Test Ford Fiesta Titanium SCTi: Míľové kroky vpred

9. augusta 2018 od AktualityFordTesty

Na trhu je aktuálne dopyt nielen po veľkých SUV-čkách, ale aj po malých mestských autách, s ktorými sa jednoducho parkuje, rýchlo presúva a nie je problém si vybrať presne podľa vlastných preferencií. Ponuka sa za tie roky tak rozrástla, že snáď u každého predajcu nájdete nejaké skladom a nenájdete výrobcu, ktorý by v tomto segmente auto nevyrábal. Takže si treba najskôr premyslieť svoje požiadavky, vybrať približný rozpočet a podľa toho vyberať buď u prémiových značiek, alebo pokračovať smerom nadol až napríklad po Twingo GT.

K prémiovým výrobcom sa s novou Fiestou chce hlásiť aj Ford. Malé auto vyzerá veľmi milo a každou generáciou sa kvalitou materiálov a prevedením interiéru posúva o stupienok vyššie. Tentokrát má šancu zaútočiť oveľa viac aj na mladších zákazníkov a ľudí, ktorý hľadajú v malom aute veľa komfortu, či ticha počas jazdy. Nami testovaný kus bol vo výbave Titanium, ktorá obsahuje šestnásťpalcové disky obuté na gumách Michelin Primacy 3. Sedia autu akurát, väčšie by sme osobne volili na agresívnejšiu Fiestu ST ako tomu tak bolo aj pri predchádzajúcej generácií. S farbou Frozen White a s prednou maskou v striebornom prevedení vyzerá super, nič ňou nepokazíte a ušetríte cez 200 € oproti iným farbám napríklad na väčší osempalcový stredový displej. Ten v novej Fieste je už výrazne lepšej kvality, má rýchlu odozvu, dokáže spárovať CarPlay a nemusíte si tým pádom doplácať ani za navigáciu.

Presunuli sme sa rovno do interiéru auta, kde sú nové tvary rovnako všade kam sa pozriete. Výplne dverí vrátane kľučiek a línie na palubnej doske nabrali skôr oblejší štýl, ale ten sa práve teraz nosí. Volant, ktorý môžeme čakať aj v novom Focuse má nanovo rozložené tlačidlá a musíme sa priznať, chvíľu nám trvalo sa v nich zorientovať. Boli sme skrátka zvyknutí na to predchádzajúce rozloženie. Inak je to v poriadku, keď si zvyknete, nájdete všetko intuitívne hneď. Displej pred vodičom je znova lepší, prehľadnejší a nájdete v ňom viac možností, vrátane zobrazenia ukazovateľa udržiavania jazdných pruhov. Keď sú čiary pekne viditeľné, nemá problém sa zorientovať, zatočiť v správnej chvíli, no pár výrobcov je v tomto samozrejme ďalej a samotné čiary nepotrebuje.

Stredový displej je v novej Fieste vsadený do palubnej dosky, čiže je trochu bližšie na dosah ruky. Na výber je dokonca z troch veľkostí, no ten prvý 4,5“ nájdete len pri základnej výbave Trend. 6,5“ je samozrejmosť vo vyšších úrovniach a doplatok za 8“ 225 € nie je vôbec veľa. Oplatí sa priplatiť, o jeho kvalite sme už písali vyššie, no na upresnenie, funkciu Android Auto a Apple CarPlay nájdete v oboch väčších. Klimatizáciu z nich však ovládať nebudete, tá zostala pri klasickom, samostatnom tlačidlovom ovládaní umiestnenom pod stredovými výduchmi ventilácie. Jednoznačne praktickejšie riešenie, ako ťukať nastavenia do obrazovky. Zvlášť ak vo výbave Titanium má Fiesta vyhrievané čelné sklo, vyhrievané predné sedačky a aj volant. Vzhľad ovládania je rovnaký ako v EcoSporte a identicky má aj možnosť nastavenia klimatizácie v troch úrovniach. Sedačky sme už rozoberali v minulom teste, no po opätovnom zvezení konštatujeme, že polohu si určite nájdete, len sú z trochu mäkších materiálov.

Jazdí ako sa na Ford patrí

O zážitku z jazdy aký poskytuje asi každý jeden Ford nemusíme veľa rozprávať. Podvozok funguje výborne, najnovšie je tak komfortne naladený a odhlučnený, že nepočujete od cesty žiaden hluk. Zatáča sa s autom hravo aj dravo. Vôbec sa nečudujeme, že o novej Fieste ST vybavenej samosvorným diferenciálom počúvame samé chvály. Len či zrovna tej našej bielej slečne nechýbalo pár koní naviac. Ak by sme boli skromní, zhodli by sme sa, že nechýbalo. No ak s Fiestou plánujete jazdiť aj dlhšie trasy, prípadne veľa kilometrov po diaľniciach, siahnite po 103 kW (140 k) verzii s výbavou ST-line. Pokiaľ chcete kúpiť dcére auto na narodeniny, alebo potešiť manželku mestským štýlovým presúvadlom, 74 kW, čiže rovných 100 koní im spraví radosť tak isto a na kozmetiku trafia včas, aj keď vyrazia klasicky neskoro.

Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 4,3 l/100km, no k nej sa priblížite možno tak na okresných cestách mimo mesto v pokojnom režime. My sme jazdili medzi 5 a 6 litrami, čo je úplne v poriadku ak rátame jazdy po meste a dobre známy kopec Machnáč na ceste z aj do showroomu AutoKoiš v Bánovciach nad Bebravou. Nová generácia má v ponuke aj naftový motor, no ten je pri výbave Titanium doslova priškrtený na 63 kW (86 k), čo musí byť málo, to veľmi ani krútiaci moment nezachráni. Jedine žeby jazdilo auto za 3 litre nafty, vtedy by sa mu to dalo odpustiť a reálne nad ním uvažovať.

Vráťme sa radšej k benzínu. Ak by sme si mali vybrať, opäť by naša voľba padla na výkonnejšiu verziu litrového motora EcoBoost s ktorým by Fiesta ožila ešte viac. Sedí nám k nej ten rýchly životný štýl a dostupnosť zábavy za volantom kamkoľvek sa pohnete. Ford si je toho vedomý a do ponuky zaradil aj verziu Active, doplnenú o plastové prvky na karosérii, s ktorou sa dá dostať od športovejšej jazdy aj k fyzickému športu. No to už brázdime po cenníku hore-dolu a zodpovedajú tomu aj potrebné peniaze na kúpu. Nami testované auto s výbavou Titanium stojí len niečo málo cez 15-tisíc €. Kto nepochopil význam slova len, nech vyhľadá náš predošlý test Fiesty v plnej výbave alebo nech navštívi nové stránky značky Ford na Slovensku.

Za bieleho spoločníka ďakujeme predajcovi AutoKoiš.

Ford Fiesta Titanium 1,0 EcoBoost

Motor R3 benzín
Objem 998 cm3
Výkon 74 kW (100 k) pri 4500 ot/min
Krútiaci moment 170 Nm pri 1400 ot/min
   
Prevodovka Manuálna 6 stupňová
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4040 mm
Šírka 1735 mm
Výška 1476 mm
Rázvor osí kolies 2493 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1263/1670 kg
Batožinový priestor 285 litrov
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 183 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,5 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 5,4/3,6/4,3
Emisie g CO2/km 97
Tags:  , ,