Smart sa akosi roztopil v kotli

Renault už dávnejšie predstavil nové Twingo. A stále sa hovorilo, že na ňom automobilka spolupracovala so Smartom. Takže základné línie nového Smartu majú jasný pôvod. Síce stále vyzerá vzdialene ako Smart, ale ten tvar päťdveráku sa zaprieť nedá.

Spredu sa tvar asi inšpiroval Nissanom Micra, najmä kvôli svetlám. Ako je tradíciou, rám Tridion má kontrastné lakovanie a motor je tiež tradične vzadu.

Menší ForTwo bude dlhý 2,69 metra, široký 1,66 a vysoký 1,55 metra. Rázvor sa dostal na 1873 milimetrov. ForFour má rázvor 2494 milimetrov a dĺžku 3,49 metra.

Interiér nie je taký prelomový ako pri prvom Smarte, ale stále má ten funky výraz, ktorý by mal mať. Informačno-zábavný systém vyzerá ako dolepený dodatočne, ale to asi zákazníci chcú, veď taký štýl uznáva aj Mercedes s CLS. V základnej výbave bude bezkľúčové štartovanie, tempomat, či LCD panel pred vodičom. Vyššie výbavy ponúknu aj multifunkčný volant, vyhrievané sedadlá a aparatúru JBL.

Spočiatku budú vzadu umiestnené agregáty s tromi valcami a objemom 1,0 litra (52 kW/71 k, 91 Nm). Od Renaultu bude pochádzať motor 0,9 s prepĺňaním. Ten ponúkne 66 kW (90 k) a 135 Nm. Postupne sa do ponuky dostane aj základná motorizácia s výkonom 45 kW (60 k). Všetky budú štandardne s päťstupňovým manuálom, alebo za príplatok s dvojspojkovým šesťstupňovým automatom.

Základná cena ForTwo by mala byť okolo 11 tisíc eur a za ForFour si Smart vypýta asi o 600 eur viac. Len tie tvary akoby sa na slnku trochu roztopili. Twingo na prvý pohľad vyzerá lepšie.