Rolls-Royce Wraith od Novitecu hrabe 707 koňmi

Keď sa niekto púšťa do modelov Rolls-Royce, tak je to pohyb na tenkom lade. Môže to dopadnúť dobre, alebo sa to môže skončiť tragickým vzhľadom a zabitím elegancie auta. Väčšinou tieto divné úpravy prevádzal najmä úpravca Mansory. Ale k nemu sa teraz pripája daľší.

Novitec Group si do svojich garáží zavrela rovno kupé Wraith. No a hneď na prvý pohľad sa dá nájsť niekoľko chýb. Prvou je bodykit. Vpredu vyzerá, akoby malo z auta niečo vyliezť, napríklad motokára. Zboku už tesne pri zemi nepôsobí Wraith tak vznešene. Corsa šúchajúca výfukom po ceste to nie je, ale aj tak je až príliš nízko. Vidno to na diskoch, ktoré sú skoro tak hlboko, že sa dotýkajú blatníkov. Aj ich priemer, 22 palcov, je akosi príliš.

Oproti tomu vyzerá ako posun k lepšiemu inštalácia keramických bŕzd. Pozitívom je, že stúpol aj výkon. Toho síce bolo dosť už predtým, ale 62,5 kW (84 k) a 186 Nm naviac poteší. Celkovo tak Wraith ponúkne 527 kW (707 k) a 986 Nm. Na stovku tento Wraith vyskočí za 4,2 sekundy.

Mansory pri úprave Ghostu II postupoval ohľaduplnejšie. Táto veta by bola pred pár rokmi nepredstaviteľná. Jasné, zlato-červená kombinácia vyzerá neštandardne. Ale tak v našich končinách, na Blízkom východe je úplne v poriadku.

Aj bodykit pôsobí decentne. Stále je, podľa nás, originál krajší, ale toto nie je tak zlé ako predchádzajúci Wraith. Mansory veľa dielov robí z karbónu. Na Ghost sa akosi hodia aj tie disky s priemerom 22 palcov. Možno preto, že nie je až tak blízko pri zemi.

Mansory sa zameral aj na výkon. Z V12 s objemom 6,6 litra a prepĺňaním sa mu podarilo dostať 479 kW (652 k) a 1050 Nm. Štandardne to bolo 420 kW (570 k) a 780 Nm. Ku stovke sa sedan dostane v priebehu 4,3 sekundy. Mansory však dokáže všelijaké farebné kombinácie. Tyrkysová? No problem! Ani v kombinácii s karbónovou kapotou.