Test Honda CR-V Hybrid 4WD: Ticho, kľud a nízka spotreba

Postupný trend zmeny technológií pohonu automobilov začíname pociťovať aj u nás v redakcii. Za posledné týždne sa nám začali rozširovať už akoby bežne autá, ktoré sme do dnes vnímali len ako novinky alebo špeciality. Ide konkrétne o hybridy, ktoré boli dlhé roky len výsadou Toyoty a Lexusu. Ešte sme nestihli uverejniť recenziu na hybridné Mondeo kombi a Camry, už sa nám objavila na test hybridná Honda CR-V. V našej redakcii pri CR-V nejedná o žiadnu novinku. Novinkou je iba jej nový hybridný pohon.

Osobne ma nová CR-V na prvý podhlad neoslovila. Spomínam to teraz účelovo, lebo podobne ako pri Civicu Type-R si moje sympatie začala získavať postupne. Stredne veľké SUV vyzerá v bielej farbe elegantne a reprezentatívne. Nemá výstredný dizajn ako jeho športovo založený súrodenec. Skôr by som jeho dizajn hodnotil konzervatívne. Podobný pocit mám aj v prekvapivo priestrannom interiéri. Drevený obklad mi tam pasuje a nepôsobí vôbec rušivo a dáva pocit luxusu. Nie toho na ktorý sme zvyknutí dnes, ale podobné nadčasové z minulých generácií luxusných áut.

Moderne pôsobia len veľké displeje pred vodičom a na stredovom paneli. Zaujímavý je chýbajúci pákový volič automatickej prevodovky. Na volenie sú k dispozícii len veľké tlačítka, na ktoré som si musel trošku zvykať a nie som si istý, či sa mi najmä na spiatočku podarilo zvyknúť. Inak je všetko pekne po ruke. Volant ma množstvo rôznych tlačidiel a väčšinu funkcií zvládnete vybrať počas jazdy bez potreby pustiť volant. Len pohľad na tlačidlá musí byť aj tak, lebo ich je naozaj veľa. Je ich až 21 a to je jedno dokonca nevyužité. Keďže toto je vrcholná výbava, tak sme zvedaví, čo by na ňom, teoreticky, mohlo byť.

Aj keď to nerád priznávam, na celom CR-V ma najviac zaujal práve hybridný pohon. Interiér je výborne odizolovaný a nie je počuť bežný hluk od cesty, čo je bežné aj pri niektorých autách prémiových značiek. To, že je auto naštartované zistíte len na základe toho, že sa rozsvietia veľké displeje pred vašimi očami. Inak je v interiéri stále príjemné ticho, ktoré ostáva aj keď sa pomaly začnete hýbať z miesta. Dokonca si môžete zvoliť aj režim EV, čiže dočasnú jazdu výhradne na elektrickú energiu. Nedáte veľa, ale po ulici, aby ste v noci nerušili susedov, prejsť zvládnete.

Jazda s hybridnym CR-V je až prekvapivo ukľudňujúca. Podvozok je jemne naladený a pri jazde pohodlný. Už dlho som sa necítil pri jazde tak komfortne. Hybridné CR-V vyzerá byť zaujímavá voľba pre pohodlnú jazdu mestom. Elegantné auto, ktoré svojim výzorom nikoho neurazí a cítite sa v ňom, pri jazde, ako v luxusnej limuzíne. Nedávno ma podobne milo prekvapil pri teste Mercedes-Benz B180d. Ten ma však zaskočil vyššou cenou. Tu aj napriek hybridnému pohonu získava plusové body práve CR-V. Kožené sedadlá sú príjemné na posed, v lete by sa im ale hodilo odvetranie. Cena auta je 42 290 eur, plus 600 eur za perleťový lak.

Milé prekvapenie bola spotreba v meste. Nebol problém sa pohybovať okolo 5,5 litra. Možno by to dokázala Honda aj za menej, ale moja noha je väčšinou ťažia ako máju moji kamaráti a kolegovia v redakcii. Jozef vraj po meste jazdil za 5,3 a s jazdou mimo mesto mal 5,1. Pri svižnej jazde po diaľnici sa vyšplhala na 6,8 litra, čo si stále myslím, že je stále výborné číslo. Aj tu by ale spotreba mohla byť nižšia pri kľudnejšom štýle jazdy. Vytáčanie motora mu veľmi nesvedčí. Motor je vtedy dosť hlučný a má trošku piskľavý zvuk. Výrazne sa tým aj zvyšuje spotreba. Na závodenie a náháňanie iných vodičov po diaľnici a kopcoch ale CR-V určené nie je a preto mu to netreba zazlievať.

Na druhú stranu, má podobne ako pri Type-R sklamalo audio. Bolo to prvé auto, pri ktorom som mal rádio viac vypnuté ako zapnuté. Neviem či to bolo iba konkrétnym kusom, prípadne párovaním so Samsungom S9, ale handsfree mi zapínalo len keď som volal ja, ale nie pri prijímaní hovorov. Rovnako mi mrzlo pri prehrávaní MP3 pustených z telefónu cez Bluetooth. Verím, že to bola iba náhoda a chybná komunikácia s mojim telefónom. Naozaj to bolo tak, lebo s jablkom, čo má kolega, to nemalo vôbec žiaden problém. Možno by pomohla aktualizácia samotného systému.

S Hondou som strávil počas týždňa dosť veľa času aby sme sa mohli spoznať aj trošku lepšie. A myslím, že sme si veľmi dobre sadli. Videl som ju v rôznych farbách, sused ju má v krásnej červenej metalíze. Ale ja by som si vybral určite túto bielu, ktorá vyzerá nenápadne ale zároveň reprezentatívne. Naviac nemá žiadne nepohodlné nízkoprofilové pneumatiky, ale pohodlné balóny. Priestranný interiér poteší aj štvorčlennú rodinu, tak bude určite praktický na cestu k moru ale aj na lyžovačku. A naviac aj cena je minimálne adekvátna, ak nie priaznivá. Reálne jedinou slabinou je trochu kostrbatejší informačno-zábavný systém. Nič iné sa CR-V nedá reálne vytknúť.

Honda CR-V Hybrid 4WD Executive

Motor R4 benzín + Elektromotor
Objem 1993 cm3
Výkon 107 kW (145 k) pri 6200 ot/min

elektromotor 135 kW (184 k)

Krútiaci moment 175 Nm pri 4000 ot/min

elektomotor 315 Nm

   
Prevodovka Automatická e-CVT
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4600 mm
Šírka 1855 mm
Výška 1679 mm
Rázvor osí kolies 2662 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1797/2275 kg
Batožinový priestor 497/1694 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,2 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 5,1/5,7/5,5
Emisie g CO2/km 126