Suzuki Swift Sport – očakávný samuraj

Suzuki Swift je normálne každodenné auto. Až príliš normálne, skoro až obyčajné. Z šedi by ho mohol vytrhnúť model Sport. Veď aj taká priemerná Fabia má športovú verziu RS, Clio takisto RS a pokračovať by sa dalo cez Cupry a verzie S ďalej.

Suzuki predstavuje svoj Swift Sport po skoro dvoch rokoch od predstavenia obyčajného vozenia. Istým náznakom bol v marci na autosalóne v Ženeve S-Concept. Treba uznať, že sa novinka na koncept podobá.

Po frankfurtskej premiére sa pomaly dostáva na jednotlivé trhy. Jedným z prvých je UK, kde zaň pýtajú 13 500 britských libier. Hrubý prepočet hlási 16 000 eur. To je menej ako stojí Clio RS a Fabia RS.

Na druhú stranu treba uznať, že Clio pumpuje z atmosférického dvojlitra 148 kW (201 k) a Fabka z turbo jedna-štvorky 132 kW (180 k). Swift Sport si musí vystačiť len s výkonom 100 kW (136 k). To je síce o 8 kW (13 k) viac ako mal predchodca, ale na ostré zuby konkurentov nestačí.

Motor s objemom 1,6 litra a štyrmi valcami však rozbehne auto na stovku za 8,7 sekundy. Maximálna rýchlosť 202 km/h nie je zázrakom, ale tým je udávaná spotreba. Iba 6,4 litra benzínu na sto kilometrov. Slušná hodnota na športovú verziu.

Výbava nezostala pri štandarde nerýchlych verzii. Naviac sú xenóny, automatická klimatizácia, hmlovky, tempomat, Bluetooth a karosériu mení kompletný balík spojlerov a plastov. Zlepšená charakteristika pruženia a sedemnásťpalcové kolesá by mali posunúť ovládanie do nových sfér.

O predchádzajúcej generácii sa nehovorilo zle, mala vraj síce trochu vlažné jazdné vlastnosti, ale bola výbornou hodnotou za dané peniaze. Tak uvidíme, DS3 Racing začína skoro na dvojnásobku. Šance teda sú.