Test Chevrolet Camaro Cabriolet: Leto nerobia teploty, ale kabrio s V8

Konečne je leto, slnko krásne svieti a dievčatá začali nosiť krátke sukne. Je presne tá časť roku, na ktorú väčšina z nás tak netrpezlivo čakala celú jeseň, zimu a aj jar. Slnko dáva veľa energie, tak sa ho treba poriadne nasýtiť. A prečo by sme sa pred ním mali v aute skrývať, keď môžeme jazdiť v aute bez strechy nad hlavou?

Pri jazde je krásne splynúť s prírodou, alebo si naplno užívať atmosféru mesta. Cez deň si užívať krásne lúče slnka, v noci sledovať žiariace hviezdy nad hlavou. Nie, panoramatické strechy nie sú to pravé. Jazda v aute bez strechy tak dáva úplne iné pôžitky a zmysel. Často sa stretávam s názorom, že kabriolety nemajú v našich podmienkach význam a sú určené len do južných krajín, kde je celý rok teplo. To ale nie je pravda, veď práve u nás sú na kabriolet ideálne podmienky. Bez strechy sa dá jazdiť od jari až do jesene. Veď je jednoduchšie si dať v marci šiltovku a šatku okolo krku ako sa pražiť v lete v Dubaji pri 50 stupňoch Celzia. Tam radšej majú v lete zavretú strechu a naplno si vychutnávajú chladenie klimatizácie.

Preto som rad, že máme u nás ideálne počasie a nádhernú prírodu, ktorú si môžeme naplno vychutnávať väčšinu roka.  Cítiť vietor vo vlasoch a popri tom v ušiach počuť krásny zvuk motora. A ideálne, aby mal aspoň 8 valcov. Presne túto romantickú predstavu spĺňa nové Camaro V8, modelový rok 2017, ktoré sme mali možnosť počas tohto letného počasia vyskúšať. Na jeseň sme mali možnosť prevetrať žltého Transformera, ktorý ako kupé ideálne splýval s farebnou prírodou. Teraz máme elegantný kabriolet ladiaci s teplým letným počasím. Bordová metalíza maskuje Transformera za elegantného džentlmena a pôsobí reprezentatívne a elegantne. Mne sa kabriolet páči ešte viac ako uzavreté kupé. Sekne mu to bez strechy, ale aj so zavretou plátenou strechou.

Už prvé kilometre dávajú cítiť veľký pokrok oproti minulej generácii. Karoséria je výrazne tuhšia a dáva pocit istoty aj na menej kvalitnej ceste. Rozdiel oproti kupé je len minimálny. Tento pocit istoty mi pri minulej generácii chýbal.  Teraz už nič nebráni naplno si užívať potenciál 6,2 litrového atmosférického osemvalca z Corvette. S výkonom 333 kW (453 k) a krútiacim momentom až 617 Nm nebude o zábavu na cestách nikdy núdza.

Pri jazde zo stiahnutou strechou dáva o sebe agregát vedieť bublavým zvukom doplneným o príjemné strely z výfuku. Tento pocit nám pri teste nového Mustangu chýbal, či už pri verzii kupé, alebo pri kabriolete. Pri Mustangu je zvuk oproti Camaru nevýrazný a žiada si dodatočné ladenie. Akoby bol kôň z tohto pohľadu akýmsi polotovarom. Na Camare to výborne odladili  už v sérii. Zvuk sa dá jednoducho regulovať spolu s nastavením jazdných režimov. 

Aj keď je maximálna rýchlosť obmedzená na 250 kilometrov za hodinu, pri kabriolete by to mohlo väčšine užívateľov stačiť. Camaro predsa nie je auto o dosahovaní maximálnych rýchlostí. Pri tejto rýchlosti si s ním kvôli prúdeniu vetra jazdu bez strechy ani neviem predstaviť. Skôr si s ním vďaka nastaveniu podvozku a bŕzd z novej Corvette výborne užijete jazdu po okreskách. Camaro kabriolet už tradične vychádza z verzie kupé, čo sa odzrkadlilo aj na jeho aerodynamike a obtekaní vzduchu. Bez veternej clony je pri vyšších rýchlostiach cítiť spätný vietor. Podobný problém majú ale všetky podobné koncipované autá, vrátane konkurenčného Mustangu. Dá sa na to ale rýchlo zvyknúť a vietor vo vlasoch znásobí radosť z jazdy.

Nakoľko sme dnes mali Camaro len do krátkeho zoznamovacieho testu, nebudem sa podrobne rozpisovať a všetkých novinách oproti novej generácii. Ta je zhodná s Camarom z môjho jesenného testu kupé. Mňa osobne viac zaujala verzia bez strechy. Kabriolet ponúka výborné jazdné vlastnosti, rovnako ako uzavreté kupé, pri jazde bez strechy ale zvýrazňuje jeho silu a výnimočný pocit z jazdy. Zvuk osemvalca je výraznejší, robí počas jazdy radosť nielen chodcom popri ceste, ale aj posádke auta.

Aj napriek stiahnutým oknám sa kupé nemá šancu vyrovnať kabrioletu. Pokiaľ uvažujete o svalnatom kabriolete na slnečné letné dni, nezabudnite pri rozhodovaní uvažovať do výberu zaradiť aj nové Camaro. Pokiaľ výkon motora a jeho objem nie je pre vás to najdôležitejšie, k dispozícii je aj dvojlitrový štvorvalec, ale s ním by ste si asi potenciál nového Camara nemuseli naplno užívať. Veď americké svaly nekvitnú na počítačových expertoch, ktorí sa stránia denného svetla.

Vozidlo nám do testu požičal TODOS. Ďakujeme!

Chevrolet Camaro Cabriolet V8

Motor V8 benzín
Objem 6162 cm3
Výkon 333 kW (453 k) pri 5700 ot/min
Krútiaci moment 617 Nm pri 4600 ot/min
   
Prevodovka Automat 8 stupňov
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4784 mm
Šírka 1897 mm
Výška 1340 mm
Rázvor osí kolies 2812 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1769/2200 kg
Batožinový priestor ? l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 4,6 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 17,5/7,9/11,5
Emisie g CO2/km 260