Test Ford Galaxy TDCI AWD: All Inclusive

Nie je to tak dávno čo sme v redakcii testovali špičkovo vybavené MPV Seat Alhambra. Konštatovali sme vtedy, že medzi jeho najväčších konkurentov patrí model Galaxy od Fordu, ktorý je zameraný na možno trošku konzervatívnejšiu klientelu. S-Max je predsa športovejšie zameraný. Prešlo pár týždňov a prišla šanca otestovať aj Galaxy, taktiež vo vrcholnej výbave s naftovým motorom takmer identických parametrov. A aby bolo dielo dokonané, dokonca aj farby karosérie oboch áut boli veľmi podobné.

DSC_0102 (1)

Veľká predná chrómová maska v štýle Aston Martin je spoločným charakteristickým znakom všetkých súčasných modelov Fordu, na menších autách typu Fiesta síce môže pôsobiť prehnane rozmerne, na Galaxy však padne ako uliata. Zadná časť sa zasa vyznačuje veľmi vydarenými svetlometmi neopozeraného prevedenia. Kovovo-šedá farba karosérie je super, ak nechcete pôsobiť nápadne a zároveň výborne maskuje prach a špinu. Taktiež mnoholúčové disky na tomto kuse boli vyslovene elegantné, aj keď vizuálne menšie. Chrómom sa na karosérii nešetrilo, dojem kvality a luxusu je teda vysoký. Vieme si však veľmi dobre predstaviť, že v ostro červenej farbe karosérie a s iným designom diskov by sa dojem razom zmenil z elegána na športovca.

DSC_0105 (1)

Sedemmiestny interiér, v ktorom oba zadné rady sedadiel sú elektricky sklápateľné, ponúka hojnosť priestoru ale aj výbavy a komfortu. Ako už bolo spomenuté, išlo o najvyššiu možnú úroveň výbavy s názvom Titanium X , ktorej súčasťou bol napríklad aj aktívny automatický parkovací asistent SAPP, adaptívne full LED svetlomety, navigačný systém v rámci SYNC2, bezkľúčové štartovanie či elektricky ovládané a vyhrievané predné sedadlá. Interiér samotný sa niesol v čiernej farbe, doplnený hliníkovými doplnkami. Menej tmavej by mu však prospelo, na druhú stranu po ergonomickej stránke mu ťažko niečo zásadné vyčítať. Azda len dotykový displej by mohol byť o kúsok presnejší, ale to je neduh mnohých súčasných áut. Dobrý je aj volant, na prvý pohľad síce vyzerá preplnený tlačidlami, ale orientovať a zžiť sa s nimi vôbec nie je ťažké.  Sedadlá sú veľmi pohodlné a na nedostatok miesta sa sťažovať nemožno, pokiaľ ovšem nesedíte v poslednom rade sedadiel.

DSC_0108 (1)

Tak veľké auto, na ktorého palube sa môže ocitnúť až 7 pasažierov, si vyžaduje dôstojnú a dostatočne potentnú motorizáciu. V prípade nami testovanej verzie vybavenej naftovým agregátom 2,0 TDCi s výkonom 132 kW(180 k) a 400 Nm sa za bežných okolností na nedostatok výkonu nebude sťažovať hádam nikto. Takto silný motor sa hodí najmä v prípade plného zaťaženia, slabšiu pohonnú jednotku by sme do Galaxy pravdepodobne nevolili. Z hľadiska výkonu sa skutočne jedná o optimum, vhodné na rozpohybovanie takého kusu auta pri zachovaní adekvátnej dynamiky. Priemerná spotreba 7,1 litra na 100 km je vzhľadom k proporciám auta veľmi slušným výsledkom, pri plnom obsadení by táto hodnota však celkom určite poskočila nahor minimálne o pol litra. Avšak, pri spotrebe nemožno zabudnúť na jednu dosť zásadnú vec, a to tú že nami testované Galaxy disponovalo pohonom všetkých štyroch kolies. Motor spolupracuje so šesťstupňovým automatom a dá sa povedať, že ich kooperácia prebieha hladko, bez zbytočného zdĺhaveho váhania. Pre športové nátury sú k dispozícii aj pádla na volante pre možnosť manuálneho radenia. My sme ich však počas celého testu vôbec nepoužili, vzhľadom k celkovej povahe auta a dobre fungujúcemu automatu sme akosi necítili potrebu.

DSC_0152 (1)

Podvozkovo patrí Galaxy medzi jasnú špičku vo svojej triede. Ako takmer všetky Fordy, aj tento objemnejší model zvláda prejazdy zákrut bez zaváhania. Samozrejme, stále je reč o veľkom MPV a nie mrštnom hatchbacku. V extrémnych situáciach je mierne nedotáčavé, avšak ľahko korigovateľné. Ako už bolo spomenuté, tento kus bol vybavený pohonom všetkých štyroch kolies. Pri bežnej jazde to prakticky nemáte šancu pocítiť, na jazyk sa teda derie otázka, pre koho je tento prvok výbavy v našich klimatických podmienkach potrebný? SUV ním kvôli výške podvozku zasuplovať neodkážete a poľnú cestu zvládne aj dvojkolka. Vychádza nám to tak, že príplatok za štvorkolku má zmysel jedine ak žijete v regióne, kde sa naplno prejavujú vrtochy zimného počasia. K podvozku samotnému ešte dodáme, že žiadne drastické náklony karosérie v zákrutach sa nekonajú a to aj napriek tomu, že podvozok pôsobí veľmi komfortne a kľudne. To je celkom isto aj zásluhou pneumatík s pomerne vysokým profilom. Riadenie je tak akurát, pocitovo však naladené na menej ostrú nôtu než u menších modelov tejto značky. Tak to je však v prípade MPV správne.

DSC_0161 (1)

Galaxy v tejto vrcholnej výbave jasne dokazuje, že má už dlhé roky svoje pevné miesto v segmente MPV. Najbližšia konkurencia v podobe Seatu Alhambra je zamerná dizajnovo uhladenejším štýlom, Espace od Renaultu sa môže niekomu zdať až príliš výstredným a tak je Galaxy zlatou strednou cestou. Cena nami testovanej verzie je tesne pod hranicou 42 tisíc eur čo skutočne nie je málo, na druhú stranu však za túto sumu dostanete takmer všetko čo od auta tejto kategórie môžete chcieť. Avšak, ak sa rozhodnete oželieť, podľa nás nie úplne potrebný pohon všetkých štyroch kolies, ušetríte celkom zaujímavý balík peňazí predstavujúci tri tisíc eur.

Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium X AWD

Motor R4 nafta
Objem 1997 cm3
Výkon 132 kW (180 k) pri 3500 ot/min
Krútiaci moment 320 Nm pri 2000-2500 ot/min
Prevodovka Automatická 6 stupňová
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4848 mm
Šírka 1916 mm
Výška 1747 mm
Rázvor osí kolies 2850 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1766/2685 kg
Batožinový priestor 300/700/2339 l
Povinné údaje
Maximálna rýchlosť 203 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,6 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 6,4/5,4/5,8
Emisie g CO2/km 149

3 thoughts to “Test Ford Galaxy TDCI AWD: All Inclusive”

  1. Nie, je to univerzálny problém. Sync 2 robil Microsoft vo Windows CE, a dovrzali to ako sa len dalo. V USA je to celé na súde, Ford predal cca 10 miliónov áut so Sync 2, hoci management vedel, že celý systém je extrémne poruchový. Preto Ford rozviazal s Microsoftom zmluvu a do nových áut montujú Sync 3 ktorý dali robiť úplne inej firme a v inom operačnom systéme (Blackberry, QNX). Problém je, že Sync 2 sa nedá upgradovať na Sync 3 zmenou softwaru, dá sa vymeniť iba celý systém aj s hardwarom aj to po značených úpravách, napríklad. gps anténa je inkompatibilná, rovnako nový systém nemá navigáciu na SD. Celá výmena stojí cca 2000 euro plus robota.

  2. Čo vám predajca pri kúpe zatají je skutočnosť, že infotainment Sync 2 je neskutočne poruchový, sám sa vypína, reštartuje, zamŕza. To znamená, že vám nepôjde parkovacia kamera, parkovacie senzory, kúrenie, klíma, rádio, telefón… Všetko čo sa ovláda cez centrálny displej nebude fungovať! V aute za 45.000 euro je to nehoráznosť. Nekupujte!

    1. Hmm, zatial sme mali Sync 2 vo viacerych autach, v roznych stadiach najazdu a veku a zatial sme v redakcii problemy nespozorovali. Jasne, komplexnost systemu moze sposobit problemy, ale update softveru by to mal vyriesit. Skusali ste aj toto? Predpokladam, ze ano…
      Zatial som napocital 12 aut a pri vsetkych to bolo uplne bez problemu. Mozno to je chyba konkretneho kusu 🙁

      Klima by vsak mala fungovat, ta ma samostatne ovladanie, ale zobrazuje sa na velkom displeji, to je fakt…

Comments are closed.