Rolls-Royce Cullinan vstupuje medzi SUV naozaj veľkolepo

Rolls-Royce odhalil auto, ktoré je jeho vstupenkou do segmentu SUV. Automobilky chápu, že práve modely s terénnymi ambíciami sú, v súčasnosti, v kurze. Rolls-Royce dlho odolával, ale aktuálne už má v ponuke nový model Cullinan.

Cullinan bude Rolls-Royce medzi SUV, má byť na vrchole potravinového reťazca, bez ohľadu na Bentaygu, Cayenne, X7, či GLS. Jediný, kto by sa mohol ku Cullinanu priblížiť je, v budúcnosti, podobný model od Maybachu. Ale ten je, zatiaľ, v nedohľadne.

Ak rozmýšľate prečo vlastne SUVčko od Rolls-Royce vzniklo, tak je odpoveď naozaj jednoduchá. Aby uspokojilo dopyt. Automobilka predpokladá, že 40 percent zákazníkov je zo súčasných radov, ale 60 percent zákazníkov bude úplne nových. Je veľká pravdepodobnosť, že sa zväčší pomer žien za volantom vozidiel značky.

Cullinan bude veľké auto, ale na svoju veľkosť, nebude až také ťažké. Hliníkový základ, ktorý má aj nový Phantom, umožňuje dostať pohotovostnú hmotnosť pod 2,7 tony. Vynikajúca správa je, že sa automobilka drží súčasných štandardov ostatných vlastných modelov a aj Cullinan má opačne otvárané zadné dvere. Veď uľahčujú nastupovanie.

Po nastupení dozadu sa posádka môže uvelebiť na trojmiestnej lavici. Ak však bude požiadavka iná, môžu byť vzadu len dve samostatné sedadlá s veľkou stredovou konzolou. V nej nájdu svoje miesto poháriky na whisky, či na šampanské a tiež je v nej malá chladnička.

Pohon má na starosti motor V12 s objemom 6,75 litra a dvomi turbami. Výkon agregátu je 420 kW (570 k). Krútiaci moment 850 Nm sa prenáša, po prvýkrát u Rolls-Royce, na všetky štyri kolesá. A zatáčajú tiež všetky štyri kolesá.

Najdôležitejšia požiadavka pri vývoji bolo zachovanie komfortu ako na magickom koberci. Automobilka tvrdí, že technológia konečne dospela do bodu, keď dokáže splniť aj so štvorkolkou túto požiadavku.

Nové SUV prejde do sériovej produkcie už na jeseň. Prví zákazníci dostanú svoje kúsky už v januári 2019. Zatiaľ je známa základná cena v USA, kde je 325-tisíc amerických dolárov. V prepočte na eurá to je 275-tisíc. Bentayga je o 75-tisíc lacnejšia. Ale nie je úplne konkurenciou.

A teraz k najväčšej pecke výbavy. Cullinan môže mať pod falošnou podlahou kufra s objemom 560 litrov (1930 litrov po sklopení sedadiel) dve sedadlá. Ale nie také ako myslíte. Keď otvoríte kufor, aj spodnú časť, tak sa vysunú aj so stolíkom a môžete mať naozaj štýlový piknik.