Seat Ibiza vstupuje na slovenský trh s oceneniami za dizajn

Seat postupne prevádza všetky autá na tvary, ktoré sú v súčasnosti aktuálne. Sú na Leone, sú na Atece, sú na Tolede. Jedine sa trochu z línie vymyká Alhambra, a to najmä teraz, keď s novým dizajnom prichádza aj Ibiza.

Nová generácia malého auta je postavená na platforme MQB, ktorá umožňuje použiť benzínové aj naftové agregáty. Ale Seat pri nich nekončí. Od začiatku bude v cenníku aj verzia na stlačený zemný plyn, označená ako TGI. Z ponuky však s novou generáciou vypadáva trojdverová karoséria a tiež kombi. Ibiza bude len ako päťdverák a kombi má nahradiť crossover Arona. Súčasný dizajnový jazyk, za ktorý Ibiza dostala ocenenie Red Dot tak zostane v užívaní dlhšie. Nová generácia Leonu o dva roky má byť úplne iná.

Karoséria Ibizy nie je výrazne väčšia, ale výrazne sa zväčšil vnútorný priestor. Je to kvôli nárastu rázvoru o 95 milimetrov. Šírka je tiež väčšia až o 87 milimetrov. Do vnútra sa tak vopchajú bez problémov väčšie predné sedadlá. Ich šírka narástla o 4,2 centimetra. Pri oboch. Nárast nastal aj v prípade kufra. Pribudlo 63 litrov a celkový objem je tak 355 litrov. Slušná hodnota, naviac, keď je štandardom aj rezervné koleso.

Nová podvozková plošina MQB v malej Ibize bude základom pevnej karosérie. Tuhosť sa medzigeneračne zvýšila až o 30 percent. Tiež predurčuje použitie motorov. Zlá správa na začiatok, Cupra nebude. Ale hneď za tým treba dobrú, vrchol bude 1,5 TSI Evo s vypínaním valcov a výkonom 110 kW (150 k). Tá je adekvátnou náhradou, najmä so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. TSI Evo je však vrcholom ponuky. Základom na opačnom konci je 1,0 MPI, atmosférický trojvalec s výkonom 55 kW (75 k). Nad ním bude 1,0 TSI s výkonom 70 kW (95 k), ale aj 85 kW (115 k). Výkonnejšia verzia ponúkne šesť stupňov manuálu oproti piatim základným, ale aj možnosť sedemstupňového DSG. Naftové verzie budú mať objem 1,6 litra a výkony 59 kW (80 k), 70 kW (95 k) a 85 kW (115 k).

Výbavy budú tiež nové a k Reference a Style pribudne luxusne ladená Xcellence a športovo strihnutá FR. Seat aj v Ibize ponúkne Full LED svetlá, čo už sa stáva štandardom ponuky modelov automobilky. Novinkou bude aparatúra BeatsAudio s výkonom 300 W. Zaujímavé je, že bežne má Ibiza 6 reproduktorov, pre výbavu s osempalcovým dotykovým displejom, ktorému našťastie zostali dve kolieska na ovládanie, to je až osem. BeatsAudio sa vracia k šiestim reproduktorom, ale kvalitnejším a doplneným o subwoofer. V triede je celkom zaujímavý aj adaptívny podvozok DCC, za príplatok len 253 eur. Digitálny prístrojový štít bude v ponuke od roku 2018.

Základná cena Ibizy je 9990 eur. V cene je Front Assist, plnohodnotná rezerva, Media System Touch s 5-palcovým dotykovým displejom a štyrmi reproduktormi, palubný počítač. Klimatizácia je za príplatok v balíku Fun za 725 eur spolu s hmlovkami a delenými operadlami zadných sedadiel. Príplatok za balík tak vrelo odporúčame. My by sme však priplatili za FRko s 1,5 TSI Evo, LEDkami a aj panoramatickou otváracou strechou.

Ak v Ibize vidíte miniLeon, tak máte pravdu, ale aj napriek podobnosti sa dajú ľahko odlíšiť.