Test Alfa Romeo Giulia: Ako BMW, len viac sexy

17. novembra 2016 od AktualityAlfa RomeoTesty

Asi nie je petrolhead, ktorý by sa na novú Alfu netešil. Roky čakania a odkladania termínov však znamenali, že hejteri Alfu už dávno videli skrachovanú a aj skalní tifosi už prestávali veriť. No a teraz ju tu máme. Krásný sedan s vyrovnanými proporciami, taký oldschool, niečo čo sa už dnes nevidí. Motor vpredu pozdĺžne, pohon zadnej nápravy, predné kolesa úplne vpredu, dlhá kapota a krátky zadok. Naživo vyzerá lepšie než na fotkách a prekvapivo tiež lepšie než vedľa odparkované Maserati Ghibli.

Dávam kľuč do vrecka a úprimne sa teším na jazdu, aj keď mám obavu, aby som nebol sklamaný.

Štartovací gombík na volante je trochu prehnaný, ale tak štýl je štýl. A pripomenutie, že sedím v talianskom aute príde hneď – parkovacie senzory hneď pípaju, aj keď pred a za mnou nič nie – vadí im predné evidenčné číslo. Aj keď pre férovosť je nutné povedať, že už sa to viac neopakovalo. Prvý dojem fajn, motor síce počujem, že je nafta, ale nevnímam to nijako rušivo, naopak odhlučnený je dobre. A hneď po prvých 500 metroch to prichádza, človek nemusí byť automobilový fajnšmeker, ale to riadenie je proste pecka. Okamžitá reakcia auta na zatočenie volantom, cit v ňom a odpor mi prídu ako ideál. Myslím, že toto je to, čo ospevujú majitelia starých BMW. Ja som to v žiadnom novom aute tejto kategórie nezažil. Možno aj preto, že dnešné BMW sa inak ako v xDrive väčšinou ani nepredáva a iný (športový) sedan so zadným náhonom sa ani nevyrába. Jedine by sa dalo ešte uvažovať o Jaguare XE.

dsc_0942a

V meste vypínam start-stop. Nie je to tragédia, ale o naštartovaní zakaždým viem. Čo mi však vadí viac je, že auto nemá autohold. Napriek tomu, že je to automat s elektronickou ručnou brzdou, tak na križovatke stále musím stáť na brzde. Nemecká konkurencia +1. Automat som nijako doteraz nespomínal. Nebolo treba, je tam top, čo je k dispozícii na trhu, 8-stupňový ZF, ktorý funguje dokonalo. Do tohto auta by som ho určite chcel. Za volantom sú fakt veľké hliníkové pádla ako z verzie QV, sú krásne, ale tak trochu obmedzujú v prístupe ku smerovkám/stieračom. Podvozok je v meste tvrdší, určite by pomohli adaptívne tlmiče a menšie než 18-palcové kolesá. Pneumatiky sú špeciálne pre Alfu navrhnuté runflaty Bridgestone. Aj tie môžu stáť za pocitom tvrdosti auta.

Zrýchľujem a som na diaľnici. Diaľničných 130 kmh/h je na tachometri rýchlo, nemám pocit, že by som potreboval viac výkonu. Až od 130 vyššie by som si vedel pod kapotou predstaviť šesťvalec. Tomuto pocitu pomáha aj fakt, že Alfa má 450 Nm, čo je o 50 viac ako má porovnateľné BMW, či Mercedes. Auto je tiché, najviac asi počuť gumy. Motor a vietor do 160ky nerušia.

dsc_0917a

Diaľnice asi nikoho extra nabavia, takže smer kvalitné okresky. Na nich si Giuliu krásne užívam a presviedča ma, že za tie peniaze určite stojí. Tu sa jednoznačne prejaví rozdiel oproti hocijakej predokolke. Do zákruty vchádzam rýchlo, Giulia je dlho neutrálna a len plynom si regulujem ako veľmi chcem aby zatočila. Radosť z jazdy. Čo tiež oceňujem je istota podvozku, od prvého momentu viem ísť rýchlo a mám pocit ako by sme spolu už čo-to mali odjazdené a zažité. Ten pocit, že sa môžme jeden na druhého spoľahnúť, bez negatívnych prekvapení. Alfa totiž spravila najprv športovú verziu Quadrifoglio Verde a od nej odvodila ostatné normálne verzie, narozdiel od ostatných výrobcov, ktorí to robia naopak.

Kilometre rýchlo ubiehajú a v normálnych rýchlostiach ani nemám pocit, že by mi chýbal výkon. ESP nie je vypínateľné, čo asi bude vadiť tým majiteľom, ktorí s Alfou budú chcieť driftovať na parkovisku pred nákupným centrom. Pri jazde som to ako nedostatok nevnímal a auto malo trakcie až až, 180 koní a 255ky gumy vzadu, to sa nedá tak ľahko utrhnúť.

dsc_0929a

Auto stojí odparkované kvôli foteniu a vlastne až teraz sa dostávam k tomu, aby som si prehliadol interiér. Prvý dojem je dobrý, ale určite nie taký ako u Nemcov. Okrem páky automatu a plastov okolo mi nič nejako extra navadí, ale cítim, že to nie je úplne prémiové. Nehrá sa na luxus, ale skôr šport a štýl. Nakoniec, koľko BMW s červeným interiérom ste videli? Miesta je dosť vpredu aj vzadu, a kufor? Ten netestujem, nie je to Octavia. Navigácia nie je zlá, stále však preferujem Waze v mobile. Oceňujem veľký displej, dobre sa naň pozerá, ale kde je head-up display? Ten už by mal byť v tejto triede štandard.

Ako dobre sa nová Alfa bude predávať záleží určite aj od ceny. Tá je nastavená sebavedomo, +- ako 3-kové BMW, takže sa bavíme o 50 tisíc € v primeranej výbave a motorizácii. Na druhú stranu, toto už nie je Alfa, ktorej kúpu si treba obhajovať akciovou cenou, alebo neracionálnou láskou k talianskym autám. Keď sa niekto rozhodne pre toto auto, tak si môže povedať, že si kúpil najlepšie jazdiace auto vo svojej triede.

Alfa Romeo Giulia 2,2 Diesel AT Super

Motor R4
Objem 2143 cm3
Výkon 132 kW (180 k) pri 3750 ot/min
Krútiaci moment 450 Nm pri 1750 ot/min
Prevodovka Automat 8 stupňov
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4643 mm
Šírka 1860 mm
Výška 1436 mm
Rázvor osí kolies 2820 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1449/1940 kg
Batožinový priestor 480 l
Povinné údaje
Maximálna rýchlosť 230 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,1 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 5,3/3,5/4,2
Emisie g CO2/km 109
Tags: