S novým Éčkom prichádza aj nová verzia AMG E53

Mercedes si pripravil rozsiahlu inováciu svojej triedy E. Je to naozaj dôležitý model, o čom svedčia aj slušné predaje. Novinka, teda modernizovaná verzia je však naozaj do hĺbky prepracovaná a ponúkne aj nové systémy, ktoré doteraz Éčko nemalo.

Základom modernizácie je pozmenená predná časť. Tá má, okrem inej masky a nárazníka, aj LEDkové svetlá. Sú, podobne ako doteraz, štandardnou výbavou a za príplatok sú fantastické Multibeam LED. Rovnako zmeny badať aj vzadu. Tam sú dokonca ešte výraznejšie, lebo po vzore ostatných nových modelov automobilky má aj trieda E horizontálne členené svetlá. Na kombi to až tak očividné nie je, lebo to horizontálne svetlá malo už pred faceliftom.

Interiér na prvý pohľad vyzerá rovnako, ale má niekoľko noviniek. Prvou, aj z hľadiska bezpečnosti, je nový volant až so šiestimi lúčmi. Ten má kapacitné snímanie dotyku rúk, čo znamená, že už neupozorňuje ak je volant bez pohybu, ale až keď je úplne bez dotyku. Ďalšou novinkou je kompletná implementácia systému MBUX so všetkými atribútmi ako hlasové ovládanie, či rozšírená realita pri navigácii. Tiež má náhľad na semafory. Koliesko Commandu postupne opúšťa všetky svoje pôsobiská a nahrádza ho dotykový panel.

Výraznou inováciou je použitie ešte pokročilejších bezpečnostných systémov. Napríklad systém adaptívneho udržiavania rýchlosti DISTRONIC dokáže prispôsobovať rýchlosť auta podmienkam prečítaným kamerami, alebo získaným z navigácie. Nie je to len o rýchlostných limitoch, ale aj o tvare zákrut a optimálnej rýchlosti ich prejazdu. V praxi už naozaj stačí zapnúť tempomat a krútiť volantom, ale to nie je nutné vždy, lebo Éčko dokáže udržiavať pruh a na diaľnici ho po ťuknutí do smeroviek aj zmeniť.

Nové veci sa dejú aj pod kapotou. Nový dvojlitrový benzínový štvorvalec bude mať prepĺňanie kompresorom a zároveň elektrickým turbom. Dosiahne tak výkon 200 kW (272 k), ale pomôže mu aj elektrický štartér-generátor EQ Boost, ktorý dodá 15 kW (20 k). Možno to nevyzerá ako veľa, ale má zároveň 180 Nm, čo už je zaujímavejšia hodnota.

Novinkou v ponuke bude aj verzia Mercedes-AMG E53. Bude mať radový šesťvalec s výkonom 320 kW (435 k) a krútiacim momentom 520 Nm. A tiež bude mať EQ Boost, v tomto prípade s 16 kW (22 k) a 250 Nm. E53 bude odlišné balíkom doplnkov vonku, vrátane masky Panamericana. V prípade AMG Driver’s Package bude mať limit rýchlosti posunutý na 270 kilometrov za hodinu. Inovovaná prevodovka AMG Speedshift TCT9G bude dosahovať ešte kratšie preraďovacie časy, najmä v režime Sport+. Štandardom pre E53 bude pohon všetkých kolies 4Matic+. Na stovku sa aj vďaka nemu dostane sedan za 4,5 sekundy a kombi o desatinu sekundy neskôr.

Takže je jasné, že zmeny sa dotknú nielen sedanu, ale aj kombi a tiež modelu All-Terrain, ktorý sa vizuálne ešte viac priblíži modelom SUV s hviezdou v znaku.