Test BMW 218i Active Tourer: BMW z rozumu

5. novembra 2018 od AktualityBMWTesty

Tie vtipy poznáte, stretnú sa traja príslušníci rôznych národností. V autmobilovom svete je to trochu inak. Stretne sa tak predokolka, trojvalcový motor a karoséria MPV. Pre bežné automobilky to môže byť dobrá kombinácia, ale ako takéto niečo zvládne prémiový Nemec, BMW? Veď trojvalec nemá ani konkurent, Mercedes triedy B.

Naoko šialená kombinácia, teda pre BMW, má reálne zmysel. Automobilový priemysel postupne utlmuje práve takéto veľké MPV, keďže im idú lepšie crossovery v predaji. Ale BMW má predsa aj X1 a X2, čo znamená, že aj dvojka Active Tourer môže žiť naďalej. V reálnom živote mu nevadí dokonca ani to, že má trojvalec.

Športové stredné MPV má meno Active Tourer

Oxymoron v reálnom svete? Športové MPV? Už predsa také pokusy boli. Ale BMW, aj keď nemusí byť práve úplne športové tak vyzerá. Môže za to balík doplnkov M. Klasické sú preň nárazníky a disky. Akurát tu prichádza háčik. Testovaný kus nemal letnú sadu, ale zimnú, čo znamená, že tieto disky neboli v rámci športovejšie vyzerajúceho balíka. Tieto sú trochu nudnejšie, ale stále sa k autu hodia.

Tvar väčšieho hatchbacku sa nepodarí maskovať ani jednému zo zástupcov tejto kategórie. Ani BMW to nedalo. Ale ako celok pôsobí Active Tourer vyvážene. Línie viac lahodia oku ako pri väčšom Gran Toureri. Vôbec nevadí, že spredu vyzerajú úplne rovnako.

Zaujímavosť predku pridávajú prelisy na kapote. Ale je jasné, že to nie je všetko, čo na dvojke Active Tourer vpredu zaujímavé je. Dobre, nárazník s výrazným tvarovaním je tiež fajn, ale to hlavné sú svetlá. Aktívne LEDky s upraviteľným lúčom svietia veľmi dobre a v noci prispôsobujú žiarenie okolitej situácii. Nestalo sa nám, že by sme v noci niekomu presvietili lebku na čelné sklo, úprava lúča funguje naozaj veľmi dobre.

LEDkové svetlá sú aj vzadu, čo hrdo hlási nápis na ich boku. A sú obrovské. V tvaroch vidno predchádzajúcu generáciu modelu 5. Najdôležitejšie je, že BMW nespravilo to, čo robia všetci ostatní, Tá chrómová koncovka výfuku nie je iba imitácia, je reálna, spojená s výfukovým potrubím.

Rastie do výšky

Jednotka BMW je hatcbhack nižšej strednej triedy. Na pôdorys je takmer rovnaký ako Active Tourer. Lenže Active Tourer má dve zmeny, ktoré umožňujú poskytnúť viac miesta. Je vyšší a má pohon prednej nápravy. To znamená menej komponentov pod autom. A vďaka tomu viac miesta vnútri.

Vyššia stavba karosérie je tiež predzvesťou vyššieho posedu. Áno, je to tak, aj keď do dodávkových výšin sa nedostanete. Vzpriamenejší posed vodiča má za následok menšiu nutnosť dĺžky priestoru vpredu, čím sa podarilo vytvoriť veľký priestor vzadu. A ani kufor nie je na zahodenie. Reálne sa do neho musí vedieť štvorčlenná rodina zbaliť na dovolenku. To je však platné za predpokladu, že nepotrebujete brať kočiare a prenosné postieľky. V takom prípade je fajn, že práve dvojka Active Tourer nie je taká vysoká a niečo dokážete zbaliť aj na strechu.

Reálne, interiér vyzerá, že je spravený kvalitne. Nemáte pocit, že by niečo mohlo začať drnčať. Najväčšie pozitívum interiéru je však koliesko. Dotyk na displeji netreba. Dokážete všetko ovládať iDrivom. Je to presnejšie, bezpečnejšie a celkovo lepšie. Akurát sa to musíte naučiť používať, čo zase taký problém nepredstavuje.

Systém približujúci informácie a zábavu je tiež pekne spravený. Ale musíte si priplatiť za verziu s najväčším displejom. Aj ten menší je funkčný, ale nevyzerá tak strhujúco. Spracovanie a rozlíšenie displeja samotného je na úrovni smartfónov. Ani kamera nie je zlá, ale v noci je to s ňou trochu horšie. Preto je fajn, že väčšina áut ostáva pri klasických spätných zrkadlách a nenahradzuje ich, zatiaľ, kamerami a displejmi.

Tri, dva, jedna, štart!

Tri valce, dve spojky, jeden pedál chýba. Teraz vážne. Model 218i Active Tourer má naozaj trojvalec s dvanástimi ventilmi. Skôr ako začnete nadávať na downsizing, tak si uvedomte, že tento motor má stále objem 1,5 litra, kvôli optimálnemu objemu spaľovacieho priestoru a modularite agregátov automobilky. Je to polovica radového trojlitrového šesťvalca.

V každodennom svete nespoznáte, že máte pod kapotou o valec menej ako by ste čakali. Zvuk je príjemný, aj keď trochu iný ako pri štvorvalcoch. Najväčšmi pozorovať inakosť agregátu pri preberaní sa z vypnutého stavu pri systéme start-stop. Vtedy je trochu nekultúrny a otrasie sa. Našťastie BMW myslelo aj na toto a hneď vedľa tlačidla prebudenia motora umiestnilo tlačidlo vypnutia start-stop systému.

Jazdné vlastnosti sú výborné. Ak auto používate ako rodinný a svižnejší kočiar, tak sa sťažovať nebudete. Podvozok nie je príliš tuhý, určite mu ale pomáhali aj zimné pneumatiky. Ak však hľadáte naozaj športové auto, tak táto kategória nie je pre vás práve stvorená. Motor ťahá, ale vo vyšších otáčkach trochu stráca dych. Ak chcete niečo také, choďte do dvojlitrového 220i s výkonom 141 kW (192 k). Tých 110 kW (150 k) z trojvalca je dostačujúcich, ale nie na vyslovene bláznenie.

Aj napriek naháňaniu sa podarilo udržať spotrebu na celkovom priemere 7 litrov. Na diaľnici to bolo menej, 6,8, mimo diaľnic po bočných cestách aj pod 6. Ale dve-tri návštevy kopca a skúšanie, čo auto zvláda potiahli celkový priemer hore. Auto obstálo. Veľkým pozitívom auta je veľká nádrž, čo zabezpečuje naozaj slušný dojazd. Dáte aj 800 kilometrov, ak budete chcieť.

Výborné stredné MPV

V konečnom hodnotení je BMW 218i Active Tourer výborné MPV, ktoré zhltne štvorčlennú rodinu aj s batožinou. Dokonca by dokázalo aj šoférovi poskytnúť celkom príjemný zážitok za volantom. Len k tomu mu chýba práve výkonnejší motor. Verzia s trojvalcom je skôr kľudná a vyrovnaná. Na zimných menších diskoch nie je ani roztrasená. Je dokonca komfortná. Všetko sú len plusy? Nie, adaptívny tempomat funguje len do 140 kilometrov za hodinu a cena tohto kusu prevýšila hodnotu 40-tisíc eur. Ak však budete mať vo finálnom výbere pri kúpe auta práve dvojku Active Tourer, tak sa tomu nebudeme čudovať. Len skočte rovno po 220i, alebo po 225xe, čiže plug-in hybride.

BMW 218i Active Tourer

Motor R3 benzín
Objem 1499 cm3
Výkon 103 kW (140 k) pri 4500-6500 ot/min
Krútiaci moment 220 Nm pri 1480-4200 ot/min
   
Prevodovka Automatická 7 stupňová, dve spojky
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4342 mm
Šírka 1800 mm
Výška 1586 mm
Rázvor osí kolies 2670 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1430/1935 kg
Batožinový priestor 468/1510 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,4 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 7,1/5,0/5,8
Emisie g CO2/km 132

 

Tags: