Tesla končí s Modelom X, konkrétne s verziou 70D

Tak označuje predsa fotoaparáty Canon, nie? Že 70D… Ale Model X, to veľké MPV s krídlami už s takým označením končí. Nahradí ho 75D. To znamená väčší snímací senzor. Teda nie, vlastne väčšiu kapacitu batérie.

Zo 70 kWh bude 75 kWh, čo v teórii znamená prídavok 17 míľ dojazdu. Realita možno bude znamenať 17 kilometrov. Celkovo to má byť 381 kilometrov na nabitie. Nie je to zlé, ale stále je dojazd stanovený v labáku s ideálnymi podmienkami.

Vozidlo má dva elektromotory a pohon všetkých kolies. Na stovku sa dostane za 6 sekúnd. Spĺňa tak Muskove heslo, že Tesla nebude vyrábať pomalé autá.

Zaujímavosťou je, že elektroautomobilka zvoláva do servisu až 2700 kusov Modelu X. Je to z dôvodu, že tretí rad sedadiel sa môže pri náraze odistiť a tým pádom ohroziť pasažierov.

Mimochodom, Model S je ešte fajn, ale naozaj ho museli takto nafúknuť? A čo dvere? Na SLS AMG sú OK, ale na MPV? Čo v nízkych garážach?

Tesla Model X 01