozriete na head-up displej a zistíte, že ste v rýchlostiach charakterizovaných nutnosťou bezpečnostného hnedého spodného prádla. Podľa toho asi aj vyzerali pneumatiky. Tri tisícky kilometrov pri prevzatí a boky zhoblované. Niekto si to pred nami užíval. Ale nezazlievame mu to, je to celkom logická a ospravedlniteľná sústava udalostí. Naviac kabriolet je až prekvapivo pevný, vôbec necítiť, že by mal problém s krútením.

Možno niekto hovorí, že 43ka nie je pravé AMG. Ale to potom nie je ani 63ka, lebo už nemá 6,3-litrový osemvalec. Lenže ak neokúsite osemvalec, tak nikdy nebudete cítiť, že by mohlo byť niečo na šesťvalci málo. Veď má 270 kW (367 k)!  A tiež nezanedbateľných 520 Nm.

Agregát spolupracuje s deväťstupňovou automatickou prevodovkou. Radí tak hladko, že ani neviete ako rýchlo sa na šialené rýchlosti dostanete. Jedine sa dá rýchlosť odhadovať pri otvorenej streche, keď máte tú senzáciu úplne inú. Cítite koľko idete a užívate si slnko, pachy a vietor vo vlasoch. Pri vytiahnutom spojleri na ráme predného okna a deflektore vzadu máte iný účes až niekde od 130 km/h.

Jazdné vlastnosti teda vynikajúce, auto sa nekrúti, zvuk priam božský. Ale muselo to prísť, skôr, či neskôr. A čo spotreba? No, pri vnútornom sebazaprení hodnom vrátnika na dievčenskom internáte dokážete jazdiť aj do 9 litrov. Dokonca sa viete dostať aj na 8,5 litra. Prezradíme vám však tajomstvo. Nebudete to robiť. Necháte sa uniesť výkonom a zvukom a pod 10 to nebude nikdy. My sme po týždňovom jazdení odovzdávali auto s údajom cez 13 litrov na sto kilometrov. Na to všetko aj tak fantastická hodnota.

Aká je teda najväčšia nevýhoda C43 s karosériou kabriolet? Jeho návykovosť a návykovosť toho fantastického zvuku! Máte doma viac áut a toto je pre radosť, kým ostatné sú na presúvanie? Podvedome vždy siahnete po kľúčoch od babyAMG. Veď má aj adaptívne tlmiče, ktoré zabezpečia, že v komfortnom režime je auto naozaj komfortné a v športovom slušne stuhne.

Modrá mu sedí

Céčko 43 od ostatných kabrioletov triedy C odlíšite veľmi jednoducho. Na kufri je predsa nápis. Ale ak nie je, tak stále máte striebornú lištu v prednom nárazníku. Ako detail síce fajn, ale bola by úplne prvou vecou, ktorú by sme vymenili za karbónovú. A aj poslednou. Inak exteriéru nič nechýba. Ani so zavretou strechou nepôsobí menej elegantne.

Lenže ten správny výzor má po stiahnutí strechy a aj všetkých okien. Vtedy je elegancia priam dychberúca. Umocňuje ju istotne aj modrá farba. Vpredu naviac na zaujímavosti pridáva maska chladiča s malými pochrómovanými plochami, alebo akokoľvek inak spravenými lesklými šesťuholníkmi. Ale najlepšie je po stranách. Predné svetlá s LEDkami sú naozaj prispôsobiteľné a to aj robia. S lúčmi šermujú presne tak ako potrebujete a nestáva sa, že by ste niekomu presvetlili snímku zubov na zadné okno, alebo že by ste nevideli.

Zboku kabrio, tak ako každý iný karosársky model Céčka, ozvláštňuje prelis vo výške kľučiek a v spodnej časti dverí. O agregáte hrdo informuje nápis Biturbo AMG na prednom blatníku. Žiadne falošné výduchy, žiadne šialené detaily. Elegancia v prvom rade. Aj keď možno na konci trochu športového ducha oznamuje malá odtrhová hrana na veku batožinového priestoru.

Zadok skrýva za nárazníkom reálne dve koncovky výfuku. Teda to, čo na nárazníku ako koncovky vyzerá je len otvor, ktorý tak má pôsobiť. Dôvody na takýto čin sú jednoduché, automobilka môže použiť aj zaujímavejší tvar a je to výhodnejšie pri poistení v niektorých krajinách. Už sme si zvykli, ale hlavne, že tam niečo je  a nie sú to len bezrúre krytky. A vlastne ešte difúzor, ten by šiel tiež do karbónu.

Najlepšie miesto

C43 má tiež štyri sedadlá ako každý iný Céčkový kabriolet. Ale tie vzadu asi nebudú tými najlepšími miestami na cestovanie. Toľko predpoklad. Ale potom si tam sadnete a zistíte, že všetky vybrané slová opakovať nebudete. Nie je to vôbec tragédia. Maybach to nie je, ale stále ste relatívne v pohode a pri sedatívach zvládnete aj dlhšie presuny. Ak vás teda vodič nebude mučiť sústavnou streľbou do výfuku.

Aj tak je najlepšie miesto na sedenie vpredu, za volantom. Nečakané, všakže? Máte vyhrievanie, máte ventiláciu sedadiel, dokonca máte aj fúkanie horúceho vzduchu na krk, čiže Airscarf. Tvarovanie sedadiel je tiež ideálne. Sedadlo nemá prísne športovo tuhé výplne, ale zase dokáže podržať v zákrutách. Každým kilometrom sa vám auto páči viac a viac.

Vodičovo miesto nie je len o sedadlách. Nejdeme nič riešiť ani ohľadne vynikajúceho systému Command Online, ktorý sa dá ovládať dotykovým poľom, alebo kolieskom. Ani o fantastickom head-up displeji. Volant je to, čo bude témou diskusie. K autu sa vyslovene hodí a jedine mu chýbajú dotykové plochy ako má trieda E. Perfektné sú aj pádla pod volantom.

Zatiaľ to vyzerá, že nám Mercedes za oslavný článok zaplatil, čo? Ale fakt je to auto až tak dobré. Teda aspoň do momentu, keď si poviete, že potrebujete kufor. Ten je kabrioletový. Ak teda idete na dovolenku, zoberte si kreditku a tričká si nakúpte tam. Za jazdu s otvorenou strechou to naozaj stojí. Inak, skladať a rozkladať strechu viete až do rýchlosti 40 kilometrov za hodinu.

Beverly Hills

Aké číslo mal seriál Beverly Hills v názve? Ale mal 360-stupňovú kameru? Vážne, teraz budeme operovať s číslom 91 800. Dosaďte si za to eurá a máte cenu. V akcii bola zľava na 87 tisíc eur. Za obličku dostanete priemerne nejakých 130 tisíc eur. Za túto informáciu ďakovať nemusíte. A môžete využiť utŕžené financie na tento, takmer dokonalý, kabriolet. Alebo ak chcete iba čisto kombo motor-výfuk-svetlá, tak môžete ísť do sedanu, ktorý s týmito prvkami stojí do 65 tisíc. A otvorte si okná. Ale vedzte, že takú parádu s ním nenarobíte. Pokrikujúce tínedžerky sedanom asi nezaujmete. True story, bro!

Mercedes-AMG C43 Convertible

Motor V6 benzín biturbo
Objem 2996 cm3
Výkon 270 kW (367 k) pri 5500-6000 ot/min
Krútiaci moment 520 Nm pri 2000-4200 ot/min
   
Prevodovka Automat 9-stupňový
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4686 mm
Šírka 1810 mm
Výška 1409 mm
Rázvor osí kolies 2840 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1870/2315 kg
Batožinový priestor 285-360 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 4,8 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 11,0/6,7/8,3
Emisie g CO2/km 190
Tags: