Saab nie je definitívne mŕtvy!

Správa, že Saab definitívne končí bola veľmi smutná. Síce to ku koncu boli už len prerobené Oply, ale stále mali svoj štýl. Dokonca vraj Švédi mali prevziať od Oplu systém navigácie, kvôli úspore, ale nepáčil sa im, tak si spravili vlastný. Tak isto mali len spraviť iný predok a zadok na Opel Vectra, aby dostali 9-3 a tiež na to išli vlastnou cestou kompletnej prerábky. Potom nečudo, že sa peniaze rýchlo míňali.

Koniec však znamenal aj rozpredanie exponátov z múzea. Našťastie to nedopadlo tak katastrofálne. Múzeum v Trollhättane bude existovať naďalej. Zaslúžili sa o to traja domáci investori, samotné mesto Trollhättan, Saab AB a nadácia Wallenberg.

Druhou pozitívnou správou je, že konzorcium čínskeho SIAC a Panasonicu už podalo návrh na odkúpenie automobilky. Teraz sa čaká na ponuku od Youngmana a Mahindry.

A do tretice všetko dobré. Flash Engineering predstavil spolu s Team Tidö závodný špeciál Saab 9-3 TTA. Ten sa chce zaradiť do seriálu Swedish Racing Elite League  bojovať tam s BMW, Volvom a Citroenom.

Odporúčame pustiť si aj zvuk.

Zdroj fotiek z múzea: http://saabism.blogspot.com/

10 thoughts to “Saab nie je definitívne mŕtvy!”

  1. Same nepresnosti, jeden vam nerozumie. Nepiste o Saabe, ked jeho problemom nerozumiete. Nepresnosti v clanku, dilentatizmus, najprv muzeum rozpredane, potom zase nie je rozpredane. A co sa tyka automobilky Opel, pre tu GM vykradlo Saab, takze nejake problemy s peniazmi kvoli prerabke Opla na Saab su smiesne, lebo to tak nebolo.

    1. OK, uvodne info som cerpal najma z anglickych medii. O vykradnuti som nenasiel ani zmienku.
      A ak hovorime o rozpredani a nerozpredani, tak to malo vyvolat zamyslenie citatela. Ocividne sa minimalne jeden nad tym zamyslel, za co Vam dakujem a tym padom to splnilo svoj ucel. Ale slovne spojenie Koniec znamenal aj rozpredanie exponatov v kontexe s nasledujucou vetou naznacuje, ze sa tak nestalo, najma, ked som pouzil slovo nastastie.
      Ak je naozaj Vasim zelanim, aby som nepisal o Saabe, tak ho budem respektovat. Spravim to preto, lebo si vazim nasich citatelov a ich nazoru prikladam nalezitu dolezitost.

    2. Opel slouzil jako darce organu pro SAAB. Zavolejte si komukoli, kdo v SAABu delal a potvrdi to, To ze jste skalni fanousek neznamena, ze je SAAB nejlepsi na svete 🙂

  2. pani, ked uz bez opytania pouzijete fotky z cudzieho (mojho) blogu, patri sa aspon uviest zdroj.

    1. Pardon, napravene. Odkaz som dodal, nejako som na to zabudol. V zdrojovom subore na disku som to mal nachystane… Ale po pridani galerie a videa mi to vypadlo. Este raz sa ospravedlnujem za chybu.

  3. Co to je za rychlo zbuchany clanok? Saab nikdy nebol Opel, skor naopak Opel je prezleceny Saab, ktory GM vykradlo! Akosi aj chybaju odkazy na zdroje informacii.

    1. SAAB je opravdu převlečený Opel a ne naopak. Veškeré platformy novodobého SAABu se používaly od Opelu.

    2. Ono, v dalsej vete to je to trochu rozvinute. Niekedy precitanie prvej vety nestaci. V druhej vete je spomenute, ze aj ked mali napriklad pri 9-3 (900) radsej zobrali Vectru, a neupravili ju, ako pozadovalo GM, ale kompletne prerobili. Aj napriek tomu vsak zdielali diely a platformy. A takisto s tou navigaciou. Dakujem za komentar.

Comments are closed.