Škodu Karoq oficiálne odhalili, tízing končí

Škoda konečne ukázala nástupcu modelu Yeti. Malé SUV s názvom Karoq akoby sa hlásilo ku väčšiemu modelu Kodiaq. Hlási sa k nemu nielen viacerými písmenami z názvu, ale tiež tvarom. Predok so zdvojenými svetlami hovorí, že sú naozaj z jednej rodiny.

Predok je jasný, ale zadok sa trochu líši. To znamená, že dizajnéri Škody nie sú leniví a nespravili len kópiu s veľkosťou 94 percent. Dizajnom základných línií skôr pripomína španielsky Seat Ateca. To je celkom logické, veď zdieľajú spoločnú platformu. To tiež znamená veľký batožinový priestor s objemom 521 litrov, alebo 1630 po sklopení. VarioFlex naviac pridáva možnosť posúvať sedadlá a aj ich úplne vyhodiť. Potom bude objem 1810 litrov.

Platforma predurčuje aj pohonné jednotky. Podobne ako Španiel bude mať agregáty s objemom 1,0 až 2,0 litra. Výkonové spektrum bude od 85 kW (115 k) v 1,0 TSI až po 140 kW (190 k) v 2,0 TDI. Najzaujímavejšou novinkou pod kapotou bude však 1,5 TSI Evo, ktorý má postupne nahradiť 1,4 TSI. Bude mať tiež výkon 110 kW (150 k) a sekvenčné vypínanie valcov. Bude asi ideálnym motorom pre nový model Škody. Vlastne bude prvýkrát nasadený vo vozidle Škoda.

Na výber bude šesťstupňový manuál, alebo sedemstupňové DSG. Pohon všektých kolies bude len pre výkonnejšie alternatívy. Karoq ponúkne od výbavy Ambiente možnosť voľby jazdného režimu Normal, Sport, Eco, Individual a Snow. Pre štvorkolku naviac pribudne Off-road.

Na túto veľkosť auta bude pre Škodu novinkou aj použitie Full LED svetiel vpredu. Zadné LED svetlá sme očakávali, bez nich by to nebolo ono. Prekvapením je aj digitálny prístojový panel pred vodičom miesto klasických ručičkových prístojov.

Máme pocit, že bude ťažšie kúpiť auto v tejto kategórii, lebo všetky autá, ktoré v ponuke sú majú niečo do seba.