Sébastien Loeb sa vracia do WRC s tímom Hyundai Motorsport

Sébastien Loeb, deväťnásobný majster sveta v rally a žijúca legenda, bude nasledujúce dva roky súčasťou tímu Hyundai Motorsport v seriáli WRC a v sezóne 2019 absolvuje šesť podujatí. Tento, bezkonkurenčne úplne najúspešnejší rally pilot histórie, sa po poslednom zisku titulu zo svetových rally stiahol po sezóne 2012 a odvtedy sa venoval okruhovým pretekom WTCC, rallycrossu a diaľkovému Dakaru. Medzitým sa pár krát objavil za volantom továrenského Citroenu C3 WRC, s ktorým minulý rok absolvoval tri súťaže a v Katalánsku sa zrodila senzácia, kedy sa mu opäť podarilo triumfovať. Týmto vlastne zabezpečil tomuto tímu jediné víťazstv v sezóne. Seb a jeho parťák Daniel Elena, ktorý ho naviguje počas celej kariéry, sú teda zjavne stále v top forme. Celá ich kariéra je výsostne spätá s Citroenom, s ktorým získali všetky svoje tituly a úspechy.

Lenže Citroen prahne po titule a potrebuje špičkového pilota na celú sezónu a preto angažovali úradujúceho majstra sveta Sébastiena Ogiera a doslova ho vykúpili z M-Sportu Malcolma Wilsona. Napriek zisku dvoch titulov totiž značka Ford stále tvrdohlavo odmieta investovať do WRC a podporiť súkromný M-Sport, prevádzkujúci súkromné Fiesty WRC, výraznou finačnou injekciou a tak majster sveta chtiac-nechtiac odišiel z tímu kde mimoriadne dobre a priateľsky fungoval vzťah medzi ním a jeho šéfom Wilsonom. Loeb mal záujem iba o odmedzené množstvo podujatí, M-Sport však aj tak momentálne nedisponuje rozpočtom, ktorý by dokázal po dvoch finančne náročných sezónach s Ogierom znova zaplatiť hviezdu jeho formátu aspoň na čiastočný úväzok. Toyota má plno a tak poslednou, logickou možnosťou, zostal Hyundai, ktorý má chuť na titul a bohatý rozpočet. Jednotkou v tíme naďalej zostáva Thierry Neuville. Loeb, ako inak s Danielom Elenom, absolvujú iba šesť podujatí a ich úlohou bude primárne zbierať body a pomôcť tak Neuvillovi k zisku titulu. Sébastien Loeb je však očividne stále schopný víťaziť a nevieme si úplne predstaviť, ako sa zžije s úlohou nosiča bodov a toho, ktorý má najmä kryť chrbát svojmu tímovému kolegovi. Ako už sme zmienili, absolvuje iba šesť podujatí v sezóne a bude sa tak striedať so skúseným Dani Sordom, ktorý odštartuje na ôsmich. Loebova sezóna pritom začne už v Monte Carle, iba pár dní po konci Rally Dakar, v ktorej štartuje. Druhou súťažou bude Švédska rally. Sordo začne až v Mexiku, presný rozpis toho, ako si jednotlivé súťaže podelia, ešte známy nie je. Ohľadom sezóny 2020 taktiež nevieme nič bližšie k Loebovmu presnému programu.

Táto správa je senzáciou aj z toho dôvodu, že Loeb v podstate nikdy neabsolvoval rally v iných autách ako z koncernu Peugeot Citroen. Výnimkou sú ojedinelé štarty v začiatkoch kariéry s Toyotou Corollou WRC a Renaultom Mégane Maxi Kit Car. Videť ho teda v bledomodrej kombinéze Hyundai bude niečo, čo bolo ešte nedávno úplne nepredstaviteľné. Je nám trochu ľúto, že nevyšlo spojenie s M-Sportom Malcolma Wilsona, ktorý by si po splnení sna s Ogierom zaslúžil Loeba. Avšak, už len samotná skutočnosť, že tento kráľ sa aspon čiastočne vracia do WRC a to dokonca na dva roky, je pre fanúšikov rally predčasným vianočným darčekom.

Zdroj fotografií/Photo source: „motorsport.hyundai.com“ , „wrc.com“