Seat Ibiza ide do downsizingu aj upsizingu naraz

3. septembra 2015 od AktualityFaceliftySprávy  Žiadne komentáre

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Seat Ibiza je stále akosi v tieni Fabie. Ale to sú asi všetky malé autá. Najpredávanejšie vozidlo na trhu má pevnú pozíciu. Ale väčšinou ide so jednoduchšou výbavou. Práve Seat sa s inovovanou Ibizou pokúsi zaujať publikum od 20 do 40 rokov veku a hlavne publikum požadujúce modernú výbavu.

V prvom rade si treba povedať, čo sa vlastne zmenilo. Je to zvonku najmä predná časť s novými reflektormi a rovnako zadné svetlá. Tie predné môžu byť jedny z troch: Full Halogen, halogén s LED denným svietením a bi-xenón s LEDkami na svietenie cez deň. Zadné sú znova buď obyčajné, alebo s LEDkami.

Novinkou bude väčšia možnosť individualizácie pomocou balíkov Color Pack. V ponuke budú fialové doplnky Velvet, sivé Atom, bronzovo-hnedé Bismuth, ale aj čierne, červené, modré a biele. Okrem zrkadiel sa farba dostane na lem prednej masky a tiež aj na niektorý druh diskov. Farebná téma pokračuje aj vnútri, rovnaké sú lišty a lemy výduchov klimatizácie.

Ibiza má mať omnoho kvalitnejší interiér ako doteraz. Látkou je čalúnená napríklad časť výplní dverí, kde bežne odkladáte lakeť. Aj prístrojovka je akási lepšia ako predtým. V strede je aj nový systém Full Link implementujúci MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Takže záleží len na preferenciách pripojenia a na použitom mobile, teda vlastne smartfóne. Slovenský import spojenie testoval so Samsungom Galaxy A3. Inak, Samsung je partnerom Seatu pre pripojenie.

V ponuke malej Ibizy bude aj Seat Sound System so šiestimi reproduktormi a jedným subwooferom s celkovým výkonom 150 W.

Kapota novej verzie Ibizy bude mať iba jediný atmosférický agregát. Bude ním litrový trojvalec s 55 kW (75 k). Ale ten vynechajte, ak chcete liter, tak si radšej zoberte oturbený buď s 70 kW (95 k), alebo s 81 kW (110 k). Výkonnejší predstavuje jedinú cestu k dvojspojkovému automatu DSG. Zatiaľ v ponuke nezmizne ani 1,2 TSI s 66 kW (90 k), alebo s 81 kW (110 k). Ale liter ho postupne vytlačí. Vrchol bežnej ponuky bude 1,4 TSI v FR s vypínaním valcov a s výkonom 110 kW (150 k). Prekvapivo bude mať manuál so šiestimi stupňami. Downsizing je teda jasný a teraz na ten upsizing.

Úplne najviac poteší Cupra. Miesto 1,4 TSI (132 kW/180 k) a DSG má po novom 1,8 TSI (141 kW/192 k) a šesťstupňový manuál. Viac vedieť nepotrebujete. Len to, že práve tento motor v Ibize jednoducho musíte mať.

Všetky motorické verzie budú profitovať aj z novej, 6-ročnej záruky (150 tisíc km).

Tags:  

Napíšte svoj názor

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


*