Krátky test Corvette C7 Stingray: Raja ponaháňa kone

2. novembra 2016 od AktualityChevroletCorvetteTesty

Aj keď je Corvette v našich končinách pomerne málo rozšírená, vo svete patrí medzi najobľúbenejšie značky športové autá. Od roku 1953, kedy bola predstavená prvá generácia s označením C1, sa z nej postupne stala legenda a získala milióny verných fanúšikov po celom svete. Pre mnohých z nich sa stala Corvette nielen autom na zábavu ale aj určitým životným štýlom. V mnohých rodinách sa stala Corvette štvorkolesovým členom rodiny. Väčšina z majiteľov nedá na svoju Vette dopustiť a nový model je vždy prijatý s veľkým očakávaním. Podobne to bolo aj pri ostatnej, siedmej, generácii, ktorá po rokoch prebrala legendárne označenie Stingray. Po úspechoch predchádzajúcich generácií to nemali dizajnéri a konštruktéri v GM jednoduché.

Pri predstavení v roku 2013 bolo cítiť medzi fanúšikmi zmiešane pocity. Ostré hranaté línie vyzerajú agresívne a športovo. Pobúrenie ale spôsobilo prevedenie zadných svetiel. Tie sú pri Corvette už tradične štyri kruhy, ktoré hlavne pri amerických modeloch vyzerali vždy veľmi dobre. V Európe sa kvôli legislatíve museli často meniť a nepôsobili už tak efektne ako tie americké. Nová Crovette Stingray ich má nečakane hranaté a spojené cez jeden súvislý kryt. Nová Corvette tak stratila jeden z hlavných poznávacích znakov.  Postupne sa ale nový dizajn svetiel osvedčil ako správny, lebo aj napriek viacerým aftermarketovým pokusom o prerobenie svetiel sa žiadny s kruhovými svetlami neujal.

img_7827a

Nová generácia Stingray už bola navrhnutá ako globálny model, pripravená bojovať proti silnej konkurencii z Nemecka a Talianska. Spoza Atlatiku je stále Corvette jediný športový model, ktorý s nimi dokáže dlhé roky bojovať. Mustang, Camaro, alebo Challenger sú síce výkonné, ale sú to hlavne Muscle cars a majú výrazne iné jazdné vlastnosti. A práve v jazdných vlastnostiach sú hlavné tromfy. Už minulá generácia spravila na Nürgburgrinu veľmi dobré časy. Presvedčila tak všetkých kritikov, že aj Ameriky dokážu jazdiť rýchlo cez zákruty a porazila množstvo svojich slávnych konkurentov. Nová Stingray je na tom ešte oveľa lepšie vďaka novému podvozku s nastavením Magnetic drive. Počas krátkej testovacej jazdy sme mali možnosť skúsiť niekoľko jazdných režimov a rozdiel oproti minulej generácii s ktorou máme v redakcii skúsenosti je obrovský. Nastavenie môže byť extrémne tvrdé, ale aj príjemné a pohodlné na každodenné jazdenie. Vďaka výbornej kombinácii motora, podvozku a prevodovky je Stingray ideálny parťák na bežnú jazdu do práce, ale aj víkendovú jazdu na okreskách a okruhoch. Atmosféra LT1 objemu 6,2 litra označovaná ako small block s výkonom 455 koní (335 kW) dokáže Corvette veľmi rýchlo rozhýbať. Stači trošku viac zatlačiť plyn a už sa hlási stabilizačný systém, aby dostal auto pod kontrolu. Neskúsený vodič by ju v bežnej premávke radšej nemal vypínať ani na suchej ceste. Základná C7 dosiahne rýchlosť 100 km/h za 3,8 sekundy. Ak by to niekomu nestačilo, k dispozícii je ešte silnejšia verzia označená ako Z06. Aj keď sme Z06 ešte nemali v reakčnom teste, krátka zoznamovacia jazda počas leta na nás veľmi zapôsobila. S veľký očakávaním teraz čakáme, čím nás prekvapí v blízkej dobe utajovaný koncept ZR1. Pokiaľ to bude vo výkone a jazdných vlastnostiach taký rozdiel ako pri minulej generácii, máme sa na čo tešiť.

img_7813a

Singray nespravila veľký pokrok iba v technike, ale aj v kvalite spracovania interiéru. Tvarovaním sa vracia k tradícii z generácie C4, kedy bol po facelifte v roku 1990 stredový panel mierne natočený na vodiča. V C7 je už doplnené množstvo farebných displejov, ale veľký posun dopredu zaznamenala aj kvalita plastov. Pre vyššieho vodiča sa môže zdať interiér trochu stiesnený, ale inak je všetko výborne po ruke. Športové sedadlá sú pri Corvette už tradične pohodlné a výborne držia telo v zákrutách. Oproti iným športovým autám má Vette už tradične veľký batožinový priestor za sedadlami. Ten objem by mohlo závidieť množstvo rodinne založených áut. Bez problémov sa do Corvette zabalíte aj na dlhšiu dovolenku. Počas leta si do kufra môže odložiť pevný kus targa strechy. Tú viete veľmi rýchlo demontovať a znova upevniť na strechu.  Oproti kabriu má targa veľkú výhodu, že žiadnym spôsobom nenarúša dizajn auta. Bez strechy si môžte intenzívnejšie užiť nielen vietor vo vlasoch, rýchlosť, ale aj zvuk výfukov s elektronicky ovládanými klapkami. Podľa zvoleného módu nastavenia môžte v tichosti plávať cez štvrte rodinných domov, alebo pri otvorených klapkách zobudiť všetkých susedov.

img_7861a

Novú Corvette C7 Stingray sme mali k dispozícii len na krátku testovaciu jazdu v okolí Bratislavy. Aj keď sme nemali priestor na plnohodnotný test, už počas tejto jazdy nás presvedčila o svojich kvalitách. Myslíme si, že aj vzhľadom na nastavené predajné ceny je v tejto triede veľmi zaujímavou alternatívou. Pri objednávke nového auta z výroby by sme ale zvažovali príplatok za verziu Grand Sport, ktorá ma už od generácie C6 karosériu, podvozok a brzdy z verzie Z06. Stingray tak získa agresívnejší športový vzhľad a lepšie športové vlastnosti. Pri vyššom rozpočte by sme ale bez váhania objednali plnohodnotnú Z06 s výkonom 658 koní (485 kW) a 881 Nm krútiaceho momentu.

Partner testu: Todos Exclusive, Bratislava

Todos Exclusive

Corvette C7 Stingray

Motor V8 benzín
Objem 6162 cm3
Výkon 343 kW (466 k) pri 6000 ot/min
Krútiaci moment 630 Nm pri 4600 ot/min
   
Prevodovka Automatická 8 stupňová
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4493 mm
Šírka 1877 mm
Výška 1239 mm
Rázvor osí kolies 2710 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1539/- kg
Batožinový priestor 287 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 290 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 4,2 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 19,1/7,8/12,0
Emisie g CO2/km 279
Tags: