Skúsili sme alternatívu GoPro od Citroënu: C3

Citroën C3 stráca svoju MPVéčkovú náturu a viac sa sústredí na to, čím má byť, je hatchbackom. Veď z výšky ubudlo viac ako 5 centimetrov. Je dynamickejší a niektorými detailami evokuje väčší model C4 Cactus. Ale niektoré detaily zase ťahá ďalej.

Napríklad C3 má normálne otvárané zadné okná. Žiadne vyklápanie, ale normálne sťahovanie. Dokonca za príplatok aj elektrické. Tiež má otáčkomer. Pred vodičom sú takmer obyčajné prístroje. Stredový displej zostal, ale je omnoho rýchlejší a príjemnejší. Reakcie nemá na úrovni Volva XC90, ale oproti C4 Cactus a C4 Picasso sú ako z inej galaxie.

Motor PureTech 82, ktorý sme mali na krátku jazdu bol adekvátne výkonný, na meranie spotreby nebol čas ani priestor. S malým autom zvláda celkom prijateľné cvičiť. Výkon vás bude v pohodlných sedadlách na pohodlnom podvozku zaujímať ešte menej ako trochu gumové dráhy prevodovky. Zase je to, v porovnaní s Cactusom, krok vpred, ale nie míľový. Keď už s Cactusom porovnávame, tak treba povedať, že Cactus je ľahší ako C3. Mind blown!

Citroën s C3 prináša všeličo, ale aj Connected Cam. Je to kamera za predným sklom, tam kde je spätné zrkadlo. Okrem dvojminútových segmentov dokáže spraviť aj fotku po stlačení príslušného tlačidla. Tú môžete potom cez appku v Andriode, či jablku rovno zdieľať na sociálnych sieťach. Možno to nevyzerá ako vynikajúci nápad, ale v realite je celkom návykové fotiť autom a sťahovať si fotky do mobilu. Len vo videách nie je zvuk. Možno našťastie, možno je to smola, podľa toho ako sa na to pozeráte.

Fotka z integrovanej kamery. A dokonca tá, ktorá vyhrala súťaž:

foto-z-citroen-connected-cam