Test Hyundai i20 Active: Keď nechcete byť skautom

Do tretice všetko dobré, sa hovorí, ale v tomto prípade boli všetky drsné, oplastované autá, ktoré sme testovali veľmi podobné. Líšili sa v detailoch a hlavne v poskytnutom priestore. Jedno širšie ako druhé alebo sedan a hatchback, môžete si vybrať. O terénnych schopnostiach sa baviť veľa nemusíme, odolný vzhľad im v ničom nepomáha. Ochránite len lak od škrabancov alebo ťukancov od kamienkov z cesty. Ľuďom treba ponúknuť vždy viacero možností a výrobcovia sa na trhu predbiehajú kto bude ten úspešnejší, o kom sa bude viac hovoriť. Vyskúšali sme vylepšenú i20 z dielne Hyundai, ktorej vzhľad nemusí ihneď sadnúť každému, no oproti konkurentom nás zastavovalo na ulici viac ľudí so serióznym nadšením z auta. To jednoducho treba zažiť.

Kto je lepší?

Odpovede na túto otázku by sa mala báť Škoda. Jej autá, Fabia a Rapid, nastavili latku dostatočne vysoko, ale i20 s prívlastkom Active by s lepším marketingom naozaj vedel zamiešať karty. Rovnako ponúka pekné farebné prevedenia interiéru v kombinácií so zaujímavými farbami exteriéru a na druhej strane aj obdobne tvrdé plasty výplni dverí. Budete sa musieť vzdať snu o panoramatickej streche a verzií kombi, inak v ostatnom sú si ponukou všetky modely veľmi podobné. Boli sme na predstavení väčšieho brata, i30 a môžeme vám prezradiť, že tam už sa dá strecha dokonca do polovice otvoriť. 

Vráťme sa ale k slovu Active. Pri prevzatí auta sme boli zvedaví, či aspoň trochu majú takéto modely značiek právo nosiť toto označenie. S nápadom môžeme len súhlasiť a odporúčali by sme ho všetkým výrobcom na podobné autá jednotne, teda tým aktívnejším. S autom sa jazdilo výborne aj na sedemnásťpalcových kolesách, obutých do zimných pneumatík. V zákrutách i20 zvláda prejazdy s menšími náklonmi spôsobenými vyšším podvozkom a stavbou karosérie, ale aj slabší vodiči majú úplnú kontrolu nad riadením a stopou v zákrute. Možno si malá i20 zobrala niečo z vývoju extrémneho Hyundaiu i20 WRC. Samozrejme motor to asi nebude.

img_2712-edit

Nami testovaná verzia mala 88 kW(120 k), čo je však na auto o 10 kilogramov ťažšie od Fabie ideálny pomer k litrovému radovému trojvalcu. No dobre, je to trochu viac ako sme zvyknutí a výkon robí z auta slušného aktivistu, ale ten zvuk nám ľudia nechceli veriť. Auto je pomerne agilné a so 6-stupňovou prevodovkou máte možnosť si vybrať či pôjdete rýchlejším tempom a vypočujete si zvuk ako z prepĺňanej V6tky alebo pôjdete kľudne s tichom vo vnútri auta. Spotrebu si ale nevyberiete. Počas testu sme sa pohybovali okolo siedmich litrov a ani počas dlhšej cesty na diaľnici 110km/h sme nedokázali klesnúť o viac ako pol litra. Asi za to môžu zimné pneumatiky a celkovo horší aerodynamický odpor verzie Active, v porovnaní s bežnými i20kami.

Najviditeľnejšie aktívne zmeny na aute sú zvonku na karosérii. Vpredu si našla svoje miesto plastová imitácia kovového rámu s čiernym lemom spodnej časti spájajúcim prvky okolo celého auta a vzadu končí menším difúzorom. Auto je zdvihnuté oproti klasickej i20 o 20 milimetrov, na 160 mm svetlej výšky a má, už spomínané 17-palcové štýlové disky. Anténa na streche ostáva, aj keď je krátka, a bok karosérie má vzadu okná spojené čiernym pásom s oknom na kufri, čo určite autu pridáva body v kategórii výzor.

img_2764-edit

Krásna oranžová farba nie je len vonku, dostala sa aj do, inak tmavého, interiéru. Sú tu oranžové časti palubnej dosky, vrch radiacej páky, alebo vyhrievané sedačky s adekvátnym bočným vedením. Na studené rána má vodič pred sebou aj vyhrievaný volant, rovnaký ako pri klasickej i20. Vďaka šírke auta má celá posádka okolo seba viac miesta ako by sa mohlo zvonka zdať a nie je problém ani vzadu s priestorom na hlavu. Čo nás však mrzí je, že rádio je vo vyššej výbave Style len základné. Cúvacia kamera je preto umiestnená v spätnom zrkadle. Má výbornú kvalitu, ale pre starších ľudí je displej primalý. Im však pomôžu parkovacie senzory na oboch stranách. Videli sme verziu s priplatenou navigáciou za 990 € a tá dodáva interiéru posledný dielik puzzle k tomu pravému. Do kufra s objemom 326 litrov zmestíte veci niekam na výlet a veci, ktoré potrebujete mať neustále po ruke. Objem však ráta aj s priestorom pod podlahu kufra.

Verdikt kata

Zhrnuli by sme to asi tak, že dizajnéri Hyundai opäť navrhli pekné, praktické auto s príjemným výkonom. Dali mu super farebnú kombináciu a tak môže osloviť aj mladších ľudí, ktorí potrebujú na pár rokov lepšie približovadlo. Do terénu s ním aj napriek vyššej svetlej výške stále nepôjdete, ale zvládne toho trochu viac a na nespevnených cestách sa predsa len niekam dostanete. Ako bonus máte jednoduchšie parkovanie kolmo na obrubníky. Za výbavu Style s dennými LED svetlami, kamerou a dažďovým, či svetelným senzorom si zaplatíte 15 790 €. Pre porovnanie základná i20 začína na 9 640 € a nižšia výbava modelu Active na 11 590 €. Aktuálne sa tieto oplastované autá tešia z posunu nahor v predajných tabuľkách a určite ich budeme na cestách stretávať častejšie. Trh reaguje ako vždy pružne a iste ste zachytili pripravovaného konkurenta od Fordu s rovnakým označením a rovnakou malou platformou, po prvýkrát z Fiesty. Tento trend sme si teda overili v praxi a naozaj ľudia vnímajú auto s väčším záujmom a dokonca sa k nám pristavili s otázkou, kde si také auto môžu zakúpiť. Stále však treba vhodne zvoliť farbu. Máme pocit, že v prípade čiernej, či sivej by taký záujem Hyundai i20 Active nebudil.

Hyundai i20 Active Style T-GDI

Motor R3 benzín
Objem 998 cm3
Výkon 88 kW (120 k) pri 6000 ot/min
Krútiaci moment 172 Nm pri 1500-4000 ot/min
   
Prevodovka Manuál 6 stupňov
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4065 mm
Šírka 1760 mm
Výška 1529 mm
Rázvor osí kolies 2570 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1090/1650 kg
Batožinový priestor 326/1042 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 183 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,4 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 6,2/4,5/5,1
Emisie g CO2/km 119